ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

فریم ورک فلویید
نرم افزار و اپلیکیشن

رونمایی مایکروسافت از فریم‌ورک فلویید؛ پلتفرم تحت وب اشتراکی برای ایجاد اسناد

ابزارهای آنلاین مبتنی بر چند کاربر از جمله گوگل داکز می توانند نحوه همکاری کارمندان روی اسناد مشترک را متحول کنند. مایکروسافت با فریم ورک فلویید هم ایجاد چنین اسنادی را در سر می پروراند. ردموندی ها ...

علی باقرزاده
نوشته شده توسط علی باقرزاده | ۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۸ | ۲۱:۰۳

ابزارهای آنلاین مبتنی بر چند کاربر از جمله گوگل داکز می توانند نحوه همکاری کارمندان روی اسناد مشترک را متحول کنند. مایکروسافت با فریم ورک فلویید هم ایجاد چنین اسنادی را در سر می پروراند.

ردموندی ها در کنفرانس مایکروسافت بیلد 2019 که اکنون در حال برگزاری است از فریم ورک فلویید رونمایی کرده اند. فلویید یک فریم ورک مبتنی بر وب برای تولید اسناد به شمار می رود و به عبارتی توسعه دهندگان با استفاده از آن می توانند سرویس های تعاملی و اشتراکی و نیز اپلیکیشن هایی مبتنی بر وب ویژه تولید اسناد را تولید کنند.

به گفته مایکروسافت فلویید شامل پشتیبانی برای همکاری در تولید [اسناد] در محیط وب خواهد بود. این پلتفرم به عنوان روشی برای مایکروسافت و نیز توسعه دهندگان است تا با استفاده از آن بتوانند اپلیکیشن های انعطاف پذیر توزیع شده مبتنی بر وب را تولید کنند. بر اساس گفته های مایکروسافت به نظر می رسد هدف شرکت ساکن ردموند تغییر مفهوم یک سند به عنوان یک شیء مجزا باشد.

فریم ورک فلویید
هنگامی که یکی از کاربران متنی را تایپ می کند، کاربران همکار دیگر در هر جای جهان می توانند به سرعت تغییرات را مشاهده کنند.

در مراسم بیلد 2019 یک پیاده سازی از فریم ورک فلویید نمایش داده شد که شامل ترجمه همزمان برای هر مشارکت کننده در تولید سند و به اشتراک گذاری بلادرنگ جدول ها از طریق رابط چت مایکروسافت تیمز بود. علاوه بر این اجرای این سیستم روی مرورگرهای کرومیوم اج، کروم، اج و فایرفاکس نمایش داده شد که خبر از پشتیبانی گسترده این فناوری در سطح مرورگرها می داد.

مایکروسافت همچنین قابلیت های دستیارهای مبتنی بر هوش مصنوعی از جمله کورتانا برای ترجمه متون، دریافت متون از وب، پیشنهادهای مرتبط با ویرایش و برخی وظایف دیگر را برای فلویید در نظر گرفته است.

فریم ورک فلویید

فلویید علاوه بر اینکه در اختیار توسعه دهندگان قرار می گیرد، با اپلیکیشن هایی از جمله، ورد، مایکروسافت تیمز، آتلوک و سایر محصولات هم یکپارچه می شود. اولین کیت توسعه نرم افزار ویژه توسعه دهندگان هم در سال جاری میلادی عرضه خواهد شد.

فلویید را باید قدم رو به جلوی مهمی در تمرکز مایکروسافت بر وب در نظر گرفت. پیش از این شاهد انتشار مرورگر اج مبتنی بر کرومیوم بودیم و به نظر می رسد با راهی که مایکروسافت در پیش گرفته قصد دارد بیش از پیش روی بهبود تجربه استفاده از اپ های خود در اینترنت و در هر پلتفرمی متمرکز شود. این در حالی است در گذشته های نه چندان دور شاهد تمرکز ردموندی ها روی اپ هایی برای ویندوز بودیم.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی