ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

ایموجی
تکنولوژی

گوگل ایموجی‌ های بدون جنسیت را به اندروید Q می‌آورد

ایموجی‌ها نخستین بار در سال 1999 طراحی شده و وارد نرم‌افزارهای کامپیوتری شدند؛ شکلک‌هایی که در آن زمان تعدادشان به 176 مورد می‌رسید اما حالا و با گذشت بیست سال می‌توانیم به بیش از 3000 ...

امین بیگ‌زاده
نوشته شده توسط امین بیگ‌زاده | ۲۰ اردیبهشت ۱۳۹۸ | ۱۲:۰۰

ایموجی‌ها نخستین بار در سال 1999 طراحی شده و وارد نرم‌افزارهای کامپیوتری شدند؛ شکلک‌هایی که در آن زمان تعدادشان به 176 مورد می‌رسید اما حالا و با گذشت بیست سال می‌توانیم به بیش از 3000 ایموجی مختلف در گوشی‌های هوشمند و رایانه‌هایمان دسترسی پیدا کنیم.

ایموجی‌ها در ابتدا تنوع زیادی نداشتند، اما حالا تقریبا تمام اقشار و نژادهای بشری برای خود نماینده دارند. در همین راستا پس از اضافه شدن ایموجی افراد مو قرمز و زنان دانشمند، حالا 53 ایموجی بدون جنسیت هم به فهرست ایموجی‌های سیستم‌ عامل اندروید Q اضافه شده است.

این 53 ایموجی - که به شکل یک انسان با پوست زرد طراحی شده‌اند - این هفته با آپدیت بتا به گوشی‌های پیکسل گوگل می‌رسند و تا پایان امسال کلیه دیوایس‌ها قادر به استفاده از آن‌ها خواهند بود. ایموجی‌های جدید ترکیبی از چند طرح دیگر هستند، و ویژگی‌هایی دارند که می‌توانند هم برای جنس مرد و هم جنس زن باشند. این ویژگی‌ها را می‌توانید در انواع حالات مو و لباس آن‌ها مشاهده کنید.

ایموجی

به غیر از این بعضی کاراکترهای فانتزی هم در این ایموجی‌ها بدون جنسیت شده‌اند که از جمله آن‌ها می‌توان به دراکولا و انواع زامبی اشاره کرد. اضافه شدن ایموجی‌های بیشتر می‌تواند برای افرادی که از آن‌ها در مکالمات خود استفاده می‌کنند خبر خوبی باشد، اما احتمالا مشکلاتی را هم به خود به همراه می‌آورد.

به عنوان مثال، یکی از مشکلات این است که ایموجی به نمایش درآمده در یک گوشی اندرویدی می‌تواند با همان ایموجی در آیفون متفاوت باشد. بنابراین اگر از گوشی اندرویدی خود یک ایموجی بدون جنسیت بفرستید، ممکن دوست آیفون دار شما معادل زن یا مرد آن را دریافت کند.

با این وجود خبر خوشحال کننده اینجاست که برندهایی مثل اپل و سامسونگ هم معمولا با فاصله زمانی کوتاهی از گوگل فهرست ایموجی‌های خود را به‌روزرسانی می‌کنند. برای دریافت ایموجی‌های جدید باید سومین نسخه بتای اندروید Q را روی گوشی خود نصب کنید.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (2 مورد)
  • Gol pesar
    Gol pesar | ۲۰ اردیبهشت ۱۳۹۸

    پيشنهاد هاي بعضي مقالات رو خيلي دوست دارم ?

    براي استفاده اش بايد سومين بتاي اندرويد كيو را نصب كنيم ?

    اخر تو دنياي اندرويد شايد فقط كاربراي پيكسل بتونن همچين كاري كنن!!!

    كه اونم يك درصد كل كاربراي اندرويدم شايد نباشن !

    • امین بیگ‌زاده
      امین بیگ‌زاده | ۲۰ اردیبهشت ۱۳۹۸

      به غیر پیکسل سومین بتای اندروید Q روی 15 تا گوشی دیگه قابل نصبه.

مطالب پیشنهادی