ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

علمی

جف بزوس: بلو اوریجین امسال انسان به فضا می فرستد

ثروتمندترین مرد جهان ساعاتی پیش از طرح های پروژه محرمانه شرکت بلو اوریجین برای سفر به فضا خبر داد و برنامه اش برای ایجاد سنگ بنای سفر بین سیاره ای و استقرار در فضا را ...

Maryam Mousavi
نوشته شده توسط Maryam Mousavi | ۲۰ اردیبهشت ۱۳۹۸ | ۱۱:۳۰

ثروتمندترین مرد جهان ساعاتی پیش از طرح های پروژه محرمانه شرکت بلو اوریجین برای سفر به فضا خبر داد و برنامه اش برای ایجاد سنگ بنای سفر بین سیاره ای و استقرار در فضا را فاش کرد.

وی که در یک کنفرانس خبری در واشنگتن حضور یافته بود گفت:

ما قصد داریم جاده ای به فضا بسازیم.

بزوس اضافه کرد که نمی داند کلونی ها چطور قرار است ساخته شوند با این حال «درگاه های مشخصی وجود دارند» که باید ایجاد شوند تا در نهایت این هدف محقق شود و بلو اوریجین می خواهد در این زمینه اولین باشد.

یکی از قطعات کلیدی زیرساخت اما آنطور که بزوس گفته «ماه آبی» یا همان فرودگر قمری بلو اوریجین است که به مدت سه سال در دست ساخت قرار داشته و حالا تکمیل شده.

بلو اوریجین
فرودگر ماه بلو اوریجین

بزوس در ادامه صبحت های آشفته و طولانی اش در مورد فضا گفت وقت بازگشت به ماه رسیده است و زمین بهترین سیاره این عالم است. او همچنین سرویس آمازون پرایم خود را با محموله های فضایی مقایسه کرد.

موسس آمازون در صحبت هایش به اظهارات مایک پنس معاون ترامپ اشاره کرد که گفته بود بازگشت آمریکایی ها به فضا در پنج سال آینده ماموریت آمریکاست.

او که مرتبا در حرف هایش از زمین به عنوان بهترین سیاره عالم یاد می کرد اشاره ای به مشکلات جدی بشر از قبیل گرسنگی، فقر، جمعیت و استفاده بی رویه از انرژی داشت و گفت که تمایل دارد روی پیدا کردن راهکارهای دراز مدت برای این مشکلات تمرکز کند پیش از آنکه مسائل یاد شده خیلی جدی شوند.

اما الهام بخش او فیزیکدان آمریکایی Gerard O'Neill بود که در سال ۱۹۶۹ میلادی به ایده استقرار در فضا علاقمند شد.

بزوس باور خود به توانایی بشر برای زندگی در محیط هایی که قبلا ایده آل بوده اند و همچنین ایجاد کلونی و انتقال صنایع سنگین به این محیط ها را ستود و اشاره ای هم به برگشت به زمین داشت:

زمین بهترین سیاره است و زیاد هم نزدیک نیست. در ابتدای کار من را به زهره نبرید!

بنیانگذار آمازون دو هدف اصلی را در صحبت هایش برشمرد که بلو اوریجین قصد دارد روی آنها تمرکز کند:

کاهش عمده هزینه های پرتاب و ایجاد منابع برای فضا. درست مانند شرکت اسپیس ایکس ظاهرا بزوس نیز تمرکزش را روی راکت های چندبار مصرف قرار داده است.

بزوس ادامه داد:

بلو اوریجین کارش را با ارسال انسان به فضا در سال ۲۰۱۹ و از طریق نیو شپارد شروع میکند که برای توریسم فضایی ساخته شده و از هیدروژن مایع به عنوان سوخت استفاده می کند. ما امسال به لطف نیو شپارد انسان های بالدار می شویم.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی