ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

a826bb0b-citroen-19_19-concept-7
خودرو

کانسپت سیتروئن 19_19 معرفی شد؛ بشقاب پرنده ای چهار چرخ روی زمین [تماشا کنید]

کمپانی سیتروئن در اقدامی غیر منتظره از یک کانسپت آینده نگرانه و مدرن رونمایی کرد. این کانسپت 19_19 نام داشته و برداشت فرانسوی ها از سفرهای "فوق العاده راحت" را به نمایش می گذارد. بشقاب ...

سعید علیپور
نوشته شده توسط سعید علیپور | ۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۸ | ۱۷:۱۵

کمپانی سیتروئن در اقدامی غیر منتظره از یک کانسپت آینده نگرانه و مدرن رونمایی کرد. این کانسپت 19_19 نام داشته و برداشت فرانسوی ها از سفرهای "فوق العاده راحت" را به نمایش می گذارد.

بشقاب پرنده ای روی چرخ

سیتروئن مفهومی 19_19 را "بشقاب پرنده صنعت خودرو" نامیده است. الهام گرفتن از صنعت هوانوردی و طراحی خارجی و داخلی خاص باعث شده سیتروئن از چنین لقبی برای جدیدترین مفهومی خود استفاده کند.

a194da37-citroen-19_19-concept-1

چرخ های بزرگ و باریک یکی از ویژگی هایی هستند که در نگاه نخست به 19_19 جلب توجه می کنند. قرار گرفتن این چرخ ها در چهار گوشه اتاق سبب شکل گیری فاصله محوری 3.1 متری شده اند.

citroen-19-19-concept (25)

همانطور که از تصاویر نیز مشخص است، محفظه کابین بین این چرخ ها معلق است. به لطف سیستم تعلیقی که سیتروئن از آن با نام بالشتک های هیدرولیکی پیشرفته (Progressive Hydraulic Cushions) یاد می کند و همچنین سیستم کنترل فعال هوشمند، کانسپت 19_19 از کیفیت سواری بی نظیری برخوردار است. سیتروئن اعتقاد دارد به خاطر این سیستم تعلیق پیشرفته، سرنشینان 19_19 حسی همانند سوار شدن بر یک "فرش جادویی" را خواهند داشت.

5b429d38-citroen-19_19-concept-9

تازه ترین مفهومی سیتروئن فاقد ستون B بوده و درهای آن همانند محصولات رولزرویس در جهت عکس هم باز می شوند. درب جلوی این خودرو دارای یک نمایشگر است که برای ارایه برخی اطلاعات و خوشامدگویی به راننده کاربرد دارد. این نمایشگر به دستیار شخصی نیز متصل بوده و  برخی از پیام های آن را منتقل می کند.

3fc79bce-citroen-19_19-concept-16

چرخ های 30 اینچی سیتروئن 19_19 با همکاری شرکت Goodyear ساخته شده و دارای تایرهایی با ابعاد 255/30 R30 هستند. این چرخ ها طوری طراحی شده اند که بین رینگ ها و تایرها یکپارچگی وجود داشته باشد.

citroen-19-19-concept (26)

از دیگر ویژگی های ظاهری شاخص 19_19 می توان به کاپوت شیشه ای، چراغ های LED باریک سرتاسری، شیشه های عقب گود، دو برآمدگی در انتهای سقف که اجزای سیستم لیدار (با تلفظ صحیح تر لایدار) را در خود جای داده اند و بخشی از فریم که به احترام پرچم فرانسه دارای سه رنگ آبی، سفید و قرمز است، اشاره کرد.

citroen-19-19-concept (32)

کابینی همانند یک اتاق نشیمن

سیتروئن فضای داخلی 19_19 را طوری طراحی کرده که سرنشینان احساس حضور در بخشی از خانه خود را داشته باشند. طراحان این کمپانی با استفاده از رنگ های گرم و نورپردازی چشم نواز، فضایی بدیع و جذاب خلق کرده اند.

به دلیل باز شدن خودکار درها در جهت عکس یکدیگر، ورود و خروج به کانسپت 19_19 بسیار راحت است. هر یک از صندلی ها تجربه ای متفاوت ارایه کرده و سرنشینان می توانند به راحتی مطلوب خود دست پیدا کنند.

داشبورد این کانسپت هیجان انگیز برخلاف اکثر مفهومی های امروزی بسیار ساده طراحی شده است. قسمت زیرین داشبورد به شکل شفاف و شیشه ای طراحی شده که می توان از آن به عنوان صفحه نمایش فیلم یا اطلاعات بهره گرفت.

b7e57ca2-citroen-19-19-concept-inside-pics-2

به منظور ادای احترام به مدل های کلاسیک سیتروئن، فرمان 19_19 به شکل تک شاخه طراحی شده؛ این فرمان جمع شونده در قسمت مرکزی خود میزبان یک نمایشگر است که لوگوی سیتروئن روی آن نقش می بندد. این لوگو نیز برای یادآوری برخی از محصولات سیتروئن که دارای فرمانی با قسمت مرکزی ثابت بودند، همواره بدون زاویه نمایش داده می شود.

citroen-19-19-concept (15)

برای نمایش اطلاعات مورد نیاز راننده، از ترکیب سیستم هداپ دیسپلی (نمایشگر سربالا) و تکنولوژی واقعیت افزوده کمک گرفته شده؛ این اطلاعات روی شیشه جلو و در محدوده دید راننده منعکس می شوند. جالب اینکه هنگام فعال بودن مسیریاب، داده ها طوری روی شیشه جلو نمایش داده می شوند که گویی منطبق بر سطح جاده هستند.

citroen-19-19-concept (19)

همانطور که اشاره کردیم، 19_19 از سیستم تعلیق پیشرفته ای بهره می برد و فرانسوی ها بار دیگر تبحر خود را در این زمینه به رخ کشیده اند. با تکیه بر این سیستم تعلیق، قسمت کابین همیشه بدون حرکت باقی مانده و هیچ ضربه ای به کابین منتقل نمی شود؛ به همین خاطر آرامش و آسایش سرنشینان در هر مسیری در بهترین حالت ممکن خواهد بود.

citroen-19-19-concept (23)

سیتروئن برای تضمین راحتی راننده و دیگر سرنشینان، کانسپت 19_19 به یک دستیار شخصی هوشمند مجهز کرده است. این دستیار که در قسمت میانی داشبورد قرار دارد، دارای توانایی های مختلفی بوده و قادر است مثلا مسیرهای جایگزین یا مناطق دیدنی را به راننده پیشنهاد کند. برای فعال کردن این دستیار کافی است راننده عبارت " Hello Citroen" را بر زبان بیاورد.

citroen-19-19-concept (14)

همانند تقریبا تمامی مفهومی های اخیر، 19_19 هم نیمه خودران بوده و در شرایط معینی نظیر حین حرکت در اتوبان یا حضور در ترافیک قابلیت هدایت خودکار را دارد. البته سیتروئن تاکید کرده راننده باید همیشه آماده در اختیار گرفتن کنترل خودرو در مکان هایی پر مانع مثل مراکز شهرها، باشد.

اتومبیلی سریع و قدرتمند

نیروبخش آخرین مفهومی سیتروئن، یک پیشرانه تمام الکتریکی با سیستم انتقال قدرت به هر چهار چرخ (4WD) است. این پیشرانه 456 اسب بخار قدرت و 800 نیوتن متر گشتاور تولید نموده و می تواند در عرض 5 ثانیه سرعت خودرو را به 100 کیلومتر در ساعت برساند. در صورت ادامه شتابگیری دستیابی به نهایت سرعت 200 کیلومتر در ساعت میسر خواهد بود.

54cafb19-citroen-19_19-concept-2

پیشرانه 19_19 توسط باتری 100 کیلووات ساعتی تغذیه می شود. این باتری حجیم انرژی لازم برای پیمایش 800 کیلومتر مسافت را در خود ذخیره سازی می کند.

فناوری شارژ سریع این امکان را فراهم کرده که تنها با 20 دقیقه شارژ بتوان تا 600 کیلومتر مسافت را پشت سر گذاشت. فرانسوی ها با رصد تحولات موجود در حوزه خودروهای الکتریکی، قابلیت شارژ بی سیم حین حرکت را نیز به مفهومی خود اضافه کرده اند تا در صورت راه اندازی زیرساخت های لازم 19_19 بتواند از این فناوری بهره ببرد.

110992bd-citroen-19_19-concept-8

با طول، عرض و ارتفاعی به ترتیب برابر با 4,655، 2,240 و 1,600 میلی متر می توان 19_19 را هم اندازه با یک کراس اوور کامپکت دانست؛ هر چند عرض آن از شاسی بلندهای فول سایز بیشتر بوده و فاصله محوری 3,100 میلی متری آن دقیقا با ب ام و X7 برابری می کند.

9877e4f2-citroen-19_19-concept-4

گفتنی است سیتروئن کانسپت مدرن خود را شانزدهم مِی (26 اردیبهشت ماه) در کنفرانس تکنولوژی ویواتک (VivaTech) پاریس رسما رونمایی خواهد کرد. این کانسپت به عنوان بخشی از برنامه های سیتروئن برای گرامیداشت صدمین سالگرد تاسیس طراحی شده و احتمالا به همین خاطر 19_19 نامگذاری شده است.

 

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (3 مورد)
  • alirezastack
    alirezastack | ۱۳ تیر ۱۳۹۸

    کابین داخلی بنظر نسبت به طراحی داخلی پراید از راحتی کمتری برخورداره

  • Javad Fathi
    Javad Fathi | ۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۸

    چه گولاخیه لامصب ?

  • Meysam.n
    Meysam.n | ۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۸

    از رو پلتفرم پراید ساختنش!

مطالب پیشنهادی