ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

نظر جهرمی درباره صیانت
تکنولوژی

کاربران توییتر فارسی از وزیر ارتباطات چه درخواست‌هایی داشته‌اند؟

اگرچه نام «محمدجواد آذری جهرمی» در لیست سه سیاست‌مدار پرطرفدار ایرانی در توییتر به چشم نمی‌خورد اما او بی‌شک فعال‌ترین سیاست‌مدار کشور در این شبکه‌ی اجتماعیِ خارج از دسترس است. ولی فعالیت مداوم در شبکه‌های ...

امیر مستکین
نوشته شده توسط امیر مستکین | ۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۸ | ۱۸:۱۵

اگرچه نام «محمدجواد آذری جهرمی» در لیست سه سیاست‌مدار پرطرفدار ایرانی در توییتر به چشم نمی‌خورد اما او بی‌شک فعال‌ترین سیاست‌مدار کشور در این شبکه‌ی اجتماعیِ خارج از دسترس است. ولی فعالیت مداوم در شبکه‌های اجتماعی مخصوصاً برای یک سیاست‌مدار بهایی هم دارد که جهرمی به شکل روزانه با آن روبه‌رو می‌شود؛ بهایی به نام مواجهه با خواسته‌های واقعی مردم.

بر اساس آماری که با بررسی در توییتر فارسی توسط «دیجیاتو» و «واکاویک»، سرویس پردازش هوشمند متن انجام شده است، وزیر ارتباطات در طول سال گذشته بیشتر از ۱۵۳ هزار بار توسط کاربران توییتر فارسی منشن شده است. این منشن‌ها یا به شکل توییت‌های جداگانه بوده‌اند و یا در پاسخ به توییتی که خود وزیر ارتباطات ارسال کرده است. اما کاربران توییتر فارسی با این منشن‌ها دقیقاً چه چیزی از وزیر ارتباطات می‌خواهند؟

۶۷ درصد از این ۱۵۳ هزار منشن به وزیر ارتباطات، پیرامون ۴ موضوع فیلترینگ، تلگرام، شفافیت و حق‌الناس بوده است. بر اساس همین آمار می‌بینیم که حدود ۳۰ درصد از منشن‌ها به وزیر ارتباطات، مربوط به فیلترینگ است و آمارهای تحلیل شده نشان می‌دهد که گرایش احساسی غالب کاربران در این توییت‌ها، ۷۵ درصد منفی بوده است. در واقع کاربران توییتر فارسی در موضوع فیلترینگ، آذری جهرمی را تا حد زیادی مسئول می‌دانند در حالی که او بارها اعلام کرده است که تصمیم‌گیری در این حوزه، ارتباط مستقیمی با وزارت ارتباطات ندارد.

موضوع بعدی منشن‌ها به وزیر ارتباطات، تلگرام بوده است که باز هم متاثر از موضوع اول یعنی فیلترینگ است. در این بخش که بیشتر از ۱۸ درصد منشن‌ها به وزیر را به خود اختصاص داده، گرایش غالب احساسی کاربران توییتر فارسی ۸۷.۵ درصد منفی بوده است.

جدیدترین توییت وزیر ارتباطات با هشتگ حق‌الناس. پس از اطلاع‌رسانی وزیر ارتباطات در مورد کم‌فروشی در شرکت‌های ارائه دهنده خدمات اینترنت ثابت، سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی در بیانیه‌ای اعلام کرد که تمام شرکت‌های فعال در این حوزه کم‌فروشی داشته‌اند. کاربران توییتر فارسی نسبت به موضوع حق‌الناس گرایش احساسی غالب مثبت معادل ۸۱.۷۵ درصد دارند.

اما عملکرد وزیر ارتباطات در دو موضوع «شفافیت» و «حق‌الناس» که به ترتیب ۱۱.۶ و ۷.۳ درصد منشن‌ها را به خود اختصاص داده‌اند، مثبت بوده و کاربران توییتر فارسی در هر کدام از این دو موضوع، گرایش غالب احساسی مثبت در حدود ۸۰ درصد را داشته‌اند. نکته مهم اینجاست که وزیر ارتباطات در میان دریافت بیشتر از ۱۵۳ هزار منشن، به برخی از توییت‌ها پاسخ نیز می‌دهد؛ هرچند عده‌ای عقیده‌ دارند که پاسخ‌های وزیر جوان به کاربران توییتر، تاحدی گزینشی است.

گزارش «کاربران توییتر فارسی از وزیر ارتباطات چه درخواست‌هایی داشته‌اند؟» یک بخش کوچک از گزارش جامعی است که فردا (۱۸ اردیبهشت) در دیجیاتو منتشر خواهد شد. در گزارش جامع بررسی توییتر فارسی در سال ۹۷، از میان ۴۰ میلیون توییت فارسی، ۱ میلیون توییت تاثیرگذار انتخاب شده‌اند که گرایش‌ها و ترندهای اصلی و استارت‌آپی توییتر فارسی در سال ۹۷ را نمایان می‌کنند. 

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (7 مورد)
  • امیررضا
    امیررضا | ۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۸

    دیوونه خونست. خودشون توییتر رو بستن تلگرامم همین ایشون بسته بعد خودش میره حق الناس حق الناس میکنه گول حرفاش رو نخورین

  • Mohammad.s2321
    Mohammad.s2321 | ۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۸

    به نظر من یکی از لایق ترین مسئولین این کشور هست، کمتر مسئولی پیدا میشه که انقدر زود به زود و مستقیم با مردم ارتباط برقرار کنه، گزارش عملکرد بده و حرف مردم رو پیگیری کنه D:

    • peyman57
      peyman57 | ۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۸

      حرف درمانی ب چه درد میخوره؟
      آیا اینترنت وضعش بهتر شده؟
      فیلترینگ بهتر شده؟
      اپراتورا وضعش بعتر شده؟
      ب چی دلت خوشه بگو ما هم خوش بشیم

  • عزراییل
    عزراییل | ۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۸

    تنها خواسته ما اینه که دست از سر این ملت بردارن و همشون برن گم شن

    • Abolfazl Mandi
      Abolfazl Mandi | ۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۸

      گل گفتی

    • ya.alimadad2006
      ya.alimadad2006 | ۹ تیر ۱۳۹۸

      سلام.
      لایک داری.
      خیلی وقته که این لیبرالها ، خون مردم رو تو شیشه کردن.
      ظاهرا چهره های موجه و اسلامی دارن ، ولی در افکار و اعمالشون ، بشدت لیبرال هستن.
      البته در مورد آقای آذری جهرمی ، هنوز چیز زیادی نمیدونم.
      البته ، مسئولین خوب هم داریم.
      یادمون نمیره که بعضی ها میگفتن :
      نون و پنیر و خاویار ، ...
      باقیش رو برید تو اینترنت ، جستجو کنید.

  • enrix
    enrix | ۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۸

    ادمین محترم درباره این فاجعه جدید که میخوان برای کسب و کارها ایجاد کنن هم مطلبی بنویسید https://twitter.com/EneraEn/status/1125702762522644481

مطالب پیشنهادی