ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

نرم افزار و اپلیکیشن

معرفی Slowly؛ با بهترین اپلیکیشن گوگل پلی آواردز امسال آشنا شوید

ساعاتی پیش بهترین اپلیکیشن‌های سال ۲۰۱۹ در گوگل پلی آواردز معرفی شدند که در این بین نام برخی نرم افزار‌ها را کمتر شنیده بودیم. یکی از آن‌ها Slowly نام داشت؛ نرم افزاری جالب که هدفش زنده ...

مانی میرجوادی
نوشته شده توسط مانی میرجوادی | ۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۸ | ۲۰:۰۰

ساعاتی پیش بهترین اپلیکیشن‌های سال ۲۰۱۹ در گوگل پلی آواردز معرفی شدند که در این بین نام برخی نرم افزار‌ها را کمتر شنیده بودیم. یکی از آن‌ها Slowly نام داشت؛ نرم افزاری جالب که هدفش زنده کردن دوستی‌های مکاتبه‌ای بود.

با پیشرفت تکنولوژی دوستی مکاتبه‌ای تا حد زیادی از یاد‌ها رفته چرا که حالا اینترنت جای نامه‌نگاری سنتی را گرفته است. از طرفی این روز‌ها شبکه‌های اجتماعی آنقدر دنیا را به هم نزدیک کرده‌اند که کمتر کسی به فکر ارسال نامه و حتی ایمیل می‌افتد. پس سوال اصلی اینجاست که چرا گوگل پلی جایزه‌ی موفق‌ترین برنامه‌ی سال را به Slowly اعطا کرده است؟

به همین منظور در ادامه مطلب می‌خواهیم به معرفی این اپلیکیشن بپردازیم و ببینیم چه ویژگی‌های خاصی در این نرم افزار وجود دارد که آن را لایق دریافت این جایزه کرده است. با ما همراه باشید.

بهترین اپلیکیشن گوگل

همانطور که گفتیم هدف اصلی Slowly زنده کردن دوستی‌های مکاتبه‌ای است. اما از همین ابتدا باید بگوییم که Slowly به هیچ عنوان شباهتی به یک نرم افزار دوست یابی ندارد. این که شما به یکی از دوست‌های مکاتبه‌ای خود بیشتر از دیگران علاقمند شوید شاید موضوعی طبیعی باشد، اما اصلی‌ترین تمرکز این برنامه به جای محل سکونت افراد، روی علایق و زبان آن‌هاست.

این موضوع به این معنی است که شما با استفاده از Slowly احتمالا افرادی را می‌یابید که از لحاظ تفکر و علایق به شما شبیه هستند نه افرادی که محل زندگی‌شان به شما نزدیک‌تر است. این موضوع اولین وجه تمایز این نرم افزار با بسیاری از پیام‌رسان‌هایی است که با داشتن ویژگی‌هایی نظیر تکان دادن تلفن همراه یا ربات‌های مختلف شما را با افرادی تصادفی آشنا می‌کنند.

Slowly تلاش کرده تا هویت و ظاهر افراد در این اپلیکشن در هاله‌ای از ابهام قرار داشته باشد؛ درست مانند زمان‌هایی که برای مکاتبه با دوستی که کیلومتر‌ها از شما فاصله داشت، تنها می‌توانستید کلمات و نوشته‌هایش را بخوانید و از او تصویر سازی داشته باشید. به همین منظور در این اپلیکیشن شما تنها می‌توانید یک آواتار از خودتان ایجاد کنید؛ در واقع همه‌ی کاربران Slowly برای نمایش چهره‌شان به دیگران باید سعی کنند آواتاری که می‌سازند شبیه به خودشان باشد، چرا که خبری از آپلود عکس پروفایل نخواهد بود.

بهترین اپلیکیشن گوگل پلی

اگر به نام این برنامه دقت کنید متوجه می‌شوید که معنی آن به فارسی یعنی «به آهستگی». این انتخاب بسیار هوشمندانه است؛ چرا که در حقیقت Slowly عمدا تلاش می‌کند تا ارسال پیام‌ها زمان بیشتری به طول بیانجامند. در واقع این برنامه بر خلاف بسیاری از پیام‌رسان‌ها و سرویس‌های ایمیل که اصلی ترین هدفشان ارسال سریع‌تر پیام‌هاست، در تلاش است تا این فرآیند به آهستگی اتفاق بیفتد.

این موضوع شاید به عقیده‌ی بسیاری بیهوده به نظر برسد، اما اصلی ترین خاصیت و به جرأت می‌توان گفت بهترین مزیت این اپلیکیشن به شمار می‌رود. Slowly یک پیام رسان یا نرم افزاری برای دوستیابی نیست، بلکه صرفا به این منظور طراحی شده که افراد بتوانند بدون در نظر گرفتن بسیاری از اتفاقات به راحتی برای هم نامه بنویسند. از طرفی باید به این نکته توجه داشت که پیام‌های ارسالی بهتر است طولانی باشند، چرا که خبری از یک مکالمه‌ی دو نفره نیست.

به عبارت دیگر شما باید بتوانید نامه نگار خوبی باشید. به جای این که بپرسید «چه خبر؟» و منتظر شنیدن جملاتی تکراری باشید، باید بیشتر از خودتان بنویسید، از وقایع و محیط پیرامون و همینطور علایقتان. این موضوع در Slowly آنقدر مورد توجه قرار دارد که بار‌ها از شما می‌خواهد نامه‌ی خود را تا حد امکان طولانی تر و مفصل تر یادداشت کنید. از طرفی انتظار برای دریافت پاسخ هم طول می‌کشد. در واقع Slowly حتی به این موضوع هم توجه داشته و تلاش کرده تا کاربرانش انتظار برای دریافت جواب نامه‌ها را هم تجربه کنند.

اپلیکیشن Slowly دو روش برای یافتن مخاطب پیش روی کاربران می‌گذارد: روش خودکار و دستی. روش اول به این صورت است که شما می‌توانید در یک لیست ویژگی‌هایی که می‌خواهید مخاطبتان داشته باشد را مشخص کنید. جنسیت، محدوده‌ی سنی، منطقه‌ی سکونت، زبان و چند مورد دیگر. در نهایت شما باید نامه‌ی خود را یادداشت کنید. پس از انتخاب گزینه‌ی Begin Matching چند مخاطب به انتخاب Slowly به شما نمایش داده می‌شوند که می‌توانید به انتخاب خودتان نامه را برایشان ارسال کنید.

یکی از جذابیت‌های موجود در این نرم افزار توجه ویژه به تمبر‌هاست. اگر یک بار نامه نوشته و آن را ارسال کرده باشید به خوبی از اهمیت تمبر در نامه‌ها با خبرید. نامه‌هایی که ارسال یا دریافت می‌کنید همگی دارای یک تمبر هستند. شما می‌توانید از بین تمبر‌هایی که در اپلیکیشن موجود است یکی را به عنوان معرف نامه‌های خود انتخاب کنید. البته در ابتدا تعداد این تمبر‌ها تنها ۴ عدد است و برای دریافت بیشتر آن‌ها باید از ویژگی پرداخت درون برنامه‌ای Slowly استفاده کنید.

روش دوم به صورت دستی انجام می‌پذیرد. در این بخش حساب‌های کاربری مختلفی قابل مشاهده هستند که می‌توانید یکی یکی آن‌ها را بررسی کرده و سپس نامه برای مخاطب انتخاب شده‌تان ارسال کنید. در این بخش هم قادرید با استفاده از فیلتر‌های مختلف دایره‌ی جستجوی خود را کاهش دهید.

پس از ارسال نامه، متوجه می‌شوید که آیا مخاطب به نامه‌تان پاسخ داده یا خیر. به محض پاسخ دادن، متوجه می‌شوید که نامه‌ی دریافتی در راه رسیدن به شماست. با توجه به فاصله‌ای که با هر فرد دارید، دریافت و ارسال نامه می‌تواند طولانی باشد. مثلا پس از آنکه مخاطب نامه‌تان را باز کرد ممکن است پس از ۱۴ ساعت جوابش را دریافت کنید.

Slowly تلاش کرده تا همه‌ی کلیشه‌های موجود را بشکند. سنت شکنی این اپلیکیشن در حالی اتفاق می‌افتد که تمرکز آن روی یکی از روش‌های قدیمی برای ارتباط با افراد است. به همین دلیل باید اذعان کنیم که احتمالا دلیل اصلی موفقیت Slowly ایجاد محدودیت‌هایی شیرین و آشنا در قالب یک نرم افزار است. پس اگر علاقمند هستید که حس خوب یادداشت نامه برای فردی که احتمالا هرگز او را نخواهید دید را تجربه کنید، بد نیست نگاهی به این اپلیکیشن داشته باشید.

SLOWLY - Connect to the World

SLOWLY - Connect to the World

سازنده: Slowly Communication قیمت: رایگان با پرداخت درون برنامه‌ای دسته بندی:
سیستم عامل: اندروید و iOS حجم: 20 / 40 مگابایت زبان:
دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (4 مورد)
  • mehrdad_sajjadie
    mehrdad_sajjadie | ۱۹ اردیبهشت ۱۳۹۸

    ممنون از بررسی این اپ جالب . من که نصب کردم ولی فکر کنم باید خیلی مهارت رایتینگ انگلیسی خوبی داشته باشیم توش اتفاقا میتونه تمرینی هم باشه برای دوستانی که میخوان تافل یا آیلتس شرکت کنند

  • Reza Dark
    Reza Dark | ۱۹ اردیبهشت ۱۳۹۸

    عالی دانلودش کردم

  • AmirReza
    AmirReza | ۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۸

    اپ فوق العاده ایه. برخلاف چیزی که فکر میکردم، یه روسی جوابمو نداد! در حالی که با آدمایی از اروپا و آمریکا مشکلی نداشتم.
    اینجا جاییه که بیت های کم ارزش، ارزش پیدا میکنن. برخلاف شبکه های اجتماعی، برای متنی که داری مینویسی وقت میذاری و فکر میکنی، چون رسیدنش تا ۲ روز هم طول میکشه. پیامی که میاد رو با دقت میخونی چون ۲ روز منتظرش بودی. چیزایی رو میشنوی از کشورها که تو ویکیپدیا ننوشته.
    دیگه حرفایی مثل حالت چطوره و چخبر معنی نداره‌. چون باید پیام‌ها با ارزش باشه.

  • HOSSIEN
    HOSSIEN | ۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۸

    ایده ای جالب داره، امیدوارم فضاش برای کاربران ایرانی با کیفیت بمونه و مثل اینستاگرام و اخیرا هم تویتر به گند کشیده نشه

مطالب پیشنهادی