ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

وزیر ارتباطات: فضای مجازی مجهز به سامانه‌ کنترل صحت اخبار می‌شود

وزیر ارتباطات کشورمان داغ بودن پخش شایعات در فضای مجازی را موضوعی برای ترویج موارد نادرست در سطح جامعه و اخبار دروغ دانسته و اعلام کرده که سواد رسانه‌ای باید بیشتر از پیش گسترش یابد. ...

آرش پارساپور
نوشته شده توسط آرش پارساپور | ۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۸ | ۱۱:۵۲

وزیر ارتباطات کشورمان داغ بودن پخش شایعات در فضای مجازی را موضوعی برای ترویج موارد نادرست در سطح جامعه و اخبار دروغ دانسته و اعلام کرده که سواد رسانه‌ای باید بیشتر از پیش گسترش یابد.

«محمدجواد آذری جهرمی» با اشاره به زمان‌های دور و انتقال اخبار به صورت سینه به سینه تا به امروز که به شبکه‌های اجتماعی رسیده به خبرنگار خانه ملت گفته که که باید ظرفیت‌هایی ایجاد شود تا از این منبع خبری حال حاضر بهترین بهره را برد: «در پژوهشگاه های وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات برای کمک به سواد رسانه‌ای ، سامانه‌ای در حال طراحی است که این سامانه بتواند صحت و راستی اخبار را ارزیابی کند و مشخص کند آیا منبع این خبر موثق است؟»

سامانه‌ صحت اخبار

جهرمی بهترین راهکار برای مقابله با شایعات را برخورد فعالانه معرفی کرد و اعلام کرده که این حرف بدان معناست که نباید بگذاریم اخبار و اتفاقاتی که قرار است رخ بدهد از سمت منابع نادرست به دست مردم برسد و خودمان زودتر آنها را اعلام کنیم. او به موضوع اعلام کم فروشی اینترنت توسط شرکت‌های عرضه کننده اینترنت که توسط رگولاتوری رخ داد اشاره می‌کند و گزارش به مردم را موضوعی حیاتی عنوان می‌کند:

«اگرچه کم فروشی اینترنت توسط برخی اپراتورها اتفاق ناگواری است اما ما بدون لکنت زبان این موضوع را با مردم در میان گذاشتیم. این موضوع می توانست شایعه هایی بسیاری ایجاد کند. در برخی موارد سکوت‌های بی‌جا باعث دامن زدن به شایعات می‌شود. در برخی موارد سکوت‌های بی‌جا باعث دامن زدن به شایعات می‌شود.»

گفتنیست چندی پیش محمدجواد آذری جهرمی در توییتر خود خبر از کم فروشی اینترنت توسط شرکت‌های ارائه کننده اینترنت داد و سازمان رگولاتوری نیز ساعاتی پیش از این توییت، گزارش جامع و کاملی در این باره را منتشر ساخت.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (4 مورد)
  • enrix
    enrix | ۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۸

    صحت اخبار با قرار دادن لینک منبع معتبر و لینک ویدئو از اون محل تایید میشه! کاری که خیلی از سایت های تکنولوژی انجام میدن

  • herogame
    herogame | ۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۸

    تیتر فضای مجازی مجهز به دیکتاوری میشود بهتر بود چون اخباری که از طرف اینا منتشر میشه همش دروغه

  • porsesh
    porsesh | ۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۸

    چه کسی صحت اخبار رو تایید می‌کنه؟ ما ما ما ما ما... معلومه ما..‌. (ما منظورم وزیر و مابقی هستند نه مردم یا نهادهای وابسته به مردم )

  • aliresa
    aliresa | ۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۸

    پروژه سانسور جدیده؟

مطالب پیشنهادی