ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

وزارت دفاع آمریکا
تکنولوژی

ارتش آمریکا نمی‌داند چند سایت دارد

تعداد سایت های تحت نظر وزارت دفاع آمریکا آنقدر زیاد است که حساب آن از دست مسئولان خارج شده است. به گزارش نشریه نظامی Stars and Stripes سرهنگ «پل هاورستیک»، از مقامات نظامی در زمینه رسانه طی ...

یونس مرادی
نوشته شده توسط یونس مرادی | ۲۱ اردیبهشت ۱۳۹۸ | ۱۰:۳۰

تعداد سایت های تحت نظر وزارت دفاع آمریکا آنقدر زیاد است که حساب آن از دست مسئولان خارج شده است.

به گزارش نشریه نظامی Stars and Stripes سرهنگ «پل هاورستیک»، از مقامات نظامی در زمینه رسانه طی یک جلسه در مریلند تاکید کرده که تعداد سایت های تحت مدیریت پنتاگون مشخص نیست.

سرهنگ هاوستیک سرپرستی Defense Media Activity را برعهده دارد که با رسانه های بخش های مختلف ارتش نظیر نیروی هوایی، دریایی و غیره در ارتباط بوده و وظیفه مدیریت و پوشش آنها را بر عهده دارد. این سازمان نه تنها به آموزش ارتباطات به نیروهای نظامی و غیرنظامی می پردازد بلکه ابزارهای لازم برای میزبانی و توسعه وب را نیز در اختیار وزارت دفاع قرار می هد، با این حال از تعداد سایت های تحت نظرش بی خبر است. وزارت دفاع آمریکا

DMA در سایتش مدعی پشتیبانی از ۷۴۰ سایت وزارت دفاع و ارتش شده اما هاورستیک این میزان را بین ۲ تا ۵ هزار وب سایت عنوان می کند که شامل پایگاه های تحت نظر شاخه های مختلف ارتش و حتی سایت های مربوط به واحدهای جداگانه می شود.

به گفته وی مدیریت تمامی این سایت ها برعهده DNA قرار ندارد و تعدادی از آنها در سرویس های عمومی میزبانی می شوند. نگهداری اسناد نظامی در سرویس های عمومی می تواند به افشای آنها منجر شود، همانطور که دو سال قبل هزاران فایل مربوط به ارتش و پرسنل آن از سرورهای عمومی آمازون وب سرویس سردرآورده بود.

بر اساس این گزارش در سال های اخیر بودجه DMA هم مثل دیگر بخش های پنتاگون دچار کاهش شده و به همین خاطر این آژانس چاره ای جز تمرکز روی بخش های مهم تر و واگذاری مدیریت وب سایت های عمومی وزارت دفاع ندارد. نخستین قدم در این راه ارزیابی کلی سایت ها تحت نظر و انتخاب مهم ترین موارد از بین آنها است اما تا زمانی که تعداد دقیق سایت ها مشخص نشود این امکان وجود ندارد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (2 مورد)
  • hajomid
    hajomid | ۲۲ اردیبهشت ۱۳۹۸

    https://dgto.ir/1agh

  • min
    min | ۲۲ اردیبهشت ۱۳۹۸

    آره دیگه ابر قدرت دنیا نمیدونه توی سیستم نظامیش چی میگذره!
    بابا شما خوبین

مطالب پیشنهادی