ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

دفتر تاکسی اینترنتی ماکسیم در شهر مهاباد پلمب شد

با اینکه دادستان کل کشور در زمستان سال گذشته نامه‌ای به تمامی دادستان‌های مراکز استان‌ها فرستاد و دستور داد که شهرداری حق برخورد با تاکسی‌های اینترنتی را تا زمان آماده شدن دستورالعمل نظارت شهرداری‌ها بر فعالیت‌ ...

آرش پارساپور
نوشته شده توسط آرش پارساپور | ۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۸ | ۱۳:۱۵

با اینکه دادستان کل کشور در زمستان سال گذشته نامه‌ای به تمامی دادستان‌های مراکز استان‌ها فرستاد و دستور داد که شهرداری حق برخورد با تاکسی‌های اینترنتی را تا زمان آماده شدن دستورالعمل نظارت شهرداری‌ها بر فعالیت‌ تاکسی‌های اینترنتی ندارد، اما شهرداری شهر مهاباد مانع از فعالیت دفتر تاکسی اینترنتی ماکسیم در این شهر شده است.

به گزارش روابط عمومی ماکسیم، سحرگاه یکشنبه، 15 اردیبهشت 98 هنگامی که کارکنان دفتر مهاباد ماکسیم برای شروع روز کاری به محل کار خود مراجعه کردند با بلوک های سیمانی استقرار یافته‌ی شهرداری جلوی در روبرو شدند. اقدامی که بنا به گفته ماکسیم «فراتر از سازماندهی امور شهری بوده و شهرداری در اینجا نقش مجری قانون را پیدا کرده است.»

ممانعت از کسب و کار مشروع و مقابله با فعالیتهای تاکسی آنلاین توسط برخی دستگاه‌ها البته حکایت تازه ای نیست. با شروع به کار تاکسی های اینترنتی، متولیان حمل ونقل شهری در برخی از شهرها ابتدا به انکار و نادیده گرفتن این رقیب جدید خود پرداختند اما با تمایل مردم نسبت به این خدمات و استقبال از آنها در شهرهای بزرگ و کوچک کشور، برخوردهای متفاوتی را نسبت به آنها از خود بروز دادند. در برخی شهرها دفاتر را پلمب کردند و در برخی شهرها حتی به دفاتر حمله کردند.

اقدام شهرداری مهاباد در حالی صورت گرفته که روز گذشته کمیسیون امور زیربنایی دولت، تصمیم به تشکیل کارگروهی برای بررسی کارشناسی لایحه اصلاح قانون توسعه حمل و نقل عمومی گرفته است و هنوز تصمیم نهایی برای این موضوع اتخاذ نشده است.

پلمب دفتر ماکسیم
نامه تهدید آمیز شهرداری مهاباد به ماکسیم

شهرداری مهاباد در تاریخ 11 اردیبهشت 98 اخطاریه ای به دفتر مهاباد ماکسیم ارسال کرده و در آن این مجموعه را تهدید کرده که در صورت عدم کسب مجوز از سازمان مدیریت حمل و نقل شهرداری از ادامه فعالیت این شرکت ممانعت خواهد شد.اما همانطور که گفته شد دادستان تهران نامه‌ای در این خصوص نوشته و در آن درباره نحوه فعالیت تاکسی‌های اینترنتی اینچنین آورده است:

«... در خصوص ضوابط و شرایط فعالیت شرکت های حمل و نقل مسافر و بار اینترنتی ضمن تاکید بر مفاد آن از حیث عدم ضرورت صدور پروانه فعالیت و یا هرگونه مجوز دیگر از ناحیه شهرداری ها برای شرکت های حمل و نقل مسافر و بار اینترنتی، از آنجا که طبق تصویب نامه هیئت محترم وزیران، فقط نظارت بر این نوع کسب و کارها بر عهده شهرداری ها قرار داده شده است، اما تعیین ضوابط نظارتی موکول به تصویب و ابلاغ دستورالعمل مشترک وزارت صنعت، معدن و تجارت و وزارت کشور می باشد.» در بخشی دیگر از این بخشنامه آمده است: «مقتضی است تا تصویب ضوابط مربوطه از هرگونه برخورد و ممانعت از  کسب و کار این شرکت ها به درخواست شهرداری ها خودداری بعمل آید.»

پلمب دفتر ماکسیم

رضا الفت نسب سخنگوی اتحادیه کسب و کارهای اینترنتی پیش‌تر در گفتگوی خود با دیجیاتو درباره ضمانت اجرایی شدن این دستور چنین گفته بود:

«در فروردین ۹۷ دادستان کل کشور نامه‌ای را به دادستانی‌های کل کشور ارسال کرد که می‌گفت باید آیین نامه وجود داشته باشد، اما تا زمانی که آیین نامه آماده شود، از ماده ۹ قانون مدیریت حمل و نقل شهری استفاده شود. شهرداری‌ها هم از همین بهانه استفاده کردند و گفتند تاکسی‌های اینترنتی در کنار مجوز اتحادیه کسب‌وکارهای مجازی باید از شهرداری‌ها هم مجوز بگیرند. عملکرد سلیقه‌ای شهرداری‌های مختلف و پلمب شدن تاکسی‌های اینترنتی در چند شهر مشخص کرد که این روش درستی نبوده است. ابلاغیه جدید اما این مسائل را حل کرده است.»

پلمب دفتر ماکسیم

شایان ذکر است سامانه هوشمند درخواست خودرو ماکسیم با این بیانیه اعتراض خود را نسبت به اقدام کاملا غیرقانونی شهرداری مهاباد اعلام کرده، این اقدامات را از طریق مقامات ذی صلاح قضائی به طور جدی پیگیری خواهد کرد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (4 مورد)
  • یاس کبود
    یاس کبود | ۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۸

    دیجی خیلی پستی نظراتم رو تایید نمیکنی!!

  • javadbv
    javadbv | ۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۸

    اینا کلا با تکنولوژی و پیشرفت ایرانیان مشکل دارند

  • یاس کبود
    یاس کبود | ۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۸

    شهرداری های همه شهر ها شده مجمع دزد های قانونمند!!تمام املاک مردم رو تصرف کردن،خود بنده الان درگیر همینم،اومدن جلوی خونمون که توی سند منزل ماست و مالک ما هست رو چند دهنه مغازه زده،و موقعی که خواستن شروع به ساخت و ساز کنن جلوشون رو گرفتم،اونا هم بردنم کلانتری و مستقیم دادگاه و مستقیم ۱سال حبس واسم بریدن،الانم با قید وثیقه ازادم! بهشون میگم دیگه ساختتون تموم رضایت بدید!میگن اول بابات باید شکایتش رو پس بکیره و امضا کنه که اون زمین مال شهرداری هست تا ما رضایت بدیم تو نری زندان!
    ناموسا حکم این عروسک های خیمه شب بازی داریم!هر جور میخان بازیمون میدن

    • Erfaan Zandii
      Erfaan Zandii | ۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۸

      الان بعضیا که کامنت شمارو میخونن میگن بیشک شما دست نشانده رژیم صهیونیستی هستین

مطالب پیشنهادی