ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

چین صادرات خودرو دست دوم را آزاد کرد؛ احتمال ورود خودروهای دست دوم چینی به خاورمیانه

صنعت خودروسازی چین این روزها تنها چشم امید ایرانیان برای دستیابی به خودروهایی نسبتا مدرن است، چرا که با شدت گرفتن تحریم‌های کشورهای غربی و اروپایی، چین به تنها عرضه کننده مستقیم خودروی خارجی در ...

غزاله زاهدی
نوشته شده توسط غزاله زاهدی | ۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۸ | ۱۲:۳۰

صنعت خودروسازی چین این روزها تنها چشم امید ایرانیان برای دستیابی به خودروهایی نسبتا مدرن است، چرا که با شدت گرفتن تحریم‌های کشورهای غربی و اروپایی، چین به تنها عرضه کننده مستقیم خودروی خارجی در ایران تبدیل شد.
وزارت بازرگانی چین صدور مجوز برای فروش خودروهای دست دوم را آغاز کرد. این اقدام با هدف توسعه فروش داخلی و گسترش فعالیت در بازار خودروی این کشور انجام شده است.
صادرات خودرو دست دوم در چین به دلیل رشد منفی فروش خودرو در چین طی سال گذشته برای نخستین بار از دهه 1990 تاکنون، بوده است.
با توجه به نگرانی‌ها نسبت به تداوم این رشد منفی پکن برای جذب مشتریان بیشتر به بازار خودرو مالیات خرید خودرو را کاهش داد.
وزارت بازرگانی چین در آخرین اقدام خود برای تقویت بازار خودرو صادرات خودرو های دست دوم در 10 استان این کشور از جمله پکن، شانگهای، گوانگ دونگ را آغاز کرد.

صادرات خودرو

در بیانیه وزارت بازرگانی چین آمده است که این وزارتخانه به زودی شرکت‌های دارای مجوز صادرات خودرو های دست دوم را معرفی کرده و همچنین خواستار تست این خودروها از لحاظ امنیت و کیفیت پیش از صادرات آنها شده است.
شرکت‌های دولتی و خصوصی چین در سال‌های اخیر با بکار‌گیری سرمایه‌های عظیم سعی کرده‌اند طراحان و مهندسان برندهای برتر دنیا را به‌خدمت خود در بیاورند تا مانند دیگر کشورهای صاحب سبک، به یک قطب در زمینه تولید خودرو تبدیل شوند. این تلاش‌ها بی‌فایده نبوده چرا که صنعت خودروسازی در چین با سرعت در حال پیشرفت است و روزی نیست که خبری از رونمایی مدل‌های جدید و کانسپت های مدرن چینی به گوش نرسد. خودروهایی که در گذشته کپی‌هایی از محصولات پرطرفدار جهانی بودند، اکنون کم‌کم جای خود را به طرح‌های جدید و ابداعی می‌دهند.

پیش از این ژاپن و اروپای غربی از جمله عمده ترین صادرکنندگان خودروهای دست دوم به کشورهای کمتر توسعه یافته یا در حال توسعه بودند، حالا اما در صورت ورود چین به این بازار ممکن است شاهد ورود موج جدیدی از خودروهای دست دوم ارزان قیمت به بازار کشورهایی نظیر افغانستان باشیم. چرا که در شرایط فعلی کمی بعید به نظر می رسد که تمایل چندان برای استقبال از خودروهای چینی دست دوم در بازارهای جهان وجود داشته باشد، اما صادر کنندگان چینی معمولا با استفاده از روش هایی مانند دامپینگ می توانند جای پای خود را در بازار های جدید محکم نمایند و از این رو شاید در آینده ای نه چندان دور، خیابان های بسیاری از کشورهای منطقه خاورمیانه و شمال آفریقا، به محل جولان خودروهای چینی دست دوم صادراتی از این کشور مبدل شوند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (8 مورد)
  • aliresa
    aliresa | ۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۸

    اخه کدوم شیخ نشین دست دومه چینی وارد میکنه؟ نگید کشورهای خاورمیانه ای بگید ایران!!

  • Abolfazl Mandi
    Abolfazl Mandi | ۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۸

    هیچ کشوری از کشوارای خاورمیانه ماشین چینی سوار نمیشن به جز ایران
    من موندم چطور روسیه و چین استکبار جهانی حساب نمیشن ولی آمریکا و کل دنیا دژمن ماهستن ?

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی