ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

ساندار پیچای: حریم خصوصی کالای لوکس برای ثروتمندان نیست

ساندار پیچای مدیر عامل گوگل سال گذشته گفته بود که این شرکت تصمیم دارد در آینده، به کاربران در درک روش های حفاظت از حریم خصوصی کمک کند. به اعتقاد پیچای، حریم خصوصی یکی از ...

محسن خوشنود
نوشته شده توسط محسن خوشنود | ۱۹ اردیبهشت ۱۳۹۸ | ۱۸:۳۰

ساندار پیچای مدیر عامل گوگل سال گذشته گفته بود که این شرکت تصمیم دارد در آینده، به کاربران در درک روش های حفاظت از حریم خصوصی کمک کند. به اعتقاد پیچای، حریم خصوصی یکی از مهم ترین موضوعات حال حاضر دنیاست که گوگل تلاش می کند مباحث مربوط به آن را برای کاربران ساده سازی کند.

البته آقای پیچای تصدیق کرده که کمپانی ساکن مانتین ویو برای ارائه هرچه بهتر خدمات، به اطلاعات کاربران دسترسی دارد؛ با این حال مصرف کنندگان حق دارند بدون پرداخت بهای اضافه، از امنیت اطلاعات و حریم خصوصی خود اطمینان داشته باشند.

مدیر عامل گوگل در سخنان خود با کنایه به برخی رویکردهای اپل، اظهار داشته که حفاظت از حریم خصوصی نوعی کالای لوکس نیست که تنها افراد ثروتمند قادر به بهره مندی از آن باشند؛ بلکه امنیت اطلاعات شخصی باید به طور یکسان برای تمامی کاربران در سراسر دنیا فراهم شود.

هوش مصنوعی به ارائه سرویس های بهتر با جمع آوری اطلاعات کمتر کمک خواهد کرد

سخنان ساندار پیچای درست زمانی مطرح شده که جامعه فناوری نسبت به موضوع حفاظت از حریم خصوصی و نحوه استفاده شرکت ها از داده های کاربران حساس گشته و کمپانی گوگل هم به عنوان یکی از بزرگترین شرکت های فعال در حوزه، در موارد مختلفی از جمله نحوه جمع آوری و استفاده از داده های کاربران مورد سؤال قرار گرفته است.

حریم خصوصی

آقای پیچای در پاسخ به برخی شبهات، ضمن مرور قابلیت های سرویس های گوگل مانند تأیید هویت دو فاکتوره و تنظیمات حذف خودکار اطلاعات، از ناشناس بودن داده های جمع آوری شده کاربران خبر داده و اعلام کرده که در آینده، هوش مصنوعی به ارائه سرویس های بهتر با جمع آوری اطلاعات کمتر کمک خواهد کرد.

در نهایت ساندار پیچای موضوع تصویب قانون حفاظت از حریم خصوصی توسط کنگره را مطرح نمود و اظهار داشت که گوگل از برقراری مقررات مشابه آنچه در اروپا اجرایی شده، حمایت خواهد کرد؛ چرا که از این طرق، امکان تأمین امنیت افراد بیشتری فراهم خواهد شد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی