ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

جولیان آسانژ

پرونده قدیمی جولیان آسانژ برای تجاوز به جریان انداخته شد

در حالی که جولیان آسانژ طی هفته‌های اخیر با یک حکم زندان 50 هفته‌ای در انگلیس و درخواست آمریکا برای استردادش به این کشور مواجه شده، دادستانی سوئد از تصمیم خود مبنی بر بازگشایی مجدد ...

زینب عابدی راد
نوشته شده توسط زینب عابدی راد | ۲۳ اردیبهشت ۱۳۹۸ | ۱۶:۳۰

در حالی که جولیان آسانژ طی هفته‌های اخیر با یک حکم زندان 50 هفته‌ای در انگلیس و درخواست آمریکا برای استردادش به این کشور مواجه شده، دادستانی سوئد از تصمیم خود مبنی بر بازگشایی مجدد پرونده تجاوز برای او خبر داده است.

دادستانی سوئد اولین بار پرونده تجاوز را در سال 2010 برای آسانژ تشکیل داد. در آن هنگام دو زن از او به جرم تجاوز شکایت کرده بودند و در سال 2012 انگلیس به استرداد او برای محاکمه در سوئد حکم کرد. آسانژ در این پرونده علاوه بر تجاوز به عنف، به ایجاد مزاحمت نیز متهم شده بود.

البته آسانژ مرتبا این اتهامات را رد کرده و در تابستان 2012 به سفارت اکوادور در لندن پناهنده شده بود. دادستان‌های سوئدی پرونده مذکور را در سال 2015 رها کردند چرا که پیگیری آن تا هنگامی که آسانژ در سفارت اکوادور پناهنده بود برای دادگاه امکان‌پذیر نبود. با این‌حال پس از دستگیری آسانژ توسط پلیس انگلیس، شاکی پرونده تقاضای بازگشایی مجدد پرونده را داد و دادستانی سوئد نیز بررسی آن را در دستور کار خود قرار داد.

جولیان آسانژ

وکیل شاکی پرونده در این باره گفته است:

با اینکه دستگیری آسانژ بسیار غیر منتظره بود اما بالاخره اتفاقی که از سال 2012 منظرش بودیم به وقوع پیوست. هیچ قربانی تجاوزی نباید 9 سال برای اجرای عدالت منتظر بماند.

بر اساس قوانین سوئد، دادستان‌ها یک سال فرصت دارند تا این پرونده را دنبال کنند. با توجه به اینکه هم سوئد و هم آمریکا درخواست استرداد آسانژ را داشتند، با به جریان افتادن این پرونده باید دید که درخواست کدام کشور در اولویت قرار خواهد گرفت.

بعد از اینکه دادستانی آمریکا درخواست استرداد جولیان آسانژ را به جریان انداخت، سفارت اکوادور پناهندگی او را لغو کرده و بنیانگذار ویکی لیکس به وسیله پلیس لندن از سفارت بیرون آورده شد. او در حال حاضر در یک زندان امنیتی در لندن نگهداری می‌شود.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (2 مورد)
  • LOGANLEGEND
    LOGANLEGEND | ۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۸

    قاری های بزرگ ایرانی ام، میکنند و میخورن و میبرن و آزادن.. بدون هیچ پرونده ای

  • molavy
    molavy | ۲۳ اردیبهشت ۱۳۹۸

    آزادی بیان آمریکایی، سریع یک پرونده....

مطالب پیشنهادی