ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

دیسک سخت
تکنولوژی

کاهش ۵۰ درصدی عرضه هارد درایو کامپیوتر در سال ۲۰۱۹

بر اساس پیش بینی شرکت «نایدک»، یکی از تولیدکنندگان موتورهای چرخشی در صنعت تولید دیسک سخت (Hard Drive)، فروش این محصولات در سال 2019 کاهش 50 درصدی خواهد داشت. از آنجایی که این پیش بینی دربرگیرنده ...

زینب عابدی راد
نوشته شده توسط زینب عابدی راد | ۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۸ | ۱۴:۳۰

بر اساس پیش بینی شرکت «نایدک»، یکی از تولیدکنندگان موتورهای چرخشی در صنعت تولید دیسک سخت (Hard Drive)، فروش این محصولات در سال 2019 کاهش 50 درصدی خواهد داشت.

از آنجایی که این پیش بینی دربرگیرنده بازار وسیعی از مصرف کنندگان است، می تواند برای تولیدکنندگان دیسک سخت هشداردهنده باشد. محصولات نایدک در 85 درصد دیسک های سخت موجود در بازار استفاده می شود و بنابراین پیش بینی این شرکت می تواند به واقعیت خیلی نزدیک باشد.

نایدک قرار است تولید تجهیزات برای دیسک های سخت را کمتر کرده و بخش اصلی توجه خود را بر روی بازارهای کلیدی دیگری مثل 5G، خودرو و لوازم خانگی متمرکز کند چرا که با کم شدن تقاضا برای دیسک های سخت به نظر می رسد این محصول در حال زوال باشد.

بر اساس آمارهای منتشر شده توسط این شرکت، فروش دیسک سخت از سال 2010 تا 2018 با 43 درصد کاهش روبه رو بوده و این روند در سال های 2019 و 2020 روند نزولی بیشتری خواهد داشت.

دیسک سخت

مهاجرت پی‌سی‌ها و نوت‌بوک‌ها به سمت استفاده از حافظه های SSD به جای دیسک های سخت، اصلی ترین عامل کم فروغ شدن این محصول به نظر می رسد. در سال 2019 پیش بینی می شود که فقط 64 میلیون پی‌سی از دیسک سخت استفاده کنند، در حالی که این رقم در سال 2018 برابر با 124 میلیون بوده است.

با این حال به نظر می رسد بازار حافظه های خارجی همچنان در استفاده از دیسک سخت ثابت بماند و حتی کمی رشد را تجربه کند چرا که این دیسک ها ارزان ترین و بیشترین مقدار حافظه را در اختیار مصرف کنندگان قرار می دهند. بنابراین ممکن است دیسک های سخت بازار خود را برای استفاده به عنوان حافظه اصلی از دست بدهند اما فعلا در حوزه هایی همچون سیستم های امنیتی و حافظه های کمکی جایگاه ثابتی خواهند داشت.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی