ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

theft-car-mirror-2 (1)
خودرو

سرقت آینه های جانبی خودروهای گران قیمت؛ پدیده ای رو به افزایش در ایران و جهان

احتمالا در شبکه های اجتماعی، تصاویر سرقت اجزای بدنه و به خصوص آینه های جانبی خودروهای مدل بالا و وارداتی را دیده اید، جالب است بدانید که این اتفاق تلخ مختص به ایران نیست و ...

سعید علیپور
نوشته شده توسط سعید علیپور | ۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۸ | ۱۶:۳۰

احتمالا در شبکه های اجتماعی، تصاویر سرقت اجزای بدنه و به خصوص آینه های جانبی خودروهای مدل بالا و وارداتی را دیده اید، جالب است بدانید که این اتفاق تلخ مختص به ایران نیست و ظاهرا حتی در آمریکا نیز در حال افزایش است. گزارش اخیر روزنامه نیویورک پست نشان می دهد آینه های جانبی چند خودروی گران قیمت در منهتن مورد سرقت قرار گرفته است. طبق گزارش دپارتمان پلیس نیویورک (NYPD)، بین اول ماه مارس تا 26 آوریل (دهم اسفند تا ششم اردیبهشت) آینه های جانبی 18 خودرو دزدیده شده است.

آئودی، پورشه، مرسدس بنز، لکسوس و ب ام و برندهایی هستند که سارقین به سراغ محصولاتشان رفته و آینه های جانبی آنها را سرقت کرده اند. دلیل جذابیت این آینه ها اینست که به دلیل تعبیه دوربین، هر یک از آنها قیمتی بین 1500 الی 2000 دلار دارند.

theft-car-mirror-2 (2)

یکی از سخنگویان دپارتمان پلیس نیویورک در این باره گفته:

این یک الگوی محلی در شمال منهتن است و به نظر نمی رسد که در تمام شهر جریان داشته باشد. دزدان هر دو آینه جانبی اتومبیل های لوکس را نشانه گرفته اند. به احتمال زیاد این آینه ها با هدف فروش مجدد دزدیده می شوند.

بر اساس گزارش NYPD اکثر سرقت ها در تاریکی شب رخ داده، به همین جهت برای مقابله با سارقین قرار است بر تعداد ماموران شیفت شب و شمار گشت زنی های شبانه افزوده شود.

تیموتی مالین (Timothy Malin) بازرس NYPD به شهروندان توصیه کرده :

مردم تمایل دارند اخطار دزدگیرها را نادیده بگیرند، اما اگر یکی از آنها در نیمه شب به صدا در آمد، باید نگاهی به بیرون داشت و چنانچه مورد مشکوکی مشاهده شد، با پلیس تماس گرفت.

بد نیست اشاره کنیم برخی از خودروهای مدرن امروزی، دارای دوربین هایی در آینه های جانبی خود هستند. این دوربین ها هنگام پارک خودرو به کمک راننده می آیند، کنترل و پایش نقاط کور جانبی دیگر وظیفه ای است که این دوربین ها بر عهده دارند.

theft-car-mirror-2 (3)

اگر چه دوربین های موجود روی آینه های جانبی بسیار مفید و کاربردی هستند، اما به خاطر قیمت بالایشان مورد توجه سارقین قرار گرفته اند. پس از افزایش قیمت سرسام آور خودروهای خارجی، در کشور ما نیز سرقت لوازم مدل های این چنینی بسیار رواج پیدا کرده است. به خصوص اینکه حالا واردات و عرضه قطعات یدکی خودروهای وارداتی و خاص نیز در کشور سخت تر از همیشه است و این مسئله از یک طرف باعث افزایش قیمت قطعات بدنه خودروها شده و از سوی دیگر ریسک نگهداری از خودروهای گران قیمت را نیز بشدت افزایش داده است. از این رو شاید استفاده از بیمه بدنه حالا منطقی تر از همیشه جلوه کند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • irvani mohsen
    irvani mohsen | ۱۹ اردیبهشت ۱۳۹۸

    اینجا که به پرایدم رحم نمیکنن چه برسه به پورشه یا غیره

مطالب پیشنهادی