ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

گوگل Duplex
تکنولوژی

نسل دوم گوگل Duplex معرفی شد

سال گذشته معرفی قابلیت گوگل Duplex جنجال زیادی به پا کرد. این تکنولوژی با استفاده از هوش مصنوعی و صدایی شبیه انسان می توانست به رستوران زنگ بزند و برایتان میز رزرو کند، بدون اینکه طرف ...

پویا حامدی
نوشته شده توسط پویا حامدی | ۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۸ | ۲۲:۳۴

سال گذشته معرفی قابلیت گوگل Duplex جنجال زیادی به پا کرد. این تکنولوژی با استفاده از هوش مصنوعی و صدایی شبیه انسان می توانست به رستوران زنگ بزند و برایتان میز رزرو کند، بدون اینکه طرف مقابل لحظه ای به ربات بودن طرف دیگر شک کند. طولی نکشید که این قابلیت باعث بروز اعتراضاتی در مورد زیر پا گذاشته شدن اخلاقیات در این رابطه شد و مردم را از قابلیت های هوش مصنوعی برای فریب انسان ترساند.

نسخه جدید تا اواخر امسال به دستگاه های اندرویدی خواهد آمد

حالا گوگل نسخه جدید آن را معرفی کرده است.

در کنفراس توسعه دهندگان I/O، غول جستجوی اینترنتی نسخه دوم این تکنولوژی را با نام Duplex on the Web معرفی کرده. نسخه جدید دارای قابلیت های بیشتر مانند کرایه خودرو و رزرو بلیت سینما است.

اما این نسخه مانند قبلی از صدای شبیه انسان برخوردار نیست تا جنجال سال گذشته تکرار نشود. نسل دوم گوگل Duplex بیشتر شبیه پر کننده خودکاری (Autofill) است که قدرتش چند برابر شده و فرآیند پر کردن فرم ها را به عهده می گیرد.

گوگل Duplex

نحوه کار آن هم به این شکل است که برای مثال از دستیار هوشمند گوگل می خواهید برای سفر بعدی تان از یک موسسه مشخص خودرو کرایه کند؛ سپس دستیار به وبسایت شرکت رفته و جلوی چشمتان شروع به پر کردن فرم ها می کند.

حین انجام کار هم با یک نمودار از پیشرفت پروسه مطلعتان می کند و هرجا به سوالی مانند قیمت یا جایگاه صندلی برخورد، با یک پیام از شما می خواهد پاسخ دهید. وقتی هم تمام مراحل به پایان رسید با یک ضربه پرداخت را تایید می کنید.

این سیستم اطلاعات مورد نیازش مانند شماره کارت و غیره را از مرورگر کروم، تقویم و ایمیل به دست می آورد. قرار است این قابلیت ها از طریق یک بروزرسانی تا اواخر امسال به موبایل های اندرویدی اضافه شود.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی