ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

اپسون از عینک هوشمند با قابلیت اتصال به گوشی اندرویدی رونمایی کرد

چند سالی است که عینک های هوشمند توسط شرکت های مختلف معرفی می شوند؛ اما این محصولات هنوز نتوانسته اند آن طور که باید، جای خود را در بین کاربران پیدا کنند. شرکت اپسون نیز ...

محسن خوشنود
نوشته شده توسط محسن خوشنود | ۱۹ اردیبهشت ۱۳۹۸ | ۱۴:۴۵

چند سالی است که عینک های هوشمند توسط شرکت های مختلف معرفی می شوند؛ اما این محصولات هنوز نتوانسته اند آن طور که باید، جای خود را در بین کاربران پیدا کنند. شرکت اپسون نیز مانند بعضی تولیدکنندگان دیگر، در این حوزه فعالیت داشته و به تازگی از عینک هوشمند Moverio BT-30C رونمایی کرده است.

عینک مورد بحث از نمایشگرهای OLED سری 300 اپسون بهره مند بوده که تصاویر شفاف و روشنی را در اختیار کاربر قرار می دهند. در ضمن مووریو فاقد دوربین است اما با سنسورهای حرکتی 9 محوره به خوبی توانایی تطبیق خود با دید کاربر را خواهد داشت.

یس

اما مهم ترین ویژگی عینک هوشمند جدید اپسون که آن را نسبت به نسخه قبلی و البته رقبا متمایز می کند، نحوه پردازش امور توسط آن است. در حالت عادی، عینک هوشمند از طریق یک کابل به واحد پردازش و تأمین انرژی (باتری) متصل شده که این واحد عملاً یک تلفن هوشمند بدون نمایشگر است. چنین دیوایسی علاوه بر افزایش هزینه های تولید، نیازمند پشتیبانی نرم افزاری هم هست که به دلیل سیاست های گوگل، امکان بهره مندی از گوگل پلی نیز برای آن وجود نخواهد داشت.

از همین رو اپسون راهکار ساده تری را در پیش گرفته و عینک هوشمند خود را با قابلیت اتصال به تلفن‌های اندرویدی (از طریق درگاه USB-C) و کامپیوترهای ویندوزی توسعه داده است. بدین ترتیب کمپانی از تولید پک باتری و سیستم پردازش بی نیاز شده و با کاهش هزینه ها، از بار کاری خود نیز کاسته است.

اپسون

لازم به ذکر است که رویکرد جدید، توسعه اپلیکیشن ها را هم برای عینک اپسون راحت تر کرده و به گفته مقامات این شرکت، توسعه دهندگان می توانند با اندکی دستکاری، اپلیکیشن خود را برای Moverio BT-30C بهینه سازی کنند.

گفتنی است عینک هوشمند مووریو امکان نمایش همزمان سه اپلیکیشن را داشته و یک جفت لنز تیره برای تماشای ویدئو نیز در کنار آن به مشتریان ارائه خواهد شد.

اپسون محصول جدید خود را 499 دلار قیمت گذاری کرده که در مقایسه با قیمت های 700 دلار به بالای رقبا، احتمالاً در افزایش فروش مؤثر خواهد بود.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • rahim_۱
    rahim_۱ | ۱۹ اردیبهشت ۱۳۹۸

    چی یس ؟

مطالب پیشنهادی