ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

نرم افزار و اپلیکیشن

اندروید Q مشکل به‌ خواب رفتن صفحات گوشی را حل می‌کند

احتمالا برای شما هم پیش آمده که وسط خواندن چیزی، ناگهان صفحه نمایش گوشی‌تان خاموش بشود. اگرچه در اندروید کاربران می‌توانند میزان زمانی که صفحه نمایش موبایل بعد از آن به خواب برود را بین ...

محمد کریمی
نوشته شده توسط محمد کریمی | ۲۰ اردیبهشت ۱۳۹۸ | ۱۴:۳۰

احتمالا برای شما هم پیش آمده که وسط خواندن چیزی، ناگهان صفحه نمایش گوشی‌تان خاموش بشود. اگرچه در اندروید کاربران می‌توانند میزان زمانی که صفحه نمایش موبایل بعد از آن به خواب برود را بین ۱۵ ثانیه تا ۳۰ دقیقه تنظیم کنند ولی همچنان انتخاب دقیق زمان مناسب، بسته به میزان محتویاتی که می‌خواهید مطالعه کنید، می‌تواند چالش‌برانگیز باشد.

به‌خصوص با توجه به اهمیت بالایی که شارژ باتری گوشی‌ها دارد. حالا با توجه به اطلاعات به دست آمده، به‌نظر می‌رسد که در اندروید Q این مشکل برطرف خواهد شد. در سومین بتای سیستم عامل جدید گوگل، وب‌سایت اندروید پلیس بخش جدیدی تحت عنوان Adaptive Sleep را پیدا کرده است.

خواب رفتن گوشی

البته در حال حاضر گزینه‌ای برای فعال کردن این ویژگی وجود ندارد ولی با رفتن به بخش مورد نظر، می‌توان جمله «صفحه گوشی تا وقتی که تشخیص بدهد حواس‌تان به موبایل است، به‌خواب نمی‌رود» را پیدا کرد. اگر کارکرد Adaptive Sleep همان چیزی باشد که در جمله قبل گفته شده، بنابراین این بخش هم عملکردی شبیه به Adaptive Brightness و Adaptive Battery خواهد داشت.

Adaptive Brightness با استفاده از یادگیری ماشینی، رفتار کاربر نسبت به نور صفحه را می‌سنجد؛ اینکه نسبت به نور محیط، دارنده دیوایس اندرویدی نور صفحه را روی چه درجه‌ای می‌گذارد. در نهایت به کمک همین اطلاعات نور مناسب را در وضعیت‌های مختلف انتخاب می‌کند.

در Adaptive Battery نیز گوشی اپلیکیشن‌های محبوب را تشخیص داده و نحوه استفاده از آن‌ها را ارزیابی می‌کند. در نهایت برنامه‌هایی که به ندرت استفاده می‌شوند، پشتیبانی کمتری از باتری گرفته و ممکن است در پس زمینه آپدیت نشوند. اگرچه این آپدیت نشدن در پس زمینه باعث خواهد شد تا زمان راه‌اندازی اولیه برنامه‌های کم مصرف افزایش پیدا کند ولی از آن طرف عمر باتری را بیشتر خواهد کرد.

هر دو قابلیت Adaptive Brightness و Adaptive Battery برای اندروید ۹ منتشر شدند و احتمالا باید Adaptive Sleep را نیز برای اندروید ۱۰ ببینیم. فقط یک مسئله وجود دارد؛ به‌نظر می‌رسد که این ویژگی برای تمام گوشی‌های اندرویدی منتشر نخواهد شد. در واقع برای استفاده از آن خود کمپانی سازنده باید آن ویژگی را به گوشی خود اضافه کند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (5 مورد)
  • Gol pesar
    Gol pesar | ۲۱ اردیبهشت ۱۳۹۸

    البته يك نمونه خنگ و با كارايي پايين رو سامسونگ از زمان نوت 2 يا اس4 بنظرم معرفي كرد رو گوشي هاش كه كارش همين هست دقيقا و با استفاده از دوربين جلو اين كارو ميكنه...

    ولي خب طبق معمول تو سامسونگ خاموش كردنش خيلي هوشمندانه تره ، چون غير قابل اتكا و كند هست و هميشه عملكرد درستي نداره!

  • _armyn
    _armyn | ۲۰ اردیبهشت ۱۳۹۸

    گوگل هرچی ویژگی جدید تو نسخه های بالاترش اراعه میکنه همش رو از سامسونگ اسکی میره، این چیزی ک این داره میگه چند ساله تو سامسونگ وجود داده

  • ali_star
    ali_star | ۲۰ اردیبهشت ۱۳۹۸

    نابودم کرده این مشکل ? خدا کنه درست بشه

  • Ali gh
    Ali gh | ۲۰ اردیبهشت ۱۳۹۸

    سامسونگ سالهاست این قابلیت رو داره روی گوشیاش !! اسمشم smart stay هست !!

  • Farzad6058
    Farzad6058 | ۲۰ اردیبهشت ۱۳۹۸

    گوشی من کلا خاموش نمیشه صفحش :/ باید ریست کنم درست شه

مطالب پیشنهادی