ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

اشتباه امنیتی، کدهای منبع سامسونگ را در معرض خطر قرار داد

سهل انگاری های امنیتی هر از گاهی در شرکت های بزرگ حوزه فناوری اتفاق می افتند که در صورت اطلاع و سوء استفاده مهاجمان، به رسوایی های بزرگی هم تبدیل می شوند. بر اساس گزارش ...

محسن خوشنود
نوشته شده توسط محسن خوشنود | ۱۹ اردیبهشت ۱۳۹۸ | ۱۵:۵۱

سهل انگاری های امنیتی هر از گاهی در شرکت های بزرگ حوزه فناوری اتفاق می افتند که در صورت اطلاع و سوء استفاده مهاجمان، به رسوایی های بزرگی هم تبدیل می شوند.

بر اساس گزارش یک محقق امنیتی اماراتی به نام «مصعب حسین»، شرکت سامسونگ به مدت سه هفته بخش قابل توجهی از فایل ها و پروژه های خود را بدون پسورد و با دسترسی همگانی اداره می کرده که در صورت حمله هکرها، می توانست صدمات جبران ناپذیری به بار بیاورد.

سامسونگ دسترسی‌ها را مسدود کرده و در حال بررسی موضوع است

فایل های مورد بحث که در قالب پروژه های گیت‌لب و در دامنه های تحت تملک سامسونگ قرار داشتند، حاوی کد منبع پروژه هایی مانند خدمات بیکسبی و پلتفرم اشیای هوشمند سامسونگ نیز بودند. علاوه بر پروژه های مورد اشاره، اطلاعات مورد نیاز برای دسترسی به خدمات تحت وب آمازون AWS (که مهندسان سامسونگ برای انجام امور از آن استفاده می کنند) و همچنین توکن های گیت‌لب برای دسترسی بیشتر به پروژه ها هم در فایل های مورد بحث وجود داشتند که خطرساز بودن این سهل انگاری را بیش از پیش یادآور می شود.

البته سخنگوی سامسونگ اظهار داشته که این شرکت بلافاصله تمام دسترسی ها را مسدود کرده و مشغول بررسی موضوع و تعریف مجدد کلمات عبور و دسترسی ها است.

هک سامسونگ

با این حال مصعب حسین اظهار داشته که در تاریخ 10 آوریل (21 فروردین) موضوع را با کمپانی کره ای درمیان گذاشته اما این شرکت از تاریخ 30 آوریل (10 اردیبهشت) شروع به مسدودسازی دسترسی ها نموده است.

لازم به ذکر است که تهدید اصلی متوجه سامسونگ، احتمال دسترسی هکرها به فایل های مورد اشاره بوده که در چنین شرایطی، می توانستند با تزریق بد افزار به داده های موجود، در آینده از طریق نصب فراگیر سرویس هایی نظیر بیکسبی روی محصولات سامسونگ، پروژه های مخرب بزرگی را پیاده سازی کنند.

گفتنی است بر اساس بررسی ها، در بازه زمانی مذکور هیچ دسترسی غیر مجاز یا مشکوکی به فایل های سامسونگ وجود نداشته و مشکلی در این زمینه به وجود نیامده است؛ با این حال چنین سهل انگاری بزرگی از جانب کمپانی سامسونگ می توانست به یک رسوایی عظیم تبدیل شود.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی