ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

ماه نشین
علمی

وقتی ایلان ماسک و جف بزوس برنامه های فضایی یکدیگر را به سخره می گیرند

«جف بزوس» رئیس آمازون در رویدادی که به میزبانی واشنگتن برگزار شده بود اعلام کرد شرکت «بلو اوریجین» برنامه هایی برای تولید یک ماه نشین با نام «بلو مون» را دارد. پس از اعلام این موضوع ...

زینب عابدی راد
نوشته شده توسط زینب عابدی راد | ۲۱ اردیبهشت ۱۳۹۸ | ۱۴:۰۰

«جف بزوس» رئیس آمازون در رویدادی که به میزبانی واشنگتن برگزار شده بود اعلام کرد شرکت «بلو اوریجین» برنامه هایی برای تولید یک ماه نشین با نام «بلو مون» را دارد. پس از اعلام این موضوع توسط بزوس، ماکتی هم از نمونه اولیه این ماه نشین روی صحنه به نمایش درآمد.

با اینکه اسپیس اکس بزرگترین شرکت دنیا در صنعت سفرهای فضایی تبلیغاتی به حساب می آید، اما تنها شرکتی نیست که در این حوزه فعالیت می کند. شرکت فضایی بلو اوریجین هم که توسط جف بزوس تاسیس شده، از چند وقت پیش در حال کار روی تکنولوژی راکت های فضایی است.

ماه نشین

اندکی پس از این رونمایی، ایلان ماسک در واکنشی عجیب توییتی منتشر کرده و پروژه شرکت بلو اوریجین را به تمسخر گرفت. در این توییت او اسکرین شاتی از رونمایی این ماه نشین در نیویورک تایمز منتشر کرد و واژه «بلو مون» را با یک عبارت نامناسب جایگزین کرد. سپس در توییتش نوشت: «جف، دست از شوخی بردار!»

البته واکنش های عجیب ماسک در توییتر برای کسانی که با شخصیت او آشنایی دارند چیز تازه ای نیست و به نظر نمی رسد در وجهه عمومی او تاثیر خاصی بگذارد، اما به هر حال صحبت از مدیر یک شرکت بزرگ است که با ناسا و دولت ارتباطات تنگاتنگی دارد.

پیشتر ناسا به رفتارهای ماسک واکنش نشان داده و از او خواسته بود که رفتارهایش در جامعه و شبکه های اجتماعی را تحت کنترل داشته باشد. به علاوه سهامداران شرکت تسلا نیز از رفتارهای نسنجیده ماسک به ستوه آمده و او را ملزم کردند تا قبل از انتشار توییت یا بیانیه های نوشتاری با وکلای این شرکت مشورت کرده و با اجازه آن ها صحبت هایش را منتشر کند.

با این حال به نظر می رسد این مسائل برای ماسک اهمیتی نداشته و او همچنان بدون توجه به جایگاهش به عنوان مدیر عامل یک شرکت مطرح رفتار می کند.

bgr
دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • RedOne
    RedOne | ۲۱ اردیبهشت ۱۳۹۸

    ما هم اندر احوالات تحربمو گرونیو شاخ شونه کشی برای آمریکاییم ?‍♂️

مطالب پیشنهادی