ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تیم کوک
تکنولوژی

تیم کوک اتهامات نماینده دموکرات آمریکا پیرامون انحصارطلبی اپل را رد کرد

تیم کوک مدیرعامل اپل که این روزها زیاد با نشریات مختلف دیدار می کند اخیرا گفته از اینکه مردم اپل را هم سطح با همه شرکت های حوزه فناوری در نظر می گیرند خسته است ...

Maryam Mousavi
نوشته شده توسط Maryam Mousavi | ۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۸ | ۱۳:۳۰

تیم کوک مدیرعامل اپل که این روزها زیاد با نشریات مختلف دیدار می کند اخیرا گفته از اینکه مردم اپل را هم سطح با همه شرکت های حوزه فناوری در نظر می گیرند خسته است و خصوصا ناراحتی خود را از اظهارات برخی نمایندگان واشنگتن مطرح کرد که اتهام انحصارطلبی اپل را مطرح کرده بودند و خواستار تجزیه این شرکت شده بودند.

کوک در مصاحبه روز دوشنبه خود با شبکه CNBC اظهار داشت:

از اینکه مردم شرکت های حوزه فناوری را یکپارچه در نظر می گیرند خسته ام. تکنولوژی اینگونه نیست.

اما پیشنهاد تجزیه شرکت های مطرح حوزه تکنولوژی نخستین بار توسط سناتور الیزابت وارن در ماه گذشته مطرح شد. وی که نامزد حزب دموکرات آمریکا برای انتخابات ریاست جمهوری سال ۲۰۲۰ است پیشتر اظهار داشته شرکت های حوزه تکنولوژی نظیر اپل، آمازون، گوگل و فیسبوک بیش از اندازه روی زندگی مردم اثر میگذارند و دوست دارد شاهد تجزیه شدن آنها باشد.

انحصارطلبی اپل
الیزابت وارن نماینده حزب دموکرات آمریکا

وارن در مورد موضوع اپ استور هم معتقد است که اپ استور بیش از اندازه باعث برتری اپل در رقابت با شرکت های دیگر شده است. کوک اما نظری غیر از این دارد و در پاسخ به خواست وارن گفته است:

من تصور نمی کنم که دیگران ما را به انحصار طلبی متهم کنند. ما به لحاظ جغرافیایی در همان نقطه ای هستیم که بسیاری شرکت های دیگر حوزه فناوری در آن قرار دارند و این وجه اشتراک ماست.

خانم وارن اما باور دارد که شرکت های حوزه تکنولوژی بیش از اندازه در حوزه های اقتصادی، اجتماعی و دموکراسی به قدرت رسیده اند. او همچنین پیشنهاد وضع قوانینی را داده که پلتفرم های بزرگ تجارت الکترونیک (با درآمد سالانه ۲۵ میلیارد دلار را بیشتر) را از مالکیت یک پلتفرم و اعمال نفوذ روی فروشندگان حاضر در آن منع می کند.

او در این باره می گوید:

آنها رقابت را نابود کردند و از اطلاعات خصوصی ما برای سود خود استفاده کردند و زمین بازی مقابل دیگران را به نفع خود چیدند. در این فرایند غول های تکنولوژی به کسب و کارهای کوچک آسیب زدند و نوآوری را از بین بردند.

در مدت مصاحبه کوک با CNBC او همواره شرکت خود را از موج رسوایی های حریم خصوصی که مدتی است دامنگیر جامعه تکنولوژی شده مبرا دانست و ضمن دفاع از نحوه مدیریت پلتفرم خود در این باره گفت:

ما دیتای شما را قاچاق نمی کنیم. ما همواره مراقب همه چیز بوده ایم و ممکن است به دیگران بگوییم نه، این محصول روی پلتفرم ما قرار نمی گیرد یا این اپلیکیشن کار نمی کند و در نتیجه از قرار دادن آن در اپ استور معذوریم. به همین خاطر نیز انتقادات زیادی علیه ما مطرح می شود.

اما این در واقع قاعده کار برای خیلی هاست. اگر شما مالکیت یک فروشگاه را در اختیار داشته باشید این شما هستید که تصمیم می گیرید چه محصولی را در فروشگاه خود به فروش برسانید.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی