ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

پروژه Mainline
تکنولوژی

ارسال مستقیم آپدیت های امنیتی اندروید با پروژه Mainline

گوگل تصمیم دارد در نسخه بعدی اندروید به کمک پروژه Mainline بروزرسانی های امنیتی را از طریق پلی استور منتشر کند تا زمان رسیدنشان به دستگاه های مختلف به حداقل برسد. در حال حاضر مدت زمان زیادی ...

پویا حامدی
نوشته شده توسط پویا حامدی | ۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۸ | ۲۳:۲۱

گوگل تصمیم دارد در نسخه بعدی اندروید به کمک پروژه Mainline بروزرسانی های امنیتی را از طریق پلی استور منتشر کند تا زمان رسیدنشان به دستگاه های مختلف به حداقل برسد.

در حال حاضر مدت زمان زیادی لازم است تا بروزرسانی های امنیتی گوگل توسط سازنده هایی چون سامسونگ و ال جی به دست مشتریان برسد. راهکار جدید قرار نیست این تاخیر را برای همه آپدیت ها از بین ببرد و فعلا برای بسته های امنیتی کاربرد خواهد داشت.

Mainline ادامه پروژه Treble است که سال 2017 معرفی شد

قابلیت جدید پروژه Mainline نام دارد و قرار است بخشی از اندروید Q باشد. این امکان گوگل را قادر می سازد بروز رسانی های امنیتی و مهم را از طریق پلی استور که تقریبا روی همه تلفن های اندرویدی (به جز چین) نصب شده به دست کاربران برساند.

گوگل نمی تواند همه بروزرسانی هایش را به این شکل ارائه کند، اما فعلا 12 ماژول این امکان را دارند که به محض پیدا شدن ایراد برایشان مستقیما آپدیت ارسال شود؛ مثل کاری که برای برنامه ای مثل کروم صورت می گیرد.

دستیابی به چنین امکانی به این دلیل محقق شده که گوگل از سال 2017 طی پروژه Treble در اندروید اوریو، شروع به تکه تکه کردن اجزای سازنده سیستم عاملش کرد تا کمتر به هم متکی باشند و تغییر هر کدامشان روی بقیه قسمت ها تاثیر نداشته باشد.

پروژه Mainline
نحوه کار آپدیت های اندروید قبل و بعد از Treble

به نظر می رسد اگر هنوز پای آپدیت بزرگی در میان باشد باید منتظر تولید کننده های بزرگ باشیم تا آن را برای دستگاه هایشان بهینه و منتشر کنند، اما گوگل هرسال با اقداماتی سعی در به حداقل رساندن این فاصله دارد. قدم اول این پروژه Treble بود و حالا پروژه Mainline ادامه دهنده ی مسیری است که دو سال قبل شروع شد.

گوگل نسخه جدید اندروید به نام Q را امشب و طی کنفرانس I/O معرفی خواهد کرد. این قابلیت فعلا در حالت بتا در دسترس است و احتمالا پاییز به طور عمومی در دسترس خواهد بود.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی