ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

نرم افزار و اپلیکیشن

معرفی بازی Demon Blade؛ تیغه شیطان

استفاده هوشمندانه از ژست‌های حرکتی می‌تواند برگ برنده بازی‌های موبایل باشد. بعضی بازی‌ها (مثل Score Hero و Infinity Blade) مکانیزم‌های گیم‌پلی خود را از پایه بر اساس آن وفق می‌دهند و عناوین دیگری (مثل GrimValor) هم ...

محمد کریمی
نوشته شده توسط محمد کریمی | ۲۶ اردیبهشت ۱۳۹۸ | ۱۹:۰۰

استفاده هوشمندانه از ژست‌های حرکتی می‌تواند برگ برنده بازی‌های موبایل باشد. بعضی بازی‌ها (مثل Score Hero و Infinity Blade) مکانیزم‌های گیم‌پلی خود را از پایه بر اساس آن وفق می‌دهند و عناوین دیگری (مثل GrimValor) هم سعی می‌کنند با استفاده نصف و نیمه از این سیستم یک تجربه راحت‌تر به وجود بیاورند.

ظاهرا اندروید با اکشن‌های دسته اول مشکل دارد. اینفینیتی بلید یا «بریدن» (Severed) که هر دو از معروف‌ترین اکشن‌های حرکتی تلفن‌های هوشمند هستند، هیچوقت برای سیستم عامل اندروید منتشر نشدند و بازی‌های مشابه نیز هیچکدام نتوانستند جای این دو اثر خوش ساخت را پر کنند.

بازی آنلاین است

اگرچه دیمن بلید (Demon Blade) قرار نیست تغییری در این قضیه ایجاد کند اما بازی می‌تواند یک ماجراجویی اکشن جذاب برپایه ژست‌های حرکتی و این‌بار روی اندروید به‌وجود بیاورد. بنابراین حرف نهایی را همین‌جا میزنم؛ اگر اینفینیتی بلید و Severed را تجربه نکرده‌اید و به‌دنبال جایگزینی نسبتا سرگرم‌کننده در اندروید هستید، Demon Blade را از دست ندهید.

بازی همان داستان همیشگی حمله نیروهای تاریکی را روایت می‌کند و به عنوان شاگرد هنرهای رزمی، باید با شیاطین روبه‌رو شوید. هر مرحله Demon Blade از چندین قسمت تقسیم شده و تقریبا در هر کدام از این قسمت‌ها، یک دشمن وجود دارد. اینجاست که جذابیت‌ترین بخش بازی خودش را نشان می‌دهد.

سیستم مبارزات Demon Blade براساس لمس صفحه اصلی طراحی شده است. هنگام مبارزات انگشت‌تان را به هر سمتی که بکشید، شخصیت اصلی در همان جهت به دشمن ضربه می‌زند. از طرفی بسته به جهتی که انتخاب می‌کنید، احتمال دارد سرعت و قدرت ضربه کم یا زیاد بشود. در این میان دشمن نیز بیکار نبوده و سعی می‌کند شما را از پا در بیاورد.

برای جلوگیری از حملات حریف می‌توانید آن‌ها را دفع کنید. البته دفاع کردن در Demon Blade کمی با دیگر اکشن‌ها متفاوت بوده و تا حدی یادآور بازی جدید سازندگان دارک سولز یعنی سکیرو است. بازی از سیستم دفاع لحظه‌ای استفاده کرده، یعنی هنگامی که روی صفحه لمسی کلیک می‌کنید شخصیت اصلی همان لحظه سپر را بالا آورده و دفاع می‌کند.

بنابراین اگر زود یا دیر اینکار را انجام دهید، دفاع‌تان بی‌نتیجه خواهد بود. اما اگر به‌موقع دفاع کنید (یعنی همان لحظه که ممکن است ضربه بخورید) شخصیت اصلی نه تنها حمله را کاملا دفع کرده بلکه یک ضربه مهلک به حریف وارد می‌کند. هرچد دفاع با کمی تاخیر نیز همچنان جواب می‌دهد و در این صورت کمی از سلامتی‌تان کم خواهد شد.

Demon Blade به‌خاطر نوع گیم‌پلی خود اثر پتانسیل‌داری است، با این حال بازی آن‌قدرها نمی‌تواند تازگی خودش را حفظ کند. بنابراین شاید برای یک یا دو ساعت بتواند جذاب باشد؛ زمان زیادی نیست ولی با توجه به حجم بازی و ویژگی‌های مثبتش، همین زمان کوتاه هم ارزشش را دارد تا سری به بازی زده و آن را تجربه کنید.

Demon Blade

Demon Blade

سازنده: Garage51 قیمت: رایگان با پرداخت درون برنامه ای دسته بندی:
سیستم عامل: اندروید حجم: 118.87 مگابایت زبان:
دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • Mohy
    Mohy | ۲۷ اردیبهشت ۱۳۹۸

    "جذابیت‌ترین بخش خودش را نشان میدهد"؟

مطالب پیشنهادی