ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

اندروید Q
تکنولوژی

اندروید Q آهنگ‌ها و ویدیوها را همزمان با پخش زیرنویس می‌کند

گوگل تا کنفرانس I/O 2019 منتظر ماند تا یکی از جذاب‌ترین ویژگی‌های اندروید Q را به دنیا معرفی کند: قابلیت Live Caption که می‌تواند آهنگ‌ها و ویدیوها را همزمان با پخش، با دقتی بالا برایتان ...

امین بیگ‌زاده
نوشته شده توسط امین بیگ‌زاده | ۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۸ | ۲۲:۵۱

گوگل تا کنفرانس I/O 2019 منتظر ماند تا یکی از جذاب‌ترین ویژگی‌های اندروید Q را به دنیا معرفی کند: قابلیت Live Caption که می‌تواند آهنگ‌ها و ویدیوها را همزمان با پخش، با دقتی بالا برایتان زیرنویس کند.

زیرنویس‌های زنده اندروید به شکل یک لایه برجسته روی اپلیکیشنی که مشغول کار با آن هستید ظاهر می‌شوند، تفاوتی هم ندارد که چه اپلیکیشنی باشد: یوتیوب، اینستاگرام، اپلیکیشن‌های پخش پادکست، اسکایپ یا حتی پیام‌رسانی مثل Duo. حتی می‌توانید از این ویژگی کاربردی روی ویدیوها و صداهایی که خودتان ضبط کرده‌اید هم بهره ببرید.

ساندار پیچای، مدیر عامل گوگل که برای معرفی این قابلیت روی استیج حاضر شده بود، یکی از اهداف اصلی ارائه زیرنویس‌های زنده را کمک به افراد ناشنوا توصیف کرد. به گفته پیچای در حال حاضر 466 میلیون نفر ناشنوا در سراسر دنیا زندگی می‌کنند که وجود زیرنویس در ویدیوها برایشان بسیار حائز اهمیت است.

اندروید Q

زیرنویس‌های زنده اندروید Q برای ایجاد شدن نیازی به اینترنت ندارند، چرا که از سیستم یادگیری ماشینی خود سیستم عامل استفاده می‌کنند. همچنین در مراسم تأکید شد که هنگام زیرنویس شدن ویدیوها، هیچ گونه اطلاعاتی به سرورهای گوگل ارسال نمی‌شود و کاربران می‌توانند باکس زیرنویس را آزادانه در نمایشگر گوشی جابجا کنند. اما نکته عالی‌تر اینکه زیرنویس‌ها حتی در صورتی که صدای گوشی را تا انتها کم کرده یا به طور کامل میوت کرده باشید هم ساخته می‌شوند، چرا که توانایی آنالیز صدا از منبع پخش را دارا هستند.

با این وجود یک نکته منفی در مورد زیرنویس‌های اندروید Q وجود دارد آن هم اینکه نمی‌توان آن‌ها را برای بررسی دقیق‌تر ذخیره نمود. بلکه فقط در لحظه تشکیل می‌شوند و بعد از چند ثانیه از بین می‌روند. برای دسترسی به زیرنویس‌های زنده، کافیست یکی از دکمه‌های بالا یا پایین آوردن حجم صدا را فشار دهید.

در این صورت در منوی تنظیم صدا آیکن زیرنویس را مشاهده خواهید کرد. شکی نیست که زیرنویس‌های زنده اندروید Q نه تنها برای افراد ناشنوا، بلکه برای افراد سالم هم می‌تواند بسیار کاربردی باشد، خصوصا زمانی که در مجلسی حضور دارید که نمی‌توان با صدای بلند در آن به تماشای یک ویدیو یا گوش دادن یک فایل صوتی پرداخت.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (3 مورد)
  • باربد
    باربد | ۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۸

    من الان آپدیت کردم روی پیکسل 2 اما این قابلیت وجود نداره ... به مرور اضافه میشه ؟

  • mohammad ghorbani
    mohammad ghorbani | ۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۸

    یه حالت دیگه هم میشه برداشت کرد که این ورژن اندروید رفتار شایسته ای با موزیک و ویدئوها نداره

  • mohammad ghorbani
    mohammad ghorbani | ۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۸

    عنوان رو انداختین توی گوگل ترنسلیتاااا

مطالب پیشنهادی