ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

پایان برند «بامیلو»

بامیلو را دیگر باید در خاطره‌ها جستجو کرد نه در میان صفحات وب. از امروز (۲۱ اردیبهشت ۹۸) وب‌سایت بامیلو رسماً به کار خود پایان داده است و با مراجعه به آدرس بامیلو، وارد سایت ...

امیر مستکین
نوشته شده توسط امیر مستکین | ۲۱ اردیبهشت ۱۳۹۸ | ۱۷:۳۵

بامیلو را دیگر باید در خاطره‌ها جستجو کرد نه در میان صفحات وب. از امروز (۲۱ اردیبهشت ۹۸) وب‌سایت بامیلو رسماً به کار خود پایان داده است و با مراجعه به آدرس بامیلو، وارد سایت «اسنپ مارکت» خواهید شد. گروه اینترنت ایران (IIG) بدون هیچ توضیح یا انتشار بیانیه‌ای، با این کار رسماً به فعالیت بامیلو پایان داده است و به دنبال توسعه اسنپ مارکت است.

۳۰ بهمن ۹۷ بود که زمزمه‌هایی مبنی بر تعدیل گسترده نیرو در دومین فروشگاه اینترنتی بزرگ ایران شنیده شد. در همان زمان چند کارمند بامیلو که نخواستند نام‌شان فاش شود به دیجیاتو گفته بودند که رشد منفی تعداد سفارش‌ها، علت اصلی تصمیم برای کوچک‌ کردن اندازه بامیلو بوده است.

در اولین روز اسفند، بامیلو رسماً با انتشار بیانیه‌ای، خبرهای غیررسمی را تایید کرد و گفت که اگرچه کوچک‌تر شده اما می‌خواهد مصمم‌تر در بازار کالاهای تندمصرف (FMCG) تمرکز کند. اما از امروز وب‌سایت بامیلو به اسنپ مارکت ری‌دایرکت می‌شود که دقیقاً در همین حوزه فعالیت دارد.

اگرچه در آن زمان به شکل دقیق گفته نشد که چند نفر از نیروهای بامیلو تحت تاثیر این تصمیم قرار گرفتند اما شنیده می‌شد که بامیلو بیشتر از ۴۰۰ کارمند داشته که بخش کوچکی از آنها باقی مانده یا به سایر تیم‌های فعال در ساختمان گروه اینترنت ایران منتقل شدند و سایرین، تعدیل شده‌اند.

حالا اما به نظر می‌رسد که گروه اینترنت ایران، با تصمیم جدیدش می‌خواهد تجربه ناموفقی به نام بامیلو را فراموش کند؛ هرچند تغییر نام استارت‌آپ‌های ریز و درشتی که این گروه در آنها سرمایه‌گذاری می‌کند، اتفاق نادری نیست. پیش از این نیز زود فود به اسنپ فود، و پین‌تاپین به اسنپ تریپ تغییر نام داده بودند.

در میان اتفاقی که برای بامیلو افتاد به هیچ عنوان قابل پیش‌بینی نبود. همین فروشگاه اینترنتی در اوایل دی‌ماه ۹۷، در گزارشی از آمارهای حراجمعه خود اعلام کرده بود که در حراجمعه ۹۷، با رشد ۵۰۰۰ درصدی توانسته است فروشی دو برابر دیگر حراج‌های اینترنتی از جمله یلدای بزرگترین رقیب خود یعنی دیجی‌کالا را تجربه کند.

چند روز قبل از حراجمعه سال ۹۶، مدیرعامل بامیلو در گفتگویی مفصل با دیجیاتو اعلام کرده بود که این فروشگاه اینترنتی، ۳۰ درصد از سهم بازار خرده فروشی آنلاین را در کشور در اختیار دارد.

بامیلو را می‌توان اولین پلتفرم در ایران دانست که به شکل جدی و از اولین روز فعالیت خود، وارد یک بازی سخت به نام «مارکت پلیس» شده بود؛ در حالی که دیجی‌کالا در سال ۱۳۹۵ و تقریباً پس از ۱۰ سال از شروع فعالیتش، وارد این میدان شد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (11 مورد)
  • pouya_zara
    pouya_zara | ۲۳ اردیبهشت ۱۳۹۸

    من جزو سلرهای بامیلو بودم و بعد از ماجرای تعدیل و قطع پشتیبانی فروشندگان و مشتریان استرس زیادی به سلرها وارد شد و ضربه زیادی از این "بسته شدن ناگهانی" و به هم ریختن برنامه ریزی ها خوردن اگرچه واریز مبلغ فروش ها طبق برنامه ریزی انجام شد.
    در کل کلاس کاری بامیلو پایین بود و می خواست هر محصول ممکنی چه با کیفیت چه بنجل و بی کیفیت داخلش باشه ولی این سناریو تو این وضعیت اقتصادی جواب نمی ده
    اگرچه خیلی مشکلات دیگه هم داشت از حوصله خارجه

  • best farsi
    best farsi | ۲۳ اردیبهشت ۱۳۹۸

    توی سایت بست فارسی زده بود بامیلو جز بهترین سایت های ایرانی هستش که الان نیست.

  • porsesh
    porsesh | ۲۲ اردیبهشت ۱۳۹۸

    با مدیریت سیاسی اقتصادی اجتماعی چند IQ خیلی از کار و کسب‌ها تعطیل ( مردند ) بدون اینکه کسی صداشون رو بشنوه... اینم بنا به ماهیتش صداش در اومد.

  • آریا
    آریا | ۲۱ اردیبهشت ۱۳۹۸

    این خصلت شرکتهای ایرانیه. اولش خوب کار میکنند بعدش که کارشون گرفت شروع می کنند گند زدن به همه چیز. بامیلو و دیجیکالا هم همین طورند

  • Amir_Safari
    Amir_Safari | ۲۱ اردیبهشت ۱۳۹۸

    حیف پوشاک زیادی ازش خریدم،جالبه دیجیکالا هم از مدل کسب و کار بامیلو داره کپی میکنه ک گند زده،

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی