ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

معماری جدید ARM برای پردازنده‌های واقعیت مجازی؛ با سرگیجه خداحافظی کنید

یکی از مشکلاتی که برخی کاربران هدست های واقعیت مجازی مستقل نسبت به آن شکایت دارند، تأخیر پردازش تصاویر و ناهنجاری هاییست که باعث بروز احساس سرگیجه و تهوع در افراد می شود. شرکت ARM ...

محسن خوشنود
نوشته شده توسط محسن خوشنود | ۲۶ اردیبهشت ۱۳۹۸ | ۱۸:۰۰

یکی از مشکلاتی که برخی کاربران هدست های واقعیت مجازی مستقل نسبت به آن شکایت دارند، تأخیر پردازش تصاویر و ناهنجاری هاییست که باعث بروز احساس سرگیجه و تهوع در افراد می شود.

شرکت ARM برای پاسخگویی به مشکل مذکور؛ از طراحی پردازنده تصویر جدیدی به نام Mali-D77 رونمایی کرده که قرار است علاوه بر حل مشکلات موجود فناوری VR، راندمان آن را هم افزایش دهد.

چیپ‌های مبتنی بر Mali-D77 تا 12 درصد باتری کمتری مصرف می‌کنند

در طراحی جدید به منظور پیشگیری از بیماری حرکت، تصاویر بازپردازش می شوند تا هرگونه اعوجاج و ابیراهی رنگی در خروجی تصویر نهایی حذف شود. بدین منظور پردازنده با تولید رنگ های متضاد، ناهنجاری های رنگی تصویر را اصلاح کرده و حالت محو محتوا را از بین می برد. در کنار اصلاحات مذکور، توان پردازشی هدست واقعیت مجازی نیز افزایش یافته و طبق ادعای ARM، تا 12 درصد کاهش مصرف باتری و 40 درصد کاهش پهنای باند مورد نیاز را به دنبال خواهد داشت.

واقعیت مجازی

طراحی چیپ جدید برای هدست های استاندارد کنونی با رزولوشن 3K و نرخ بازسازی تصویر 120 فریم در ثانیه توسعه یافته و احتمالاً در نسل بعدی فناوری واقعیت مجازی، شرکت مورد بحث از معماری متفاوتی بهره خواهد برد. با این حال ARM امیدوار است استفاده از Mali-D77 به تولید هدست های سبک تر و کاربرپسندتری منجر شود.

البته باید در نظر داشت که Mali-D77 فعلاً در حد یک فناوری و طرح بوده و شرکت های تولیدکننده باید از آن برای تولید انبوه چیپ استفاده کنند؛ به همین خاطر نباید انتظار داشت که به زودی شاهد عرضه هدست های مجهز به Mali-D77 در بازار باشیم.

گفتنی است با استفاده از فناوری جدید شرکت ARM، پردازش محتوای واقعیت مجازی به صورت مستقل (بدون نیاز به اتصال کابل به یک رایانه پردازشگر) بهبود قابل ملاحظه ای خواهد داشت و تجربه ای نزدیک به هدست های متصل را به کاربران ارائه خواهد داد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی