ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

جنگ تجاری
تکنولوژی

آیا جنگ تجاری چین و آمریکا، اپل را هم درگیر خواهد کرد؟

رسانه ها گزارش کرده اند که کاخ سفید تعرفه 250 میلیارد دلار محصول وارداتی چین را از 10 به 25 درصد افزایش داده است. از آنجایی که دستگاه های اپل در لیست اولیه این محصولات ...

زینب عابدی راد
نوشته شده توسط زینب عابدی راد | ۲۱ اردیبهشت ۱۳۹۸ | ۱۲:۰۰

رسانه ها گزارش کرده اند که کاخ سفید تعرفه 250 میلیارد دلار محصول وارداتی چین را از 10 به 25 درصد افزایش داده است. از آنجایی که دستگاه های اپل در لیست اولیه این محصولات به چشم نمی خورد، این شرکت فعلا از تاثیرات مستقیم جنگ تجاری بین چین و آمریکا در امان مانده است.

با این حال اتفاقات آینده مشخص خواهند کرد که آیا خریداران آیفون در آمریکا باید هزینه بیشتری برای خرید این محصول پرداخت کنند یا خیر. ترامپ در این باره گفته است که اگر چین و آمریکا به تفاهم نرسند، 325 میلیارد دلار دیگر از محصولات وارداتی این کشور هم به لیست اضافه خواهند شد. به نظر می رسد این گروه از محصولات، دستگاه های آیفون را هم در بر بگیرند.

با اینکه اپل طراحی محصولاتش را در آمریکا انجام می دهد، اما سرهم کردن دستگاه هایش در چین و توسط شرکت هایی مثل «فاکس‌کان» و «پگاترون» انجام می شود، بنابراین این دستگاه ها به عنوان محصولات وارداتی درنظر گرفته می شوند. البته کشورهای دیگری مثل هند مبدا محصولات iPhone 6s و iPhone 7 هستند اما به هرحال این قانون می تواند منجر به کاهش تولید قابل توجهی برای اپل شود چرا که به هرحال بعضی از قطعات این شرکت از چین تامین می شود.

فعلا مساله خوشحال کننده برای اپل این است که ترامپ اعلام کرده در حال حاضر عجله ای برای افزودن گروه دوم محصولات به لیست مالیات 25 درصدی ندارد. او همچنین گفته که مذاکرات با چین دوستانه است و فعلا مالیات همان محصولات قبل از طرف چین به آمریکا پرداخت می شود.

 

جنگ تجاری

البته این گفته ترامپ در واقع درست نیست و در این جنگ تجاری در واقع مصرف کنندگان و کسب و کارهای آمریکا هستند که مالیات را به دولت این کشور پرداخت می کنند نه چین. به هرحال در صورت اعمال مالیات مذکور روی محصولات اپل، دو راه پیش روی این شرکت قرار دارد: یا قیمتها را ثابت نگاه داشته و هزینه های اضافی را خودش متحمل شود، یا اینکه قیمت محصولاتش را بالا برده و ریسک از دست دادن بازار را به جان بخرد. کارشناسان می گویند با توجه به محتمل تر بودن انتخاب راه دوم، محصولی مثل iPhone XR شاهد افزایش قیمت حدودا 160 دلاری در آمریکا خواهد بود.

با اینکه اپل تا به اینجا از قوانین مالیاتی آمریکا ضربه مستقیمی نخورده اما تا همین جا هم به خاطر جنگ تجاری چین و آمریکا متحمل ضرر قابل توجهی در بازار کشور آسیایی شده است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (3 مورد)
  • enrix
    enrix | ۲۱ اردیبهشت ۱۳۹۸

    دیگه شکی نداارم ترامپ برای ااین اومده رو کار که آمریکا رو نابود کنه! علنا داره جنگ میکنه با تموم دنیا.اینطوری چزی ازاش نمیمونه

    • Farcry2249
      Farcry2249 | ۲۱ اردیبهشت ۱۳۹۸

      فعلا که آمار رشد اقتصادی و نرخ بیکاری به بهترین حالت خود توی پنجاه سال قبل رسیده.خیلی از اقتصاد دان ها هم اعتقاد دارن که اگه آمریکا امروز نتونه جلوی رشد چین رو بگیره در آینده کالاهای چینی جای تمام کالاهای آمریکایی رو میگیره.

      • آریا
        آریا | ۲۱ اردیبهشت ۱۳۹۸

        بله اگر افسار چین رو نکشه تمام تولیدات محلی رو نابود میکنه. همون بلایی که سر ایران آورد

مطالب پیشنهادی