ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

اپل
تکنولوژی

اپل مثل تنقلات استارتاپ می‌خرد

اپل همیشه خرید و به خدمت گرفتن شرکت‌های جدید را علنی نمی‌کند. شاید به همین خاطر است که تا حالا متوجه رویکرد جدید و عجیب این شرکت در خریداری شرکت‌ها نشده بودید. تیم کوک، مدیر ...

امین بیگ‌زاده
نوشته شده توسط امین بیگ‌زاده | ۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۸ | ۱۵:۴۰

اپل همیشه خرید و به خدمت گرفتن شرکت‌های جدید را علنی نمی‌کند. شاید به همین خاطر است که تا حالا متوجه رویکرد جدید و عجیب این شرکت در خریداری شرکت‌ها نشده بودید.

تیم کوک، مدیر عامل اپل در مصاحبه‌ای که اخیرا با شبکه CNBC داشته اعلام کرده که این شرکت به طور متوسط هر دو یا سه هفته یکبار، استارتاپ یا شرکت جدیدی خریداری می‌کند و با همین رویه طی شش ماه اخیر موفق شده که بین 20 تا 25 شرکت را به زیرمجموعه‌هایش اضافه کند.

سرعت خرید شرکت‌های جدید آنقدر بالاست که می‌توان آن را با سرعت خرید تنقلات توسط مردم از فروشگاه‌ها مقایسه کرد. حال آنکه هدف از این خریدهای پشت سر هم چیست و اپل چه نقشه‌ای برای آینده در سر دارد را گذر زمان مشخص خواهد کرد. آیا همه این خریدها در راستای یک هدف واحد (مثل ساخت نسل بعدی آیفون) هستند، یا هیچ کدام به دیگری ارتباطی ندارند؟

طبق آخرین گزارشات اپل در حال حاضر سرمایه‌ای بالغ بر 225.4 میلیارد دلار در اختیار دارد؛ رقمی که آنقدر زیاد هست تا بتواند پنجاه برابر جریمه چهار میلیارد دلاری خود به شرکت کوالکام را بدون آنکه آب از آب تکان بخورد، پرداخت کند. بنابراین غیر منطقی نیست که در خرید شرکت‌های جدید این‌گونه بی‌پروا باشد.

اپل نام بسیاری از شرکت‌هایی که طی چند ماه گذشته خریده را رسانه‌ای نکرده، اما از معدود خریدهای اعلام شده می‌توان به استارتاپ Platoon، شَزَم، شرکت سازنده چیپ دیالوگ و چندین استارتاپ کوچک فعال در حوزه هوش مصنوعی و واقعیت افزوده اشاره کرد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • علی
    علی | ۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۸

    مردم عادی، باز هم بی نصیب از ثروت آفرینی استارتاپ ها!

مطالب پیشنهادی