ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

toyota-panasonic-joint-venture-connected-homes-1 (2)
خودرو

پیوند برادری غول های صنعتی ژاپن؛ همکاری تویوتا و پاناسونیک برای تصاحب دنیای آینده

اوایل بهمن ماه گذشته بود که دو شرکت تویوتا و پاناسونیک از همکاری خود در زمینه توسعه و ساخت باتری های مخصوص خودروهای برقی خبر دادند. حال همکاری این دو برند ژاپنی وارد فاز تازه ...

سعید علیپور
نوشته شده توسط سعید علیپور | ۲۱ اردیبهشت ۱۳۹۸ | ۱۸:۳۰

اوایل بهمن ماه گذشته بود که دو شرکت تویوتا و پاناسونیک از همکاری خود در زمینه توسعه و ساخت باتری های مخصوص خودروهای برقی خبر دادند. حال همکاری این دو برند ژاپنی وارد فاز تازه ای شده و آنها بر سر تاسیس جوینت ونچر (شرکت مشترک) دیگری برای توسعه سرویس های متصل خانگی و شهری به توافق رسیده اند.

toyota-panasonic-joint-venture-connected-homes-1 (1)

طبق این توافق جوینت ونچر تویوتا و پاناسونیک سال آینده متولد خواهد شد. هدف این جوینت ونچر تمرکز روی تکنولوژی های مرتبط با ارایه خدمات سفارشی در منازل مردم، اینترنت اشیا لوازم و تجهیزات خانگی و تحول حمل و نقل اعلام شده است.

گروه پاناسونیک و تویوتا سهمی برابر از شرکت مشترک خواهند داشت. ظاهرا کمپانی پاناسونیک قصد دارد تمامی سهم خود در برندهای دیگری نظیر Panasonic Homes، Panasonic Engineering و Matsumura-gumi را به این شرکت مشترک انتقال دهد.

toyota-panasonic-joint-venture-connected-homes-1 (3)

آکیو تویودا مدیرعامل تویوتا خودروهای متصل بهم (اشتراک اطلاعات بین خودروهای مختلف حاضر در جاده) را بخشی از آینده دانسته و افزوده در سال های پیش رو چنین خودروهایی اهمیت بالایی پیدا خواهند کرد. وی همکاری با پاناسونیک را مهم بر شمرده و نسبت به ائتلاف با این برند ابراز خشنودی کرده است.

آقای تویودا در ادامه صحبت های خود گفته:

من می خواهم چالش ایجاد یک سبک زندگی جدید که روح آن را تلاش پیوسته برای بهتر و بهتر شدن تشکیل می دهد، بپذیرم. در این چالش قدرت تویوتا در صنعت خودرو و تجارت و توانمندی های پاناسونیک در زمینه لوازم خانگی، باتری و لوازم خانگی باعث افزایش قدرت ما می شود.

Toyoda

خودروساز با سابقه و محبوب ژاپنی امیدوار است با گسترش شبکه خود از تولید و فروش خودرو به ارایه اشکال جدیدی از حمل و نقل و سرویس های انرژی خانگی، قدرت رقابت پذیری خود را حفظ کرده و میزان درآمدهای خود را افزایش دهد.

گفتنی است با توجه به سخت تر شدن رقابت بین برندهای حوزه تکنولوژی و سال های تعیین کننده ای که پیش روی خودروسازان قرار دارد، احتمالا باز هم شاهد همکاری های این چنینی بین کمپانی های مختلف خواهیم بود.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی