ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

نیروی کار
تکنولوژی

ربات های بسته بندی جایگزین نیروهای کار انسانی در آمازون می شوند

ظاهرا آمازون جایگزینی ماشین‌ها به جای انسان را شروع کرده است. بر اساس گزارشاتی که از کارگران ناشناس این شرکت رسیده، غول تجارت الکترونیک دنیا ماشین هایی برای قسمت بسته‌بندی محصولات خود به کار گرفته ...

زینب عابدی راد
نوشته شده توسط زینب عابدی راد | ۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۸ | ۱۹:۳۰

ظاهرا آمازون جایگزینی ماشین‌ها به جای انسان را شروع کرده است. بر اساس گزارشاتی که از کارگران ناشناس این شرکت رسیده، غول تجارت الکترونیک دنیا ماشین هایی برای قسمت بسته‌بندی محصولات خود به کار گرفته و قصد دارد از آن ها به عنوان جایگزین نیروی کار انسانی خود استفاده کند.

این ماشین های بسته‌بندی ایتالیایی، اجناسی که در حال حرکت روی غلتک هستند را اسکن کرده و سپس در جعبه‌‌ها قرار می‌دهند. ربات‌های آمازون قابلیت بسته‌بندی 600 تا 700 جعبه در ساعت را دارند که تقریبا 5 برابر سرعت بسته‌بندی یک نیروی کار انسانی است.

نیروی کار

یکی از سخنگویان آمازون در این رابطه گفته که آن ها به منظور سرعت بخشیدن به آماده‌سازی و تحویل و همچنین بالا بردن امنیت به استفاده از این ربات‌ها روی آورده اند تا بهره‌وری  شبکه خود را افزایش دهند. آن‌ها قصد دارند از امتیازی که این روش برایشان به همراه دارد برای اضافه کردن سرویس‌های جدید به مشتریان استفاده کنند که در این صورت فرصت‌های شغلی جدید نیز به وجود خواهد آمد.

«پال میسنر» نایب رئیس بخش نوآوری‌های جهانی آمازون، در سال 2017 اعلام کرده بود که اتوماسیون و استخدام دو مقوله موازی برای این شرکت هستند و بالا رفتن بهره‌وری برای همه سودمند خواهد بود.

این شرکت به دنبال به کارگیری ماشین‌های بیشتر در هر انبار است که در این صورت جایگزین 24 کارگر در هر انبار خواهند شد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی