ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

پلی استور گوگل
تکنولوژی

سیستم امتیازدهی گوگل پلی به اپ استور شبیه‌تر می‌شود

از همان سال ۲۰۰۸ که پلی استور (در ابتدا با نام اندروید مارکت شناخته می‌شد) به راه افتاد، گوگل یک سیستم امتیازدهی برای فروشگاهش قرار داد تا کاربران بتوانند به اپلیکیشن‌ها امتیاز بدهند و نکات ...

محمد کریمی
نوشته شده توسط محمد کریمی | ۱۹ اردیبهشت ۱۳۹۸ | ۱۵:۰۰

از همان سال ۲۰۰۸ که پلی استور (در ابتدا با نام اندروید مارکت شناخته می‌شد) به راه افتاد، گوگل یک سیستم امتیازدهی برای فروشگاهش قرار داد تا کاربران بتوانند به اپلیکیشن‌ها امتیاز بدهند و نکات مثبت و منفی‌شان را بنویسند تا هر وقت کاربری به صفحه برنامه‌ها سر می‌زند به کمک همین امتیازات و نقدها بتواند تصمیم بهتری در دانلود اپ‌ها بگیرد.

اما مشکلی که سیستم امتیازدهی گوگل پلی با آن دست و پنجه نرم می‌کند، تاثیر مساوی همه نقدها است. مهم نیست امتیازاتی که داده می‌شوند مربوط به چه سالی بوده، در هر صورت به یک اندازه روی میانگین نمرات اپلیکیشن تاثیر می‌گذارند و این مسئله زمانی روی منفی خودش را نشان می‌دهد که میبینیم اپ‌ها و بازی‌ها در طول زمان آپدیت‌های مختلفی دریافت می‌کنند.

ممکن است یک اپلیکیشن اندرویدی در روزهای اولیه انتشار باگ‌های مختلفی داشته باشد ولی سازنده به مرور زمان با بروزرسانی این مشکلات را برطرف کند یا حتی برعکس اپلیکیشنی شروع خوبی داشته باشد اما به‌خاطر پشتیبانی نکردن سازده از آن، اپ روی گوشی‌های جدیدتر با مشکل اجرا شود.

امتیازات گوگل پلی

در این گونه موقعیت‌ها نقدها و امتیازات جدیدتر خیلی بیشتر از نمرات قدیمی‌تر می‌توانند به کاربر کمک کنند و بنابراین باید تاثیر بیشتری داشته باشند، با این وجود سیستم امتیازدهی کنونی گوگل پلی راه‌کاری برای این قضیه ندارد. همین ضعف‌ها باعث شده تا میانگین امتیازی اپ‌های اندرویدی معیار کاملا صد در صدی برای دانلود اپلیکیشن‌ها نباشد.

حالا با توجه به گفته گوگل از ماه آگوست (مرداد - شهریور) نقدهای جدیدتر از اهمیت بیشتری برخوردار می‌شوند و روی امتیاز کلی تاثیرگذارتر خواهند بود. البته گوگل مشخص نکرده که چگونه می‌خواهد این کار را انجام بدهد ولی اعلام کرده که توسعه‌دهندگان از امروز می‌توانند نسخه پیش نمایش این سیستم امتیازدهی جدید را ببینند.

بد نیست بدانید در اپ استور سازندگان بعد از انتشار نسخه جدید اپلیکیشن، می‌توانند بخش امتیاز برنامه‌شان را صفر کنند (همچنان امتیازات قبلی در بخش توسعه‌دهندگان نمایش داده می‌شود) تا امتیازات و نقدهای بعدی عملکرد همین نسخه جدید را نشان بدهند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی