ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

خودرو

دستور العمل تازه پلیس: ممنوعیت ورود مسافرکش های شخصی به پایانه های تاکسیرانی

چندی پیش علیرضا قنادان، مدیرعامل سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی تهران در گفتگویی که پیش از این با دیجیاتو داشته بود اعلام کرد که در پایتخت کشورمان ۷۹ هزار تاکسی وجود دارد. از این ...

غزاله زاهدی
نوشته شده توسط غزاله زاهدی | ۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۸ | ۱۱:۳۰

چندی پیش علیرضا قنادان، مدیرعامل سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی تهران در گفتگویی که پیش از این با دیجیاتو داشته بود اعلام کرد که در پایتخت کشورمان ۷۹ هزار تاکسی وجود دارد. از این تعداد نزدیک به ۳۴ هزار دستگاه، تاکسی خطی و ۱۷ هزار دستگاه، تاکسی گردشی و حدود ۲۴ تا ۲۵ هزار دستگاه، تاکسی تلفنی هستند. تعدادی تاکسی ویژه در ترمینا‌ل‌ها و پایانه‌ها مشغول هستند.

تهران روزانه میزبان حدود ۲۰ میلیون سفر درون شهری است و برخی عقیده دارند که این تعداد تاکسی، نیاز مسافران را برآورده نمی‌کند. علیرضا قنادان اما عقیده دارد که تعداد تاکسی‌های تهران بیشتر از حد متوسط است.

گفته می شود تهران بعد از مکزیکوسیتی بزرگترین ناوگان تاکسیرانی شهری را در جهان دارد. جمعیت تهران در روزها ۱۲ میلیون و در شب ۸ میلیون نفر است اما در شانگهای و پکن که حدود ۲۰ میلیون نفر جمعیت دارند ۶۰ هزار تاکسی در شهر وجود دارد. ناوگان تاکسی رانی تهران در خاورمیانه و شمال آفریقا بزرگترین ناوگان محسوب می شود.

پلاک تهرانشهردار تهران به تازگی در مصاحبه با یکی از خبرگزاری های داخلی اعلام کرد که خودروهای فاقد پلاک تهران نمی‌توانند به عنوان تاکسی در این شهر فعالیت داشته باشند.
پیروز حناچی با بیان اینکه هم ‌اکنون بسیاری از خدمات در قالب موبایل و تلفن همراه انجام می‌شود، گفت: سازمان تاکسیرانی باید بتواند از این ظرفیت به نحو مطلوب در راستای ارائه خدمات بهتر استفاده کند.
حناچی با اشاره به کاهش آلودگی هوا خاطرنشان کرد: ماشین‌هایی که پلاک تهران ندارند حق ورود به ناوگان تاکسیرانی و حمل و نقل پایتخت را ندارند. در این رابطه اما چند پرسش بی پاسخ مانده است. برای مثال مشخص نیست که تکلیف انبوه خودروهای مسافرکش شخصی موجود در خیابان های تهران با این تصمیم چه خواهد بود و آیا پلیس موظف بر اعمال جریمه برای این رانندگان که گاها پلاک تهران نیز ندارند می باشد یا خیر؟
پیشنهاد این تصمیم در شرایطی مطرح می شود که شهروندان تهران اساسا به حضور تاکسی های مسافرکش نیاز دارند و مشخص نیست در صورت حذف این خودروها از سطح شهر، تکلیف آمد و شد شهروندان چه خواهد شد.

ممنوعیت ورود مسافرکش های شخصی به پایانه های تاکسیرانی

همچنین سردار محمدرضا مهماندار رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ درباره اقدامات پلیس برای برخورد با مسافرکش‌های شخصی که در پایانه‌های تاکسیرانی اقدام به جابجایی مسافر می‌کنند، اظهار کرد: شهر موضوعات بسیار زیادی دارد که باید به آن‌ها توجه کنیم.
رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ با بیان اینکه در حد توانمان با مسافرکش‌های شخصی برخورد می‌کنیم، افزود: مقرر شده تا در راستای برخورد با مسافرکش‌های شخصی به صورت گام به گام اقدام کنیم.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ تصریح کرد: باید اول بحث ایستگاه تاکسی‌های مسافرکشی میرداماد را تثبیت کنیم و بعد به سراغ سایر ایستگاه‌ها برویم.
وی با اشاره به اجرای فاز دوم این طرح بیان کرد: در حال حاضر این طرح با همکاری پلیس راهور و شهرداری تهران در ایستگاه تاکسی سیدخندان در حال اجرا شدن است.
سردار مهماندار ادامه داد: علاوه بر ایستگاه تاکسی سیدخندان، سایر پایانه‌های تاکسی نیز به دوربین مجهز هستند و خودروهای مسافرکشی شخصی در صورت ورود به این محدوده‌ها جریمه می‌شوند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (4 مورد)
  • Alireza-B
    Alireza-B | ۱۰ اردیبهشت ۱۳۹۸

    مسافربر*

  • Majid Mashhadi
    Majid Mashhadi | ۱۰ اردیبهشت ۱۳۹۸

    خیل هم قانون خوبیه چیش بده

  • eimanarenji
    eimanarenji | ۱۰ اردیبهشت ۱۳۹۸

    خیلی از مشکلات ترافیک و تراکم بالای ماشین متعلق به مسافر کشها و تاکسی های غیر تهران است. که متاسفانه اکثرا هم رانندگی فوق العاده بد و بی توجهی دارند،،،

  • eimanarenji
    eimanarenji | ۱۰ اردیبهشت ۱۳۹۸

    امیدوارم اجرا بشه... خدا کنه بشه

مطالب پیشنهادی