ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

ویجیاتو - بازی

مایکروسافت کنترلری مخصوص کم بینایان عرضه خواهد کرد

مدتی قبل، مایکروسافت از یک کنترلر ایکس باکس وان رونمایی کرد که برای گیمرهای معلول طراحی شده بود. این کنترلر به دلیل نوآوری‌های به کار گرفته شده و همچنین طراحی کاربردی‌اش تحسین تعدادی از کارشناسان ...

سورنا رضایی
نوشته شده توسط سورنا رضایی | ۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۸ | ۲۲:۵۹

مدتی قبل، مایکروسافت از یک کنترلر ایکس باکس وان رونمایی کرد که برای گیمرهای معلول طراحی شده بود. این کنترلر به دلیل نوآوری‌های به کار گرفته شده و همچنین طراحی کاربردی‌اش تحسین تعدادی از کارشناسان را برانگیخت و بازخوردهای مثبت بسیاری دریافت کرد. اینطور که به نظر می‌رسد، ردموندی‌ها اکنون مشغول طراحی کنترلر مخصوص برای کم بینایان هستند.

ظاهراً، معرفی و انتشار کنترلر ایکس باکس مخصوص معلولین اولین قدم بوده و مایکروسافت به دنبال این است که تمامی علاقه مندان، فارغ از هر گونه محدودیت به انجام بازی‌های ویدئویی بپردازند. با توجه به پتنتی که به تازگی در فضای مجازی منتشر شده، مایکروسافت قصد ساخت کنترلر مخصوص کم بینایان را دارد که یک صفحه نمایش بریل در پشت آن قرار گرفته است.

کنترلر، گفتگوها و دیالوگ‌های بازی را به خط بریل ترجمه کرده و روی صفحه نمایش نشان می‌دهد. کاربرد صفحه نمایش بریل به همین مورد ختم نمی‌شود و چت‌های متنی دیگر کاربران در هنگام انجام بازی نیز روی نشان داده خواهد شد. بدین ترتیب، مشکل کاربران کم بینا برای خواندن متن چت‌ها و برقراری ارتباط با دیگر کاربران آنلاین برطرف می‌شود.

همچنین با توجه به تصویر، مایکروسافت برای طراحی کنترلر ایکس باکس مخصوص کم بینایان از مدل الیت استفاده کرده است. در ادامه می‌توانید تصویر پتنت را مشاهده کنید:

ایکس باکس

جدا از قرار گیری صحنه نمایش بریل در پشت کنترلر الیت، ظاهراً هیچ تغییر دیگری در طراحی اعمال نشده است. با اینحال، نباید فراموش کرد که اضافه شدن چنین ویژگی به کنترلر می‌تواند زندگی یک گیمر کم بینا را به شکل قابل توجهی تغییر دهد.

شرکت‌هایی در حد و اندازه مایکروسافت پتنت‌های مختلفی را هر ساله به ثبت می‌رسانند اما تنها تعداد بسیاری کمی از آن‌ها به مرحله نهایی رسیده و به عنوان یک محصولِ کامل در اختیار خریداران قرار می‌گیرد. از سوی دیگر، شاهد عرضه کنترلر مخصوص معلولین بوده‌ایم که نشان می‌دهد مایکروسافت عزم راسخی برای تولید انواع مختلف کنترلرها دارد.

نظر شما درباره کنترلر جدید ایکس باکس چیست. آیا این محصول به مرحله نهایی تولید می‌رسد؟

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی