ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

کنفرانس بیلد 2019
تکنولوژی

ویندوز ترمینال معرفی شد؛ هدیه جدید مایکروسافت به دوستداران خط فرمان

مایکروسافت در اولین روز کنفرانس بیلد 2019 از یک برنامه جدید برای کاربران خط فرمان یا همان Command Line رونمایی کرد. این برنامه جدید که ویندوز ترمینال (Windows Terminal) نام دارد به کاربران اجازه استفاده ...

زینب عابدی راد
نوشته شده توسط زینب عابدی راد | ۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۸ | ۲۱:۰۲

مایکروسافت در اولین روز کنفرانس بیلد 2019 از یک برنامه جدید برای کاربران خط فرمان یا همان Command Line رونمایی کرد.

این برنامه جدید که ویندوز ترمینال (Windows Terminal) نام دارد به کاربران اجازه استفاده از فونت های جدید و اموجی ها را می دهد و متن ها را با استفاده از پردازشگر گرافیکی رندر می کند. پشتیبانی از تب ها هم از قابلیت های دیگر این برنامه است. مایکروسافت وعده داده که ویندوز ترمینال می تواند تجربه استفاده از خط فرمان در محیط هایی مثل Cmd و PowerShell و WSL را به سطح تازه ای برساند.

مایکروسافت همچنین در این کنفرانس نسخه دوم زیرسیستم ویندوز برای لینوکس (2 WSL) را معرفی کرد که اولین آپدیت مهم این سرویس به شمار می رود. این سرویس قرار است تکنولوژی های توسعه یافته برای پلتفرم قدرمند مایکروسافت اژور (Azure) را به دسکتاپ و ویندوز 10 بیاورد. آپدیت مورد بحث، سرعت عملیات سنگین روی سیستم فایل را تا دو برابر افزایش داده و از Linux Docker هم پشتیبانی می کند.

کنفرانس بیلد 2019

طبق اعلام مایکروسافت، ویندوز ترمینال و WSL 2 از ماه آینده میلادی در دسترس کاربران قرار خواهد گرفت.

مورد دیگری که مایکروسافت در کنفرانس بیلد 2019 درباره آن صحبت کرد، پلتفرم React Native روی ویندوز بود. اگر شما هم به این پلتفرم محبوب علاقه دارید، می توانید از طریق گیت هاب به نسخه پیش نمایش آن دست پیدا کنید.

تجربه جدید رجیستری برنامه به صورت یکپارچه، قابلیت دیگریست که در بیلد 2019 و به عنوان بخشی از پلتفرم شناسایی مایکروسافت معرفی شده است. غول نرم افزاری دنیای تکنولوژی در مورد کتابخانه های جدید شناسایی و احراز هویت در محیط Net. صحبت می کند که قابلیت های امنیتی جدیدی را در اختیار توسعه دهندگان قرار می دهد.

نسخه 2.2 کتابخانه UI ویندوز هم تابستان سال جاری عرضه می شود و امکان ساده سازی فرایند تجربه کاربری با مدل های سه بعدی را فراهم می سازد. نهایتاً پیش نمایش MSIX Core هم در این مراسم معرفی شده که نصب پکیج های MSIX روی نسخه های قدیمی تر ویندوز را برای توسعه دهندگان ممکن می کند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (2 مورد)
  • molavy
    molavy | ۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۸

    ای وای، بعد ده ها سال تازه میخواد ادای لینوکس رو در بیاره

    • amir karbasi
      amir karbasi | ۲۰ اردیبهشت ۱۳۹۸

      نه تنها ادای لینوکس رو در نمیاره , بلعکس لینوکسی که ادای MS-DOS و کامندلاین مایکروسافت را درآورده بود دارد در دل خودش میزبانی می کند که کار را برای برنامه نویسان راحت تر کند. من موندم تو لینوکس هنوز یک IDE پرسرعت و باقابلیتهای Visual Studio نداریم و چطور شما همچین حرفی زدید ؟

مطالب پیشنهادی