ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

دستگاه فعال اندرویدی
نرم افزار و اپلیکیشن

۲.۵ میلیارد دستگاه فعال اندرویدی در دنیا وجود دارد

ده سال از انتشار نخستین نسخه از اندروید می گذرد و این سیستم عامل همچنان در حال رکورد زنی است. امروز گوگل در مراسم I/O 2019 اعلام کرد که ماهانه ۲.۵ نیم ملیارد دستگاه فعال ...

Maryam Mousavi
نوشته شده توسط Maryam Mousavi | ۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۸ | ۲۲:۵۳

ده سال از انتشار نخستین نسخه از اندروید می گذرد و این سیستم عامل همچنان در حال رکورد زنی است. امروز گوگل در مراسم I/O 2019 اعلام کرد که ماهانه ۲.۵ نیم ملیارد دستگاه فعال اندرویدی در سراسر دنیا به پلی استور آن متصل می شوند. این رقم برای اندروید بی نظیر است و می توان آن را نشانه ای دال بر موفقیت رویکرد اندروید برای نزدیک شدن به کاربران و شرکای سخت افزاری گوگل دانست.

حال در نظر بگیرید که این رقم بزرگ، کاربران اندروید در چین و استفاده کنندگان از سیستم عامل فایر آمازون را شامل نمی شود. گوگل این خبر را به عنوان بخشی از مقدمه معرفی اندروید اعلام کرد.

صرفا جهت مقایسه باید بگوییم که گوگل در جریان I/O 2017 اعلام کرد دو میلیارد دستگاه موبایل از سیستم اندرویدی اش استفاده می کنند.

این ارقام آنقدر تاثیرگذار هستند که میتوان چالش انشعابات مختلف اندروید را نادیده گرفت. در همین رابطه گوگل خبر داد قصد دارد آپدیت ها و استانداردهای امنیتی ابتدایی را برای تمامی دستگاه های اندرویدی بهره مند از نسخه های مختلف سیستم عامل موبایلی خود در تمامی مناطق و برای محصولات تمامی شرکت ها ارائه کند.

براساس گزارش توزیع ماه اکتبر گوگل تنها کمتر از نصف دستگاه های اندرویدی از نسخه اوریو یا نوقا بهره می برند (دو نسخه اخیر اندروید).

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی