ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

فیوشا
تکنولوژی

گوگل اطلاعاتی جدید و محرمانه از سیستم عامل فیوشا منتشر کرد

سیستم عامل فیوشا هنوز در هاله‌ای از ابهام قرار دارد و اطلاعات کاملی از آن در دست نیست، اما به نظر می‌رسد که شرکت گوگل قصد دارد تا جزئیات بیشتری از سیستم عامل نسل آینده‌ی ...

مانی میرجوادی
نوشته شده توسط مانی میرجوادی | ۲۰ اردیبهشت ۱۳۹۸ | ۱۵:۳۰

سیستم عامل فیوشا هنوز در هاله‌ای از ابهام قرار دارد و اطلاعات کاملی از آن در دست نیست، اما به نظر می‌رسد که شرکت گوگل قصد دارد تا جزئیات بیشتری از سیستم عامل نسل آینده‌ی خود منتشر کند؛ این که فیوشا چه هدفی دارد و اصلی‌ترین قدرت آن چیست.

در کنفرانس توسعه دهندگان گوگل که هفته‌ی گذشته برگزار شد، مدیرعامل اندروید و کروم «هیروشی لاکهیمر» اطلاعاتی جدید در رابطه با فیوشا منتشر کرد. در حال حاضر می‌دانیم که فیوشا یک پروژه‌ی متن باز است -مثل AOSP- اما قادر است روی همه‌ی دستگاه‌ها نصب شود؛ از ابزار‌های هوشمند خانگی گرفته تا لپتاپ‌ها و گوشی‌ها.

همچنین می‌دانیم که این سیستم عامل بر اساس کرنل جدید گوگل یعنی Zircon ساخته شده که پیش‌تر آن را Magenta می‌خواندند. موضوع جالب اینجاست که اندروید و Chrome OS بر اساس کرنل لینوکس طراحی شده‌اند.

البته باید به این موضوع هم اشاره کرد که هنوز اطلاعات کاملی از فیوشا در دست نیست چرا که دو سال پیش تنها یک نمونه‌ی آزمایشی از آن به نمایش گذاشته شد. همچنین در ۱۲ ماه گذشته گزارشاتی منتشر شده که تیم توسعه دهنده‌ی فیوشا در حال آزمایش این سیستم عامل روی پیکسل بوک هستند.

سیستم عامل فیوشا

علاوه بر این به نظر می‌رسد که گوگل قصد دارد حدود سه الی پنج سال آینده اولین دستگاه رسمی که از سیستم عامل فیوشا استفاده می‌کند را وارد بازار کنند. با این که گوگل قصد دارد فعلا فیوشا در هاله‌ای از ابهام قرار داشته باشد، لاکهیمر در کنفرانس توسعه دهندگان بالاخره تا حدی هدف اصلی این سیستم عامل را مشخص کرد. او در این کنفرانس اعلام کرد که سیستم عامل فیوشا یک اندروید یا Chrome OS جدید نیست، بلکه اهداف دیگری دارد.

او به این موضوع اشاره کرد که هدف از توسعه‌ی فیوشا می‌تواند ورود به حوزه‌های جدیدی باشد. به عنوان مثال فیوشا می‌تواند یک سیستم عامل برای وسایل هوشمند خانگی یا گجت‌های پوشیدنی و حتی دستگاه‌های واقعیت مجازی و واقعیت افزوده باشد. او بر این عقیده است که اندروید به خوبی روی گوشی‌های هوشمند کار می‌کند اما فیوشا می‌تواند حوزه‌های دیگری را پوشش دهد.

البته لاکهیمر در انتهای صحبت‌های خود در کنفرانس توسعه دهندگان تلاش کرد با ایجاد یک سوال همچنان ابهامات در رابطه با فیوشا را حفظ کند. او در انتهای سخنان خود این صحبت‌ها را مطرح کرد:

به دستگاه‌های اختصاصی فکر کنید... در حال حاضر همه تصور می‌کنند که فیوشا برای گوشی‌های هوشمند باشد. اما چرا نتوان از آن روی دستگاه‌های دیگر استفاده کرد؟

همچنین لاکهیمر در گفتگوی دیگری که در همین کنفرانس برگزار شد اطلاعات مبهم بیشتری در رابطه با فیوشا اعلام کرد:

[فیوشا] فقط برای گوشی‌ها و کامپیوتر‌های شخصی نیست. در دنیای [اینترنت اشیاء] دستگاه‌های زیادی به وجود آمده‌اند که به سیستم عامل‌های قوی‌تر و متفاوت نیاز دارند. من فکر می‌کنم فضا برای به وجود آمدن سیستم عامل‌های جدید با نقاط قوت خاص فراهم باشد. فیوشا یکی از آن‌هاست.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی