ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

خودرو

سازمان محیط زیست: حدود مجاز آلایندگی تعیین شده اما در مراکز معاینه فنی اعمال نمی شود

آلودگی هوا با توجه به پیامدهای زیانبارش به یکی از ملموس‌ترین معضلات زیست محیطی تهران، پایتخت ایران و چندین شهر دیگر ایران تبدیل شده است. آمارها نشان می‌دهد که در روزهای تشدید آلودگی هوای تهران، ...

غزاله زاهدی
نوشته شده توسط غزاله زاهدی | ۲۲ اردیبهشت ۱۳۹۸ | ۱۲:۰۰

آلودگی هوا با توجه به پیامدهای زیانبارش به یکی از ملموس‌ترین معضلات زیست محیطی تهران، پایتخت ایران و چندین شهر دیگر ایران تبدیل شده است. آمارها نشان می‌دهد که در روزهای تشدید آلودگی هوای تهران، شمار بیماران تنفسی تا ۶۰ درصد افزایش می‌یابد. بیشترین عامل مرتبط با تشدید بیماری های سیستم قلبی، عروقی و ریوی، افزایش آلاینده‌های دی‌اکسید گوگرد، ذرات معلق و منواکسید کربن است، به طوری که آلودگی هوا در تهران به طور متوسط موجب کاهش ۵ سال از عمر تهرانی‌ها شده ‌است.میرزایی، سرپرست مرکز ملی هوا و تغییر اقلیم سازمان حفاظت محیط زیست در جلسه امروز کاهش آلودگی هوای استان تهران که در استانداری تهران برگزار شد، با بیان اینکه بر اساس قانون هوای پاک تعیین حدود مجاز برای معاینه فنی وظیفه سازمان حفاظت محیط زیست است، اظهار کرد: حدود مجاز توسط این سازمان تعیین شده است ولی در مراکز معاینه فنی اعمال نمی‌شود.
در معاینه فنی خودرو علاوه بر وضعیت ظاهری و شیشه‌های خودرو، آزمون های آلاینده ها، چراغ های جلو، سنجش هم راستایی چرخ ها، کارایی کمک فنرها، کارایی سیستم ترمز، سنجش وضعیت اتصالات فرمان و جلوبندی و بازدید زیربندی انجام می شود.
وی با اشاره به اینکه مهمترین عاملی که سبب شد سال گذشته کیفیت هوای تهران بهبود یابد، اجرای قانون معاینه فنی بود، تصریح کرد: اگر سازمان حفاظت محیط زیست به وظیفه قانونی خود عمل و حدود مجاز را تعیین کند ولی اعمال نشود چه فایده‌ای دارد؟معاینه فنیمیرزایی ادامه داد: معاینه فنی باید در دو بخش کنترل فنی و تخلفات بررسی شود. برای کنترل فنی اخیرا دسترسی محدودی از سامانه سیمفا به سازمان حفاظت محیط زیست داده‌اند که برای بررسی‌های فنی کافی نیست و باید سطح دسترسی افزایش یابد.
سرپرست مرکز هوا و تغییر اقلیم سازمان حفاظت محیط زیست در پایان برای کاهش تخلفات در مراکز معاینه فنی تصریح کرد: لازم است که امکانات تست کنار جاده‌ای معاینه فنی در سطح کشور فراهم شود تا از این طریق از ادامه فعالیت مراکز معاینه که تخلف در آن‌ها صورت گرفته است، جلوگیری شود.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (2 مورد)
  • Mehran Yazdani
    Mehran Yazdani | ۲۳ اردیبهشت ۱۳۹۸

    معاینه فنی برا ماشین ایرانی یعنی کشک

  • mohsen_id
    mohsen_id | ۲۲ اردیبهشت ۱۳۹۸

    خودرو بی کیفیت تولید کنی و با تعرفه سنگین واردات، مردم رو مجبور به خرید بازار داخل کنی.
    قیمت همون خودروی بی کیفتی رو هم اینقدر بالا ببری که طرف مجبور باشه با پیکان که صدی ده دوازده می سوزنه زندگی کنه

    بعد به زور جریمه و قانون بخای ماشینی که بیست سی سال از عمرش گذشته آلاینده نباشه!
    آقایون این نَره! هی نگید بدوشش!

مطالب پیشنهادی