ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

خودرو

مشکلات مشتریان برای ثبت ‌نام در طرح های فروش فوری خودروسازان

بیش از یک ماه است شرایط و قیمت‌های فروش فوری تنظیم بازار سایپا و ایران‌خودرو در سامانه فروش این دو خودروساز داخلی اعلام می شود که بر اساس آن با هر کد ملی تنها می‌توان ...

غزاله زاهدی
نوشته شده توسط غزاله زاهدی | ۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۸ | ۱۰:۳۰

بیش از یک ماه است شرایط و قیمت‌های فروش فوری تنظیم بازار سایپا و ایران‌خودرو در سامانه فروش این دو خودروساز داخلی اعلام می شود که بر اساس آن با هر کد ملی تنها می‌توان یک خودرو از هر شرکت خریداری کرد، اما در عین حال بسیاری از متقاضیان خرید خودرو از عدم امکان ثبت نام در سایت شرکت‌های خودروساز گلایه می‌کنند.

برخی افرادی که برای ثبت نام به سایت ایران خودرو و سایپا مراجعه کرده‌اند با مشکل روبرو شده و موفق به خرید خودرو نشده‌اند. کیوان احمدی یک متقاضی خرید خودرو در این مورد می‌گوید: چند روز است که برای خرید خودرو به سایت مراجعه می‌کنم ولی موفق به ثبت نام نمی شوم.
وی با انتقاد از عرضه خودروها به صورت تک رنگ از سوی شرکت خودروساز، می‌گوید: قیمت خودروها نسبت به اسفندماه حدود 30 درصد افزایش یافته و علاوه بر این، مدت انتظار تحویل خودرو هم از 30 روز به 45 روز افزایش یافته است.
احمدی ادامه می‌دهد: یک بار که برای ثبت نام اقدام کردم، به صفحه فروش دسترسی پیدا کردم ولی در مراحل پایانی با پیغام تکمیل ظرفیت روبرو شدم. این سوال مطرح است که اگر ظرفیت تکمیل شده، چطور اجازه ثبت نام و شروع مراحل داده می‌شود.فروش فوری خودرو

عرضه خودرو محدود است و شایعاتی برای رعایت نشدن شرط و شروط ثبت نام وجود دارد

ظاهرا طی 1.5 سال گذشته، بالغ بر یک میلیون خودرو از سوی دو خودروساز بزرگ کشور پیش فروش شد که تحریم ها امکان تحویل ۱۰۰ هزار دستگاه از آنها را به کلی از بین برده است. طولانی شدن زمان عمل به تعهدات خودروسازان برای تحویل خودروهای ثبت نامی چند دلیل دارد که می توان به تشدید تحریم ها و محدودیت های ناشی از آن برای انتقال ارز و فقدان قطعات مورد نیاز برای تکمیل خودروهای خارجی تولید شده در کشور اشاره کرد.
مدیر نمایندگی‌ فروش یکی از شرکت‌های خودروساز نیز در خصوص وضعیت فروش فوری خودرو ها گفت: عرضه خودرو در این بخش بسیار محدود است و نمی‌تواند التهاب بازار را برطرف کند.
از سوی دیگر ایجاد شکاف قیمتی عظیم بین قیمت های کارخانه و بازار باعث شده تا طی هفته های اخیر، توجه افراد زیادی به سود حاصل از ثبت نام در طرح های فروش فوری خودروسازان معطوف شود و همین عامل نیز باعث شده تا ظرفیت ها در کسری از دقیقه تکمیل شده و فرصت ثبت نام برای بسیاری از مشتریان واقعی فراهم نشود.

این درحالیست که به گفته برخی از مشتریان، محدودیت های اعلامی برای ثبت نام بیش از یک خودرو (به ازای هر شماره کارت ملی) و سایر شرط و شروط های اعلامی توسط خودروسازان در برخی موارد به درستی رعایت نمی شوند و همین عامل نیز باعث شده تا برخی از واسطه گران حرفه ای موفق شوند تا چندین و چندباره به ثبت نام خودرو بپردازند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (4 مورد)
  • Mehran Yazdani
    Mehran Yazdani | ۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۸

    این کارها فقط برا افزایش قیمت بیشتره مردمی که تو خورد و خوراک موندن از کجا بیارن ۷۰ ۸۰ بدن برا لگن فقط دلالها و پولدارها ثبت نام میکنن

    • sorena
      sorena | ۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۸

      والا همه مردم ثبت نام میکنن.مردم احمقی داره ایران

  • پروفسور قنبری
    پروفسور قنبری | ۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۸

    بهتره تیتر رو عوض کنید بجای مشتری بنویسید دلال
    بهتون قول میدم بالای 80 درصد از اینایی ک صف میبندن واسه ثبت نام دلال هستن.هر روز دارم می‌بینیم که میگم

  • seena
    seena | ۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۸

    دیروز بخشنامه رو برداشتن ساعت 10 اصن بخشنامه هم نبود حتی بعد نیم ساعت رفتم دیدم بخشنامه رو گذاشتن فروش هم تموم شده هر روز هم تو 50 ثانیه تموم میشه که امکان نداره واقعی باشه گیر یکسری بیشرف افتادیم

مطالب پیشنهادی