ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

کپسول سرنشین دار دراگون

اسپیس‌اکس انفجار کپسول سرنشین‌دار دراگون را تایید کرد [تماشا کنید]

اوایل ماه جاری گزارش هایی از احتمال انفجار کپسول سرنشین دار دراگون حین آزمایش شنیده شده بود و حالا اسپیس اکس بعد از حدود دو هفته سکوت این مساله را تایید کرده است. [digipullqoute place="left"]این انفجار ...

یونس مرادی
نوشته شده توسط یونس مرادی | ۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۸ | ۱۴:۰۰

اوایل ماه جاری گزارش هایی از احتمال انفجار کپسول سرنشین دار دراگون حین آزمایش شنیده شده بود و حالا اسپیس اکس بعد از حدود دو هفته سکوت این مساله را تایید کرده است.

این انفجار برنامه های اسپیس اکس را با مشکل مواجه می کند

یکی از معاونین اسپیس اکس به نام  هانس کونیگزمن (Hans Koenigsmann) طی کنفرانسی مطبوعاتی تایید کرد که کپسول سرنشین دار دراگون به دلایلی نامعلوم طی آزمایش نابود شده است. علت اصلی این حادثه هنوز مشخص نیست اما حین احتراق سیستم رانشگر سوپردراکو (SuperDraco) روی داده است:

همه چیز تا قبل از روشن شدن سوپر دراکو خوب پیش می رفت اما در همین زمان رویداد غیرمنتظره ای رخ داد و ماشین نابود شد.

در ویدیوی نه چندان واضح زیر که به انفجار کپسول سرنشین دار دراگون مربوط می شود، شاهد همان کپسولی هستیم که اواخر سال گذشته با موفقیت به ایستگاه بین المللی فضایی ارسال شده و پس از شش روز توقف در اقیانوس اطلس فرود آمده بود. برخلاف دراگون معمولی این کپسول برای انتقال افراد به فضا طراحی شده و ظرفیت حمل هفت سرنشین را دارد.

قرار بود ناسا و اسپیس اکس پرواز آزمایشی دیگری را برای بررسی عملکرد سیستم های اضطراری در دستور کار قرار داده و  تابستان امسال برنامه ارسال فضانورد با استفاده از کپسول کرو دراگون را در دستور کار قرار دهند اما انفجار مهلک کپسولی که برای حمل فضانوردان طراحی شده ضربه سنگینی را به این برنامه وارد کرده و احتمالا یکسال آنرا به تاخیر خواهد انداخت.

کونیگزمن هم با اشاره به بازرسی ها ناسا تاکید کرده که این سانحه روی برنامه های آتی تاثیر منفی بر جای خواهد گذاشت. در این صورت ناسا برای انتقال فضانوردانش به ایستگاه بین المللی چاره ای جز استفاده از سایوزهای روسی نخواهد داشت که آن ها هم دچار چالش های امنیتی قابل توجهی هستند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • Erfaan Zandii
    Erfaan Zandii | ۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۸

    ای بابا یاد شاتل ها بخیر ... هرچند اونم کم حادثه نبود

مطالب پیشنهادی