ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

خودرو

با مسابقات جدید W-Series آشنا شوید؛ رقابت های فرمولا مخصوص بانوان

هفته گذشته اولین رقابت های فرمول یک مخصوص بانوان با نام W-Series در پیست هاکنهایم آلمان با پیروزی "جیمی چادویک" ستاره مشهور 20 ساله انگلیسی برگزار شد. در ادامه این مسابقه 18 ستاره جوان اتومبیل ...

پویا بهرامی
نوشته شده توسط پویا بهرامی | ۲۳ اردیبهشت ۱۳۹۸ | ۱۶:۰۰

هفته گذشته اولین رقابت های فرمول یک مخصوص بانوان با نام W-Series در پیست هاکنهایم آلمان با پیروزی "جیمی چادویک" ستاره مشهور 20 ساله انگلیسی برگزار شد. در ادامه این مسابقه 18 ستاره جوان اتومبیل رانی در 6 رقابت بر سر قهرمانی و کسب جایزه نیم میلیون دلاری رقابت خواهند کرد.

گرچه تمامی این رانندگان پا به پای مردان در سری های دیگر همچون GP3 و فرمولا رنو به رقابت پرداخته اند اما این اولین بار است که شاهد برگزاری سری رقابت هایی مخصوص بانوان هستیم. پیش از این ما شاهد رقابت رانندگان زن در مسابقات فرمول یک بوده ایم اما رفته رفته زنان از صحنه اصلی این رقابت ها کنار رفتند و در حدود 40 سال است که دیگر زنی در مسابقات فرمول یک به طور دائمی شرکت نکرده است. در این رقابت ها رانندگانی از 13 کشور مختلف حضور خواهند داشت که کشور انگلستان به عنوان مهد اتومبیل رانی جهان با 5 نماینده بیشترین تعداد راننده را به خود اختصاص داده است.  تمامی رانندگان خودروی یکسان تاتوس T-318 فرمولا 3 را خواهند راند به همین دلیل شاهد رقابت بسیار نزدیک و هیجان انگیزی بین تمامی شرکت کننده ها خواهیم بود.

فرمول یک

Desire Wilson که 65 سال سن دارد آخرین راننده حاضر در رقابت های تک سرنشین مرتبط با فرمول یک بوده است. او در سال 1981 میلادی برای تیم تایرل در رقابت های آفریقای جنوبی مسابقه داد و در همان سال نیز در سری رقابت های داخلی انگلستان توانست در پیست Brands Hatch به قهرمانی برسد. پس از آن ما دیگر شاهد حضور هیچ زنی در رقابت های فرمول یک و شبه فرمول یک نبودیم. "سوزی ولف" همسر رئیس تیم فرمول یک مرسدس بنز (توتو ولف) که در سال های اخیر حرف اول را در رقابت های فرمول یک زده است به عنوان یک راننده حرفه ای با تیم ویلیامز در چندین نوبت پشت فرمان خودروی ویلیامز قرار گرفت اما هرگز در یک رقابت اصلی شرکت نکرد.

یکی از مهم ترین دلایلی که به این رقابت های جدید درجه اهمیت می بخشد این است که رانندگان بر اساس استعداد و مهارتشان انتخاب شده اند و خبری از نقش پر رنگ اسپانسرها در آن نیست.

از تقریبا 900 راننده حاضر در تاریخ رقابت های فرمول یک، تنها 2 نفر از آن ها زن بوده اند. "ماریا ترسا دی فلیپیس" در اواخر دهه 50 میلادی در این رقابت ها شرکت کرده بود و آخرین راننده حاضر در فرمول یک نیز "للا لومباردی" در سال 1976 میلادی بود.

چادویک 20 ساله به عنوان برنده اولین رقابت ضمن امیدواری به بهبود عملکرد خود می گوید

من تمام هفته از عملکرد خود راضی بودم زیرا چه در روز تمرین و چه در روز تعیین خط سکوی اول را کسب کردم و توانستم سریع ترین زمان ها را از خودم به جای بگذارم.

این رقابت ها در حاشیه مسابقات مشهور DTM (سری رقابت خودروهای تورینگ آلمان) برگزار خواهد شد. در نتیجه شاهد رقابت در کشورهای آلمان، بلژیک، هلند، ایتالیا و انگلستان خواهیم بود.

در هر صورت باید دید که آینده حضور بانوان در بالاترین رده های موتوراسپرت چه خواهد بود و آیا سری رقابت های تک جنسیتی می تواند به تشویق بیشتر زنان برای حضور در مسابقات اتومبیل رانی بیانجامد یا خیر.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی