ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

ویندوز فون
تکنولوژی

واتساپ پشتیبانی از ویندوز فون را متوقف می‌کند

واتس‌اپ در آپدیت جدیدی برای لیست دستگاه‌های تحت پشتیبانی این پیام‌رسان، اعلام کرد که تمام اسمارت‌فون‌های تحت ویندوز فون از اولین روز سال 2020 قادر به استفاده از پیام‌رسان محبوب این شرکت نخواهند بود. پیشتر ...

زینب عابدی راد
نوشته شده توسط زینب عابدی راد | ۲۳ اردیبهشت ۱۳۹۸ | ۰۹:۳۰

واتس‌اپ در آپدیت جدیدی برای لیست دستگاه‌های تحت پشتیبانی این پیام‌رسان، اعلام کرد که تمام اسمارت‌فون‌های تحت ویندوز فون از اولین روز سال 2020 قادر به استفاده از پیام‌رسان محبوب این شرکت نخواهند بود.

پیشتر این شرکت در سال 2016 اعلام کرده بود که از اسمارت‌فون‌های قدیمی برندهای بلک‌بری، نوکیا و آیفون پشتیبانی نمی‌کند.

همچنین واتس‌اپ قرار است پیام‌رسان خود را برای ورژن‌های اندروید قدیمی‌تر از 2.3.7 و آیفون‌هایی که با ورژن قدیمی‌تر از iOS 7 کار می‌کنند از ماه دوم سال 2020 میلادی از دسترس خارج کند.

این شرکت دلیل این موضوع را چنین اعلام کرده است:

از آنجایی که ما به هفت سال آینده نگاه می‌کنیم، بنابراین می‌خواهیم تمام تلاشمان را روی پلتفرم‌های موبایلی قرار دهیم که بیشتر مردم از آن استفاده می‌کنند. با اینکه این دستگاه های قدیمی‌تر بخش بزرگی از تاریخچه ما را شکل داده‌اند، برای توسعه این اپ در آینده امکانات مناسبی در اختیار ما قرار نمی‌دهند.

این تصمیم سختی برای ما بود اما برای اینکه بتوانیم واتس‌اپ را برای استفاده بهتر کاربران تقویت کنیم نیاز بود چنین تصمیمی بگیریم. اگر شما هم کاربر یکی از دستگاه‌های قدیمی هستید پیشنهاد ما این است که دستگاه خود را به سیستم‌های عامل جدیدتر آپدیت کنید تا همچنان استفاده از واتس‌اپ برایتان امکان‌پذیر باشد.

ویندوز فون

این خبر در حالی منتشر شده که کاربران واتس‌اپ مدت زیادیست در انتظار آپدیت پوسته تاریک این اپ هستند. گمانه‌زنی و اخبار زیادی مبنی بر عرضه قریب‌الوقوع این آپدیت وجود دارد اما کمپانی همچنان در مورد آن سکوت کرده است.

قابلیت پوسته تاریک در پیام رسان‌هایی مثل فیس‌بوک مسنجر هم دیده شده و گوگل هم آپدیتی برای اعمال آن روی اندروید معرفی کرده است.

با این شرایط به نظر می‌رسد انتخاب‌ها برای کاربران ویندوز فون در سال 2019 محدودتر می‌شود چرا که مایکروسافت هم اخیرا اعلام کرد که قرار است پشتیبانی از اسمارت‌فون‌های مبتنی بر ویندوز را در پایان سال متوقف کند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (2 مورد)
  • HasanHoseinPoor
    HasanHoseinPoor | ۲۳ اردیبهشت ۱۳۹۸

    مایکروسافت نوکیا
    رمز گشای لومیا‌ ۱۵۲۰ رو بزارین‌
    که بشه روش آندروید نصب کرد
    واقعا بومی ۱۵۲۰م‌ رو که نتونستم استفاده کنم رو خیلی دوست دارم‌ کاش میشد اندرویدیش‌ کنم
    اسنپدراگون‌ ۸۰۰ بود
    آنتن دهی 4g آون از نسخه های همرده اسنپدراگون‌ ۸۳۵ البته معادل اکسینوسی‌ بهتره. ...

    امیدوارم راهی باشه رامش‌ رو به آندروید تغییر داد...

  • thepjt
    thepjt | ۲۳ اردیبهشت ۱۳۹۸

    یک زمانی چقدر مایکروسافت و فن هاش خودشون رو برای این پلتفرم پاره میکردند ... اپ یونیروسال ... ویندوز 10 ... یک جوری بود که انگاری دیگه این ویندوز ده میخواد بشه سیستم عامل نامبروان موبایل ...

    بعد از یک مدت اما .... خودشون هم کم کم حرفاشون رو یادشون رفت ... اینقدر که این مایکروسافت در حق ویندوز موبایل و ویدوزفون و ... خودش جفا کرد ، کمتر شرکتی در حق محصولات خودش کرده ...

    یک جوری رفتار کرد با محصولش ، انگاری که پدر یک فرزند ناخواسته هستش ...

    شاید اگر نوکیا رو نمیخرید ... الان هم وضعیت این سیستم عامل و هم وضعیت خود مایکروسافت و نوکیا بهتر از این بود ...

    به هر صورت یادش به خیر

    چقدر زود گذشت ... اون روزهایی که دلار هنوز ارزان بود و کاربران این سایت هر روز سر ویندوز موبایل و ایفون و اندروید با هم کل کل میکردند ....

    یک دیوان گریدی بود که عاشق مایکروسافت بود ... یک فن دو آتشه ..

    چقدر زود گذشت زمان ...

مطالب پیشنهادی