ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

بدافزارهای دفاعی ژاپن
تکنولوژی

ژاپن برای دفاع از خود در برابر حملات سایبری بدافزار توسعه میدهد

وزارت دفاع ژاپن درصدد توسعه بدافزارهای دفاعی به عنوان سلاح سایبری است تا در صورت وقوع جنگ سایبری به عنوان راهکاری غیر تهاجمی از آن ها استفاده کند. رسانه های ژاپنی به نقل از مقام ...

پویا حامدی
نوشته شده توسط پویا حامدی | ۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۸ | ۱۹:۳۰

وزارت دفاع ژاپن درصدد توسعه بدافزارهای دفاعی به عنوان سلاح سایبری است تا در صورت وقوع جنگ سایبری به عنوان راهکاری غیر تهاجمی از آن ها استفاده کند.

رسانه های ژاپنی به نقل از مقام های دولتی گزارش داده اند این بدافزارهای دفاعی که شامل ویروس و درب پشتی اند، اولین سلاح های سایبری این کشور خواهند بود. به گفته همین منابع، بدافزارهای دفاعی تا انتهای سال مالی جاری به دست پیمانکاران آماده خواهند شد و تولیدشان به عهده کارمندان دولتی نیست.

این دومین اقدام ژاپن برای توسعه چنین ابزارهایی است

هنوز هیچ خبر رسمی درباره قابلیت ها و کاربردهای این بدافزارهای دفاعی منتشر نشده و معلوم نیست دولت ژاپن تحت چه سناریویی از آن ها استفاده خواهد کرد. البته یک نمودار که پیشتر منتشر شده بود اشاره کرده این سلاح ها تنها زمانی که سازمان های ژاپنی مورد حمله سایبری قرار بگیرند استفاده خواهد شد؛ و صرفا علیه حمله کننده.

این خبرها در حالی منتشر می شوند که دولت ژاپن در حال افزایش قدرت و مدرنیزه کردن ارتش خود برای مقابله با خطر رو به رشد ارتش چین در منطقه است. یکی از اهداف این برنامه، ورود ژاپن به عرصه جنگ های سایبری است که از سال 2016، در کنار جنگ های خاکی، هوایی و آبی به عنوان یک عرصه جدید جنگی توسط ناتو به رسمیت شناخته شد.

بدافزارهای دفاعی ژاپن
نحوه به کار گیری بدافزارهای دفاعی ژاپن

ژاپن بعد از ایالات متحده، بریتانیا و آلمان آخرین کشوری است که به شکل رسمی توسعه و برخورداری از سلاح های سایبری را تایید کرده است. رژیم صهیونیستی، روسیه، چین و کره شمالی دیگر کشورهایی هستند که مکررا از این سلاح ها استفاده می کنند اما هیچوقت داشتنشان را تایید نکرده اند.

مقامات توکیو در گفتگو با رسانه ها اعلام کردند ژاپن امیدوار است با اعلام رسمی این موضوع، افراد و دولت ها را از حمله سایبری به زیرساخت های این کشور منصرف کند. البته این امیدواری زیاد منطقی به نظر نمی رسد زیرا ایالات متحده با وجود بهره مندی از قوی ترین سلاح های سایبری هیچگاه از حملات در امان نبوده است.

اوایل امسال نیز ژاپن با استفاده از متدهای ساده حملاتی گسترده با هدف حک دستگاه های مبتنی بر اینترنت اشیا در این کشور انجام داده بود. بعد از کشف آسیب پذیری ها شرکت ها در جریان قرار گرفتند تا توصیه های لازم امنیتی را به مشتریانشان ارائه کنند. این کار به منظور پیشگیری از وقوع یک فاجعه سایبری در جریان المپیک 2020 توکیو انجام شده بود.

این دومین اقدام ژاپن برای توسعه سلاح های سایبری است؛ کشور مذکور سال 2012  قراردادی با کمپانی فوجیتسو برای توسعه تکنولوژی مشابه به امضا رسانده بود که از قرار نتیجه با انتظارات فاصله زیادی داشته است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی