ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

نرم افزار و اپلیکیشن

آخرین آمار توزیع اندروید؛ نوقا دیگر محبوب‌ترین نیست

هفت ماه پیش گوگل آخرین آمار مربوط به توزیع نسخه‌های مختلف اندروید را منتشر کرد که با توجه به آن، اندروید نوقا (اندروید ۷ و ۷.۱) با ۲۸.۲ درصد توانست در رتبه یک محبوب‌ترین سیستم ...

محمد کریمی
نوشته شده توسط محمد کریمی | ۱۹ اردیبهشت ۱۳۹۸ | ۱۲:۳۳

هفت ماه پیش گوگل آخرین آمار مربوط به توزیع نسخه‌های مختلف اندروید را منتشر کرد که با توجه به آن، اندروید نوقا (اندروید ۷ و ۷.۱) با ۲۸.۲ درصد توانست در رتبه یک محبوب‌ترین سیستم عامل اندروید قرار بگیرد. روز گذشته گوگل این آمار را آپدیت کرد و اگر لیست جدید را ملاک قرار بدهیم، اندروید اوریو (۸ و ۸.۱) موفق شده جایگاه اندروید نوقا را به‌دست بیاورد.

در آمار جدید ۲۸.۳ درصد از دیوایس‌های اندرویدی به اندروید اوریو مجهز شده‌اند و در رتبه بعدی نیز اندروید نوقا با ۲۰.۲ درصد قرار گرفته است. در کنار رقابت بین اوریو و نوقا، گوگل بالاخره اولین اطلاعات از میزان توزیع اندروید پای یا همان ۹ را هم منتشر کرد؛ اندروید ۹ حالا روی بیش از ۱۰ درصد از دستگاه‌های اندرویدی نصب شده است.

برای مقایسه اندروید ۹ دو ماه سریع‌تر از اندروید ۸ توانست به این رقم برسد. اندروید ۸ و به‌خصوص اندروید ۹ برپایه پروژه اندروید Treble بنا شده‌اند؛ این پروژه که به همراه اندروید اوریو انتشار یافته تغییرات عمده ای را در معماری فریم ورک سیستم عامل ایجاد کرده و هدف از آن ارائه سریعتر بروزرسانی ها به تولیدکنندگان است.

به‌همین خاطر دو نسخه آخر سیستم عامل اندروید توانسته‌اند رشد سریع‌تری نسبت به ورژن‌های قدیمی‌تر داشته باشند. در پایان بد نیست به این نکته اشاره کنیم که نسبت به آمار قبلی، اندروید گینگربرد (اندروید ۲.۳.۳ تا ۲.۳.۷) با یک دهم درصد رشد مواجه شد و حالا این سیستم عامل در ۰.۳ دیوایس‌ها نصب است.

محبوبیت اندروید اوریو

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (2 مورد)
  • Shahab_Ka
    Shahab_Ka | ۲۲ اردیبهشت ۱۳۹۸

    گینگربرد؟ :/

  • Mir Hossein Hashemi
    Mir Hossein Hashemi | ۱۹ اردیبهشت ۱۳۹۸

    پیشرفت اوریو از نوقا بیشتر بوده .

مطالب پیشنهادی