ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

ویجیاتو - بازی

قیمت احتمالی پلی استیشن 5 مشخص شد

حدوداً 4 هفته پیش، یکی از توسعه دهندگان پلی استیشن 5 نخستین اطلاعات رسمی از این کنسول نسل نهمی را در اختیار عموم مردم قرار داد. حال، یکی از تحلیلگران ژاپنی با در نظر گرفتن ...

سورنا رضایی
نوشته شده توسط سورنا رضایی | ۲۱ اردیبهشت ۱۳۹۸ | ۲۳:۰۰

حدوداً 4 هفته پیش، یکی از توسعه دهندگان پلی استیشن 5 نخستین اطلاعات رسمی از این کنسول نسل نهمی را در اختیار عموم مردم قرار داد. حال، یکی از تحلیلگران ژاپنی با در نظر گرفتن فاکتورهای مختلف از جمله سخت افزار اعلام شده، قیمت و میزان فروش این کنسول در سال آغازین عرضه خود را پیش بینی کرد.

با توجه به اطلاعاتی که تاکنون در فضای مجازی منتشر شده، می‌توان مطمئن بود که 2019 آخرین سال از نسل هشتم کنسول‌ها خواهد بود. با اینحال، هنوز اطلاعات رسمی چندانی از کنسول‌های نسل بعد در اختیار ما قرار ندارد. اکثر آن مواردی که می‌دانیم، بر اساس شایعات و گزارش‌های غیر رسمی هستند.

هیدکی یاسودا که در موسسه تحقیقاتی اِیس (Ace) مشغول به کار است، با انتشار یک گزارش به بررسی جنبه‌های مختلف تجارت سونی در سه ماهه نخست سال 2019 میلادی پرداخت. در یکی از بخش‌های این گزارش به پلی استیشن 5 پرداخته شده که با توجه به آن، این کنسول 499 دلار قیمت داشته و در نوامبر سال 2020 میلادی عرضه خواهد شد.

پلی استیشن 5
کیت توسعه پلی استیشن 5

یاسودا متعقد است به دلیل سخت افزاری قدرتمندی که برای پلی استیشن 5 در نظر گرفته شده و البته رفع نقص‌هایی که در پلی استیشن 4 دیده بودیم، سونی بار دیگر در زمینه انتشار کنسول‌ به موفقیت دست پیدا خواهد کرد. طبق پیش بینی‌های این تحلیلگر ژاپنی، کنسول جدید سونی در سال نخست  (تا 31 مارس 2021) عرضه خود 6 میلیون واحد فروش خواهد داشت که این رقم در سال دوم (تا 31 مارس 2022) عرضه به 15 میلیون واحد می‌رسد.

یاسودا در پایان این بخش از گزارش خود نوشت معرفی سرویس استریم بازی‌های ویدئویی از سوی گوگل که با نام استیدیا شناخته می‌شود، تاثیر قابل توجهی روی پلی استیشن 5 نخواهد داشت. نکته‌ای که باید به آن توجه داشته باشید، این است که تمامی موارد گفته شده پیش بینی هستند.

پیش از این نیز گزارش دیگری در فضای منتشر شده بود که از قیمت 500 دلاری پلی استیشن 5 خبر می‌داد؛ چنین قیمت گذاری می‌تواند بازخوردهای منفی تعدادی از طرفداران را به همراه داشته باشد. با اینحال، نباید فراموش کرد که در این کنسول از سخت افزار قدرتمند و تکنولوژی‌های جدید استفاده شده است که با در نظر گرفتن آن‌ها، اعلام چنین قیمتی چندان دور از ذهن نیست.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (7 مورد)
  • pouya_zara
    pouya_zara | ۲۳ اردیبهشت ۱۳۹۸

    اگه PS4 داریم بفروشیم؟
    قاعدتاً قیمتش میاد پایین

  • Abolfazl Mandi
    Abolfazl Mandi | ۲۲ اردیبهشت ۱۳۹۸

    آیا اون ویا اون چیزی که باعث همه ی بدبختیه ما ایرانی هاس ارزشش رو داره ، که ما هر روز بدبخت تر از دیروز بشیم؟
    پس چرا ما هیچ کاری نمیکنیم !؟

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی