ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

ربات های آرامش بخش
علمی

ربات هایی که برای کتک خوردن طراحی شده اند [تماشا کنید]

از برنامه های آرامش بخش گرفته تا نگاه کردن به تصاویر حیوانات بامزه، بخش بزرگی از تکنولوژی امروز تمرکزش را بر جایگزین کردن افکار منفی تان با مثبت گذاشته است. اما اگر خواستید ناراحتیتان را ...

پویا حامدی
نوشته شده توسط پویا حامدی | ۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۸ | ۱۷:۰۰

از برنامه های آرامش بخش گرفته تا نگاه کردن به تصاویر حیوانات بامزه، بخش بزرگی از تکنولوژی امروز تمرکزش را بر جایگزین کردن افکار منفی تان با مثبت گذاشته است. اما اگر خواستید ناراحتیتان را به شکل فیزیکی تخلیه کنید چه؟ از آنجا که تخلیه جسمی احساسات منفی تاثیر زیادی بر سلامت روانی افراد دارد، محققان دانشگاه «کارنگی ملون» ربات های آرامش بخش توسعه داده اند که برای کتک خوردن طراحی شده اند.

این تیم به رهبری «مایکل لوریا» چهار نوع مختلف از این ربات ها تولید کرده اند که هرکدام قادر به تحمل انواع مختلفی از خشونت هستند.

جسم شماره یک که شبیه یک بالشت روی مبلی سیاه است، طراحی شده تا هر اندازه می خواهید به آن چاقو بزنید، سپس شروع به لرزیدن می کند تا اجسام را از آن خارج کنید. جسم دیگری هم برای شنیدن حرف های رکیک ساخته شده. بعدی شروع به خندیدن با صدایی آزار دهنده می کند تا آن را بردارید و جایی بکوبید. در آخری هم پیامی روی سطح سرامیکی می نویسید، درونش قرار می دهید و با پتک شروع به ضربه زدن می کنید تا سرامیک بشکند.

چهار نوع مختلف از این ربات ها برای تحمل انواع خشونت طراحی شده است

روان شناسان مدت هاست به مردم هشدار می دهند که حبس خشم و تخلیه نکردن آن خطرناک است، اما مشخص نیست ناسزا گفتن و چاقو زدن به این ربات های آرامش بخش تا چه اندازه مفید خواهد بود.

ربات های آرامش بخش
رباتی که برای چاقو خوردن طراحی شده

سال 1999 میلادی تحقیقی در این رابطه صورت گرفت که نتایج آن در مجله «شخصیت و روان شناسی اجتماعی» آن سال منتشر شد. طی این تحقیق، روان شناسان عمدا داوطلبان را عصبانی می کردند. سپس افراد به دو دسته تقسیم شدند؛ گروه اول عصبانیتشان را با ضربه زدن به کیسه بوکس خالی کردند، در حالی که گروه دوم برای آرام شدن هیچ کار بخصوصی انجام نداند. در مرحله بعدی آزمایش، رفتار گروه اول از گروه دوم خشونت آمیزتر بود.

«لوریا» در مصاحبه با مجله تکنولوژی IEEE Spectrum گفت مردم خود تمایلی به عصبانی بودن ندارند، اما اگر چاره ای جز تخلیه خشم نباشد بهتر است آن را روی یک ربات خالی کنیم تا موجود زنده.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی