ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

انتخابات پارلمان اروپا
تکنولوژی

متهم شدن روس‌ها به سوءاستفاده از شبکه‌های اجتماعی برای مداخله در انتخابات پارلمان اروپا

در فاصله چند هفته مانده به برگزاری انتخابات پارلمان اروپا گروه‌های منتسب به روسیه انتشار اخبار جعلی و مغرضانه را در سایت‌ها و شبکه های اجتماعی کلید زده اند. بازرسان اتحادیه اروپا در گفتگو با ...

یونس مرادی
نوشته شده توسط یونس مرادی | ۲۳ اردیبهشت ۱۳۹۸ | ۱۳:۰۰

در فاصله چند هفته مانده به برگزاری انتخابات پارلمان اروپا گروه‌های منتسب به روسیه انتشار اخبار جعلی و مغرضانه را در سایت‌ها و شبکه های اجتماعی کلید زده اند.

بازرسان اتحادیه اروپا در گفتگو با نیویورک تایمز مدعی شده اند که کمپین جدید روس ها شباهت زیادی به عملکرد آنها در سناریوهای قبلی و به ویژه انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۱۶ آمریکا دارد. برای مثال چندین وبگاه سیاسی در ایتالیا از امضای الکترونیکی مشابه با سایت های طرفدار کرملین استفاده می کنند و گروه هایی در آلمان نیز داده های خود را روی سرورهای مورد استفاده هکرهای روسی ذخیره کرده اند که به هدف گرفتن کمیته ملی حزب دموکرات آمریکا متهم هستند.

هرچند اتحادیه اروپا مستقیما کرملین را در این زمینه متهم نکرده اما دستگاه سیاست خارجی روسیه از مدت ها قبل به انتشار عامدانه اطلاعات نادرست متهم شده و شبکه های اجتماعی نیز با توجه به کاربران بی شمار امکان پیاده سازی این سیاست در مقیاس گسترده را فراهم می کند. برای مثال فیسبوک در سال ۲۰۱۷ از یافتن شواهدی در مورد مداخله گروه های منتسب به این کشور در انتخابات ۲۰۱۶ آمریکا خبر داد.  انتخابات پارلمان اروپا

به باور بازرسان اتحادیه اروپا مجموعه ای از حساب های کاربری در توییتر و فیسبوک مشغول انتشار محتوای کذب و تفرقه افکن در مورد این اتحادیه، ناتو، مهاجران و غیره هستند. قبلا در یک گزارش دیگر به استفاده این گروه ها از همه پلتفرم های اجتماعی برجسته از جمله توییتر، یوتیوب و غیره اشاره شده بود.

با توجه به تاثیر چشمگیر این گروه ها در تغییر دیدگاه کاربران فیسبوک مرکز عملیاتی را برای مبارزه با انتشار اخبار جعلی و جلوگیری از اثرگذاری منفی این گروه ها بر انتخابات پارلمان اروپا ایجاد کرده که تا کنون به حذف ۱۱۸ حساب کاربری و صفحه جعلی روسی منجر شده است. کمیسیون اتحادیه اروپا برای جلوگیری از انتشار سازمان یافته اخبار دروغین، شبکه‌های اجتماعی پرطرفدار را به ارائه گزارش درباره عملکرد خود موظف کرده است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی