ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

ویجیاتو - بازی

نمرات بازی Rage 2 منتشر شد؛ مجمع دیوانگان آخر الزمانی

اواخر اردیبهشت ماه سال گذشته بود که بتسدا تصمیم گرفت تا پس از انتظاری 7 ساله برای علاقه مندان، بالاخره از بازی Rage 2 رونمایی کند. این عنوان که دنباله مستقیمی برای عنوان ریج محسوب ...

سورنا رضایی
نوشته شده توسط سورنا رضایی | ۲۳ اردیبهشت ۱۳۹۸ | ۲۳:۰۵

اواخر اردیبهشت ماه سال گذشته بود که بتسدا تصمیم گرفت تا پس از انتظاری 7 ساله برای علاقه مندان، بالاخره از بازی Rage 2 رونمایی کند. این عنوان که دنباله مستقیمی برای عنوان ریج محسوب می‌شود، در سال 2011 عرضه شد و توانست تحسین منتقدان را به خاطر مکانیک‌های تیراندازی‌اش برانگیزد.

بتسدا که صاحب امتیاز ریج بود، تصمیم گرفت تا یک سری تغییر اساسی در قسمت دوم بوجود بیاورد. به همین دلیل وظیفه ساخت بازی Rage 2 را مشترکاً بر عهده دو استودیو اید سافتور (id Software) و آوالانچ (Avalanche) قرار داد. اید سافتور با ساخت Doom 2016 و صد البته عناوین قدیمی تر، توانایی‌های خود در ساخت بازی‌های اکشن اول شخص را به همگان ثابت کرده بود.

استودیو آوالانچ هم که برای خلق سری هیجان انگیز Just Cause و بازی Mad Max شناخته می‌شود، قرار شد به تیم اید سافتور در خلق دنیای گسترده و جهان باز کمک کند. داستان بازی Rage 2 اما سی سال پس از اتفاقات قسمت اول را روایت می‌کند، در نتیجه جدا از شخصیت‌های جدید، کاربر با برخی از شخصیت‌های قدیمی نیز ملاقات خواهد کرد.

کاربر باید با بدست گرفتن کنترل واکر، آخرین تکاور نجات یافته، به مقابله با نیروهای The Authority بپردازد. این گروه نظامی که از قدرت بسیار بالایی برخوردار بوده، یک دیکتاتوری را در دنیای آخر الزمانی بازی Rage 2 به وجود آورده است. از ویژگی‌های جدید بازی Rage 2 در مقایسه با قسمت اول می‌توان به اضافه شدن قدرت‌های ویژه به کاراکتر اصلی نام برد. هر یک از این قدرت‌ها جدای از نام متفاوت، کاربرد منحصر بفردی نیز دارد.

بازی Rage 2

برای مثال، می‌توان به قابلیت Barrier اشاره کرد که نوعی دیوار محافظتی بوده و از برخورد گلوله با شخصیت اصلی جلوگیری می‌کند. از دیگر قابلیت‌های شخصیت اصلی می‌توان به مشت‌های مرگبار، بازگرداندن بخش قابل توجهی از میزان سلامتی و افزایش سرعت دویدن اشاره کرد.

یکی دیگر تغییرات قسمت جدید، تنوع بالای محیط‌هاست. لوکشین‌های نقشه تنها به محیط‌های بیابانی خلاصه نمی‌شود و مناطق شهری، باتلاق و جنگل را می‌توان در گوشه و کنار نقشه دید. همچنین برای آسان تر شدن حمل و نقل طیف وسیعی از وسائل نقلیه، از کامیون‌های عظیم گرفته تا خودروهای زرهی تک سر نشین، در اختیار کاربر خواهد گرفت.

در حالی که یک روز تا عرضه رسمی بازی فاصله داریم، وبسایت‌های مختلف نقد خود را منتشر کردند. تاکنون و با انتشار هفده نقد مثبت و دَه نقد متوسط، متای نسخه پی سی به رقم 73 رسیده که چندان مطابق انتظارها نبوده است.

تا به این لحظه هیچ وبسایتی نمره کامل را به بازی Rage 2 اهدا نکرده و 85، بالاترین نمره دریافتی بوده است. دیگر نمره قابل توجه از طرف وبسایت MMORPG داده شده. ویلیام مورفی که این نقد را نوشته، از بازی به عنوان یک «پیشرفت عظیم» نسبت به نسخه پیشین یاد کرده است.

مورفی از فعالیت‌های متنوع، سیستم رانندگی و تیراندازی، سیستم پیشرفت و اجرای بسیار روان به عنوان نقاط قوت یاد کرده و فیزیک پر از باگ و ماموریت‌های فرعیِ تکراری را در لیست نقاط ضعف قرار داده است. مورفی در پایان متن خود نوشت با عرضه Rage 2، دیگر نیازی به ساخت دنباله Mad Max نیست.

بازی Rage 2

دن استِیپِلِتِن که در وبسایت معتبر IGN می‌نویسد، ساخته مشترک اید سافتور و آوالانچ را لایق نمره 80 دانسته است. به عقیده استیپلتن، بازی Rage 2 به واسطه دنیای وسیع و طیف وسیعی از ارتقاء‌ها همانند یک پادزهر برای طرفداران فار کرای است که از سبک خاص این سری خسته‌ شده‌ و دنبال یک نگاه تازه می‌گردند.

استیپلتن در ادامه نقد خود به این نکته اشاره کرد که استودیو آوالانچ نتوانست وظیفه خود را در خلق یک دنیای زنده و پویا به خوبی انجام داده و همچنین به طور کامل از پتانسیل‌های موجود در وسائل نقلیه بهره ببرد. با اینحال، به لطف سیستم تیراندازی که از سری دووم الهام گرفته شده، شاهد یک گیم پلی بسیار سریع و هیجان انگیز هستیم.

دیگر نقطه ضعف قابل توجه بازی، ماموریت‌های تکراری عنوان شده که تنوع بالای سلاح‌ها، قابلیت‌های ویژه و ارتقاءها تا حدودی از تاثیر گذاری آن بر روند کلی بازی کاسته است.

دنیل تَک، منتقد وبسایت Game Informer، نمره 70 را برای بازی Rage 2 مناسب دانست. از دیدگاه تک، با وجود تمام تلاش‌های پر زرق و برق سازندگان، این محصول تجربه‌ای فراموش شدنی، کلیشه‌ای و نه چندان الهام بخش ارائه می‌دهد که گهگاهی با درگیری‌های مسلحانه جذاب و تماشایی، شما را امیدوار می‌کند.

بازی Rage 2

مایکل هیگِم که در وبسایت Gamespot مشغول به کار است، نمره متوسط 60 را به بازی Rage 2 داده است. هیگم سیستم تیراندازی خشن و استثنایی این بازی را قابل رقابت با بهترین‌های ژانر اکشن اول شخص دانسته و عنوان کرد این ویژگی مثبت تحت تاثیر منفی دنیای بازی قرار گرفته است.

به عقیده هیگم، ماموریت‌های اصلی بازی بسیار زود به پایان می‌رسند و به شکل مناسبی در نقاط مختلف نقشه پراکنده نشده‌اند. او همچنین از عدم تاثیر گذاری ماموریت‌های فرعی روی داستان، روایت ناامید کننده و شخصیت‌های نه چندان پرداخت شده داستان نیز انتقاد کرده است.

اندریاس بیورِنبِک، منتقد وبسایت نروژی Gamer، نمره 50 را برای Rage 2 در نظر گرفته که کمترین نمره بازی تاکنون بوده است. از دید بیورِنبِک، سیستم تیراندازی با وجود طراحی فوق العاده‌اش نمی‌تواند پس از تنها چند ساعت تجربه، کاربر را برای ادامه کار متقاعد کند؛ زیرا ماموریت‌های تکراری، شخصیت‌ها و داستان نه چندان پرفروغ ماهیت واقعی این بازی را بسیار زود فاش می‌کند.

در پایان، لازم به ذکر است که Rage 2 در تاریخ فردا برای سه پلتفرم پلی استیشن 4، ایکس باکس وان و پی سی عرضه خواهد شد. در ضمن، طبق اعلام سازندگان در حال حاضر هیچ برنامه‌ای برای عرضه بازی روی پلتفرم نینتندو سوییچ وجود ندارد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی