ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

پرتاب راکت
علمی

نخستین راکت متعلق به یک شرکت خصوصی ژاپنی با موفقیت به فضا رفت

یک استارتاپ ژاپنی فعال در حوزه هوافضا صبح امروز راکت کوچکی را به فضا پرتاب کرد تا نامش را به عنوان نخستین شرکت خصوصی ژاپنی مطرح نماید که الگویی برای رسیدن به جو خارج از ...

Maryam Mousavi
نوشته شده توسط Maryam Mousavi | ۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۸ | ۰۸:۳۰

یک استارتاپ ژاپنی فعال در حوزه هوافضا صبح امروز راکت کوچکی را به فضا پرتاب کرد تا نامش را به عنوان نخستین شرکت خصوصی ژاپنی مطرح نماید که الگویی برای رسیدن به جو خارج از زمین طراحی کرده است.

شرکت Interstellar Technology در این باره گفته این راکت که مومو ۳ نام دارد از پایگاه تست آن در هوکایدو پرتاب شده و پیش از آنکه در دقیقه دهم از پرتابش در اقیانوس آرام سقوط کند به ارتفاع ۱۱۰ کیلومتری از سطح زمین رسیده است.

تاکافامی هوری بنیانگذار این شرکت در اظهار نظری پس از این آزمایش گفت:

پرتاب مومو ۳ یک موفقیت کامل بود. ما تلاش میکنیم تا به صورت مستمر این پرتاب ها را ادامه دهیم و سرعت تولید راکت هایمان را هم بالا ببریم.

راکت مومو ۳ که طول آن ۱۰ متر، قطرش ۵۰ سانتی متر و وزنش برابر یک تن اعلام شده قرار بود که ابتدا در روز سه شنبه پرتاب شود اما آن پرتاب به خاطر اختلالی که در سیستم سوخت گیری اش پیش آمد لغو گردید.

صبح امروز هم اولین تلاش برای پرتاب مومو ۳ که در ساعت ۵ صبح به وقت محلی صورت گرفت در دقیقه آخر به خاطر تشخیص شرایط غیرعادی لغو و پیش از پرتاب دوم مشکل برطرف گردید. براساس اعلام این شرکت، مومو ۳ در ساعت ۵:۴۵ صبح پرتاب شد و سوخت مایع آن برای مدت حدودا دو دقیقه طبق برنامه ریزی قبلی سوخت. حدودا هزار نفر نیز در فضای پیرامونی پایگاه آزمایشی جمع شدند تا این اتفاق را رویت کنند.

گفتنی است این سومین تلاش کمپانی ژاپنی برای پرتاب راکت بود و پرتاب های قبلی آن در سال های ۲۰۱۷ و ۲۰۱۸ با شکست روبرو شده بود. در سال ۲۰۱۷ میلادی ارتباط راکت مومو ۱ با اپراتور مستقر روی زمین قطع شد و در سال ۲۰۱۸ نیز مومو ۲ تنها توانست ۲۰ متر از سطح زمین فاصله بگیرد و پس از آن به خاطر بروز مشکل در سیستم کنترلی دچار آتش سوزی شد.

این شرکت در سال ۲۰۱۳ میلادی توسط هوری (رئیس سابق شرکت Livedoor) تاسیس شد و هدفش تولید راکت های تجاری کم هزینه برای پرتاب ماهواره به فضاست. همین حالا که این مطلب را می خوانید شرکت های خصوصی زیادی در سراسر دنیا از جمله آمریکا در تلاشند تا توریسم فضایی را به واقعیت تبدیل نمایند. برای نمونه ایلان ماسک مدیرعامل کمپانی اسپیس اکس تلاش می کند که با پایین آوردن هزینه تولید راکت هایش رویای دیرینه بشر برای زندگی به فضا را محقق کند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • Erfaan Zandii
    Erfaan Zandii | ۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۸

    مبارکشون باشه..آفرین

مطالب پیشنهادی