ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

قدرتمند تر از همیشه؛ سرویس های Power BI و PowerApps مایکروسافت آپدیت می شوند

کنفرانس سالانه توسعه دهندگان مایکروسافت بیلد 2019 طوفانی آغاز شده و بخشی از اخبار به سرویس سازمانی این شرکت یعنی پلتفرم پاور (Power Platform) اختصاص دارد. مهم ترین خبر اینکه هم Power BI و هم ...

حمید مقدسی
نوشته شده توسط حمید مقدسی | ۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۸ | ۲۱:۵۰

کنفرانس سالانه توسعه دهندگان مایکروسافت بیلد 2019 طوفانی آغاز شده و بخشی از اخبار به سرویس سازمانی این شرکت یعنی پلتفرم پاور (Power Platform) اختصاص دارد. مهم ترین خبر اینکه هم Power BI و هم PowerApps ماه آینده به طور کامل ارتقاء پیدا می کنند.

پلتفرم Power BI خدمات آنالیتیکس را به کسب و کار ها ارائه می دهد و PowerApps هم امکان طراحی اپلیکیشن های تحت وب بدون کدنویسی را میسر می سازد. فریمورک کامپوننت PowerApps که پیش از این فقط به شکل پیش نمایش و برای اپ های کنواس عرضه شده بود، از ماه آینده میلادی به شکل عمومی ارائه می شود. این فریمورک به توسعه دهندگان اجازه می دهد کامپوننت هایی با قابلیت استفاده مجدد را در اپلیکیشن های خود استفاده کنند.

سرویس Power BI Embedded که واسط هایی را برای مصورسازی و گزارش دهی درون اپ ها فراهم می سازد، حالا به هوش مصنوعی مجهز شده و از گزارش های چند صفحه ای هم پشتیبانی می کند. مجموعه ای از راهکارهای مدیریت چرخه عمر هم به این سرویس اضافه شده است. تغییرات سرویس Power BI Embedded و ابزارهای جدید مدیریت چرخه عمر هم از ماه آتی میلادی به شکل عمومی در اختیار توسعه دهندگان قرار می گبرند.

پشتیبانی از پایتون اخیراً به Power BI اضافه شده و امکان اشتراک گذاری، انتشار و مشاهده محتوای مبتنی بر پایتون را در گزارشات Power BI فراهم می سازد. همچنین توسعه دهندگان می توانند از اسکریپت های پایتون برای آماده سازی مجموعه داده در این سرویس استفاده کنند. حالا PowerApps استفاده از سرویس های اژور را نیز میسر می کند.

قابلیت جالب دیگری که امروز معرفی شده، رابط جدیدی به نام PowerApps Ethereum است که توسعه و عرضه اپلیکیشن های مبتنی بر بلاکچین را تسهیل می کند.

پلتفرم Power مایکروسافت علاوه بر درآمدزایی مستقیم، از فروش غیرمستقیم توسط شرکت های ثالث هم سود می برد. سال گذشته بیش از 3000 شرکت مستقل نرم افزاری با استفاده از پلتفرم ابری اژور مایکروسافت و سرویس های Power بیش از 5 میلیارد دلار درآمد کسب کرده اند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی