ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

فایرفاکس
تکنولوژی

فایرفاکس راهکار موقتی برای برطرف شدن مشکل افزونه‌ها ارائه کرد

چند روز پیش از مشکل سراسری افزونه‌های فایرفاکس به شما خبر دادیم که میلیون‌ها کاربر در نقاط مختلف دنیا را گرفتار خود کرد. مشکل به حدی بزرگ بود که تعدادی از پرکاربردترین افزونه‌های این مرورگر ...

امین بیگ‌زاده
نوشته شده توسط امین بیگ‌زاده | ۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۸ | ۱۹:۰۰

چند روز پیش از مشکل سراسری افزونه‌های فایرفاکس به شما خبر دادیم که میلیون‌ها کاربر در نقاط مختلف دنیا را گرفتار خود کرد. مشکل به حدی بزرگ بود که تعدادی از پرکاربردترین افزونه‌های این مرورگر در دسکتاپ از کار افتادند و کاربران امکان نصب یا فعالسازی مجدد آن‌ها را نداشتند.

خوشبختانه تا انتشار نسخه بعدی مرورگر، در حال حاضر می‌توان با راهکاری موقت افزونه‌های غیر فعال شده را مجددا به فعالیت بازگرداند. موزیلا برای این کار از Studies کمک گرفته، سیستمی که ایده‌های خام و قابلیت‌های آینده فایرفاکس در آن به بوته آزمایش گذاشته می‌شوند تا پیش از عرضه جهانی به طور کامل تست شده و ایرادات آن‌ها برطرف شود.

فایرفاکس

Studies در تمام نسخه‌های فایرفاکس به طور پیش‌فرض فعال است، اما محض اطمینان می‌توانید مسیر Options >> Privacy & Security >> Allow Firefox to install and run studies را در مرورگر دنبال کرده و تیک آن را بزنید. اینجا باید روی بخش View Firefox Studies کلیک کرده و به دنبال هات‌فیکس 1548972 بگردید. اگر این هات‌فیکس فعال باشد، مشکلی برای کار با افزونه‌های مرورگر نخواهید داشت.

گفتنی است که باگ مذکور طی چند روز گذشته مشکلات بزرگی برای فایرفاکس و توسعه‌دهندگان شخص ثالث پدید آورده و موزیلا به دنبال راهکاریست که این مشکل را به طور کامل از میان بردارد. شکی نیست که افزونه‌ها یکی از دلایل استقبال کاربران اینترنت از مرورگر فایرفاکس هستند و موزیلا طی چند ماه گذشته سرمایه‌گذاری عظیمی روی این بخش انجام داده است.

فایرفاکس

یکی از مهم‌ترین افزونه‌های فایرفاکس Facebook Container بود که چند ماه پیش معرفی شد و می‌توانست حساب فعالیت شما در وب را از فعالیت در شبکه‌های اجتماعی جدا کند. در این صورت ردیاب‌های تبلیغاتی نمی‌توانستند فعالیت‌های شما در وب را تحت نظر بگیرند.

به گفته کوین نیدهَم، مدیر محصول فایرفاکس مشکل افزونه‌های این مرورگر به زودی با انتشار یک آپدیت به طور کامل برطرف خواهد شد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (2 مورد)
  • alinikoyi
    alinikoyi | ۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۸

    یه آپدیت داد درست شد

  • herogame
    herogame | ۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۸

    نسخه جدید (66.0.4) فایرفاکس مشکلی نداره کار میکنن افزونه ها

مطالب پیشنهادی