ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

مایکروسافت اِج
تکنولوژی

نسخه مک مرورگر مایکروسافت اِج به زودی منتشر می‌شود

ماه گذشته بود که مایکروسافت از مرورگر Edge Chromium (اج کرومیوم) در قالب بیلد‌های اولیه Canary و Dev برای ویندوز رونمایی کرد. در حالی که کاربران ویندوز 10 چند هفته‌ای هست که امکان تست این ...

امین بیگ‌زاده
نوشته شده توسط امین بیگ‌زاده | ۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۸ | ۲۰:۵۸

ماه گذشته بود که مایکروسافت از مرورگر Edge Chromium (اج کرومیوم) در قالب بیلد‌های اولیه Canary و Dev برای ویندوز رونمایی کرد. در حالی که کاربران ویندوز 10 چند هفته‌ای هست که امکان تست این مرورگر جدید را دارند، کاربران مک‌ او اس تا امروز منتظر اعلام زمان انتشار این مرورگر برای پلتفرم خود بودند.

خوشبختانه این اتفاق در کنفرانس بیلد 2019 مایکروسافت که از دقایقی پیش آغاز شده افتاد و غول نرم‌افزاری برای نخستین بار از نسخه مک مرورگر اِج رونمایی کرد. مایکروسافت در کنفرانس بیلد امسال ضمن معرفی قابلیت‌هایی جدید برای نسخه ویندوز این مرورگر، اعلام کرد که اج «به زودی» برای مک او اس هم منتشر می‌شود.

تا انتشار نسخه نهایی کاربران علاقه‌مند می‌توانند درست مثل طرفداران ویندوز به بیلد‌های Canary و Dev اج روی مک دسترسی داشته و قابلیت‌های مختلف آن را تست کنند تا پیش از ارائه نسخه نهایی، بازخوردهای خود را به گوش مایکروسافت برسانند.

مایکروسافت اِج

به‌کارگیری انجین کرومیوم در مرورگر اج، تحول بسیار بزرگی در عملکرد این مرورگر اینترنتی به وجود آورد و تغییرات اعمال شده رضایت کاربران ویندوز را به همراه داشت. با این حساب باید منتظر ماند و دید که آیا همین اتفاق برای نسخه مک او اس مرورگر هم تکرار می‌شود یا خیر.

مایکروسافت اج در مک باید با گوگل کروم، حریف بسیار قدرتمند خود رقابت کند که آن هم از انجین کرومیوم استفاده می‌کند. اما شاید دسترسی آسان به سرویس‌های اختصاصی مایکروسافت و امکان همگام‌سازی اطلاعات میان آن‌ها بتواند در حکم مزیتی برای مرورگر مایکروسافت ظاهر شده و جمع بزرگی از کاربران مک را به سوی آن سوق دهد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی